بازنشری 29 اسفند 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ضرورت نظارت بر قیمت در سطح شهرها/ تولید و عرضه گوشت قرمز و مرغ مطلوب است

به گزارش آوای ورزقان،بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و سایر کالاها و خدمات مصرفی لازم و ضروری است.
وی تصریح کرد: در راستای تولید، واردات، صادرات و تنظیم بازار داخلی وزارت جهاد کشاورزی فعالیت دارد و کنترل و نظارت بر قیمت‌ها بر عهده وزارت صنعت و معدن و دستگاه‌های نظارتی است.
بیرانوند اظهار داشت: متاسفانه نظارت در خرده‌فروشی‌های سطح شهرها خیلی قوی نیست و عدم نظارت‌ها نبایستی به گرانفروشی و اجحاف حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده مبدل شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چنانچه قیمت‌گذاری مصوب از سوی مسئولان اتخاذ شود و سایر ارگان‌ها و زیرمجموعه‌های مربوطه از آن تبعیت کنند، در کنترل، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها موفق خواهیم بود.
وی تاکید کرد: در روزهای پایانی سال باید نظارت از سوی سازمان تعزیرات بیشتر اعمال شود و با متخلفان برخورد کنند.
قیمت آزاد نان سنگگ و بربری صنعتی در استان لرستان
نماینده مردم لرستان درخصوص قیمت نان در استان لرستان اظهار داشت: قیمت نان سنگگ و بربری صنعتی در استان لرستان آزاد است و مردم چندان رضایت خاطری از قیمت و کیفیت آن ندارند.
بیرانوند افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد آرد خبازان آزاد و ۸۰ درصد بر اساس قیمت مصوب دولتی در اختیارشان است.
وی در ادامه با بیان اینکه این اختیار به استانداری‌های هر استان داده شده است، یادآور شد: متاسفانه نان سنگگ و نان بربری صنعتی هیچ گونه حمایت دولتی نمی‌شود که در برخی از موارد افزودن کنجد به آن منجر بر افزایش قیمت و گرانفروشی خواهد شد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نظارت بر قیمت و قیمت‌گذاری کالا و خدمات را دو مولفه اساسی در راستای تنظیم بازار دانست و افزود: در تامین تولید محصولات پروتینی مشکل نداریم
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *