شهرستان 26 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زیرساخت های کشور ضعیف است

آوای ورزقان:زیرساخت های کشور ضعیف است

به گزارش  آوای ورزقان به نقل از ایسنا، “الله وردی دهقانی” در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدیریت بحران در دانشگاه تبریز اظهار کرد: اگر از تکنولوژی های موجود نتوانیم به خوبی در مدیریت بحران استفاده کنیم، مشکل ساز می شود و اگر زلزله ای که در ورزقان اتفاق افتاد، در یکی از شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد، فاجعه های بزرگی رخ می دهد و از همین رو، لازم است که از فناوری های دیگر کشورها بهره بگیریم تا در مواقع بحرانی کشور استفاده کنیم

 

وی گفت: کسی نمی تواند از پیشرفت علم و فناوری چشم پوشی کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه بسیار حساس است و اجازه ندادیم که وزارت خانه ی مهمی همچون وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، با دیگر وزارت ها ادغام شود.

 

وی افزود: استفاده از فناوری های نوین، مردم دنیا را به هم مرتبط کرده است و ما با توجه به آرمان ها و جایگاهی که در دنیا داریم، چاره ای ندارم جز اینکه در زمینه ی علم و فناوری نیز جزو اولین ها باشیم.

 

دهقانی خاطرنشان کرد: باید از تکنولوژی و فناوری ها، در مواقع بحرانی، چه در عرصه ی امداد و نجات و چه در عرصه ی اسکان، استفاده ی بجا بکنیم و همچنین در این زمینه، باید به روز باشیم تا تصمیمات درست و مدیریت یکپارچه ای داشته باشیم.

 

وی با تمجید از عملکرد مسئولین در زلزله ی ورزقان، گفت: اگر نواقصی هم در امداد رسانی ها و مدیریت بحران زلزله ی دو سال قبل وجود داشت، تقصیر هیچ کس نبود؛ چون که زیرساخت های کشور ما در همین حد است و مسئولان امر، فراتر از انتظار ظاهر شدند.

 

وی افزود: شبکه های ارتباطی موجود در کشور، باید متنوع باشد تا در مواقع ضروری دچار اختلال نشود و از تمام شبکه های ماهواره ای، رادیویی و غیره باید بهره بگیریم.

 

دهقانی امیدواری کرد که برگزاری این نوع همایش ها، تفکرات و اندیشه های جدیدی را بحث فناوری های نوین تزریق کند.

 

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما باید در زمینه ی علم و فناوری نیز جزو اولین ها باشد.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *