اخبار جهان 07 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پشت پرده پناهنده شدن خبرنگار اصلاح طلب در سوئیس/ نوری زاد چگونه از یک خبرنگار ورزشی بازی خورد؟ + تصویر

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازدانا،روز گذشته بود که خبر رسید «امیرحسین متقی»، مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ و خبرنگار خبرگزاری اصلاح طلب ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد از سوئیس درخواست پناهندگی کرد.

امیرحسین متقی خبرنگار ایسکانیوز که به دولت سوییس پناهنده شده است دلیل این اقدام خود را ممانعت های وزارت خارجه از انتشاراخبار واقعی مذاکرات توسط خبرنگاران در سفرهای مختلف بیان کرده است و این درحالی است که متقی حتی یک سفر هم با تیم مذاکره کننده همراه نبوده است.

وی در اولین سفر خود و پیش از ارسال هرگونه خبری به دفتر پناهندگی سازمان ملل در سوییس رفته و خود را خبرنگار سیاسی و فعال رسانه ای معرفی کرده است. این در حالی است که وی خبرنگار ورزشی بوده و نقریبا هیچ سابقه کار سیاسی خبری ندارد و هیچ گاه هم با تیم مذاکره کننده همراه نبوده است.

در این بین نوری زاده اخیرا در مصاحبه با متقی از وی به عنوان یک عضو نزدیک به تیم مذاکره کننده یاد کرده و خواستار ارایه تحلیل مذاکرات شده بود. این درحالی است که متقی هیچ سابقه فعالیت رسانه ای در حوزه بین الملل ندارد و همکاران او نیز این مساله را مضحک و خنده دار می خوانند.

در این باره گفتنی است متقی که ظاهرا به عنوان نماینده رسمی خبرگزاری ایسکانیوز برای پوشش مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ به سوئیس رفته است، پس از ارائه درخواست پناهندگی با علیرضا نوری زاده، مجری ضدانقلاب، مصاحبه کرده و علیه ارکان جمهوری اسلامی سخن گفته است.

 

تصویری که متقی پس از درخواست پناهندگی از خود منتشر کرده است

 

واکنش ایسکانیوز

خبرگزاری ایسکانیوز در واکنش به این موضوع، در اطلاعیه ای با ادعای اینکه امیرحسین متقی هیچ حکمی در این خبرگزاری نداشته است، عنوان کرده است: شخصی که فاقد هرگونه حکم در خبرگزاری بود، پس از حضور در محل مذاکرات با هزینه شخصی، اقداماتی خارج از خط مشی های اخلاقی و حرفه ای مجموعه انجام داد که در پی آن مدیریت ایسکانیوز ضمن اخراج این شخص پیش از سال نو، هرگونه ارتباط با آقای امیرحسین متقی را تکذیب و اقدامات خارج از چارچوب ایشان و شیطنت رسانه ای افراد مغرض را محکوم و حق پاسخگویی و پیگیری حقوقی را برای خود محفوظ می دارد.

البته ایسکانیوز توضیح نداده است که چگونه شخصی را که هیچ حکمی از آن خبرگزاری نداشته است، به عنوان نماینده این خبرگزاری به برای پوشش مذاکرات هسته ای به لوزان سوئیس فرستاده است و اگر متقی پیش تر و به دلیل مشکلات اخلاقی اخراج شده است، چرا این اخراج اعلام نشده تا وی از جایگاه خود سوءاستفاده نکند.
مدیریت ضعیف ایسکانیوز پیشتر نیز باعث بروز حواشی بوده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *