بازنشری 11 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کی روش: مسابقه با سوئد بازی خداحافظی من با تیم ایران است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با بخش فارسی رادیو سوئد گفت در بازی دوستانه‌ی ایران مقابل سوئد، برای  آخرین بار برروی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند. او تاکید کرد که استعفا نداده، بلکه با مسوولان تازه فدراسیون فوتبال ایران به توافق نرسیده است.

کارلوس کی‌روش نخواست از کلمه استعفا استفاده کند و گفت بارها گفته‌ام که می‌خواستم بمانم و کارم را با تیم ایران ادامه دهم اما در دیداری که با مسوولان تازه‌ی فدراسیون فوتبال ایران داشتم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است این همکاری خاتمه پیدا کند و من از تیم ایران جدا شوم تا آنها بتوانند با دست بازتری برای آینده تیم ملی ایران تصمیم گیری کنند.

کی‌روش ۶۲ ساله و پرتغالی، چهار سال پیش به عنوان سرمربی‌ تیم ملی ایران انتخاب شد. او با تجربه‌ای بالا از مربی‌گری در تیم‌های بزرگی مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال؛ به فوتبال ایران کمک کرد که حرفه‌ای تر شود و در سطح بالای بین‌المللی مطرح گردد. نظم در بازی و تقویت بازی دفاعی ایران یکی از بزرگترین دستاوردهای کی‌روش در چهار سال کار با تیم ایران بوده است.

بازی دوستانه روز سه شنبه با تیم ملی سوئد، یک بازی تاریخی خواهد بود که کارلوس کی‌روش عقیده دارد به تجربه‌ی بین‌المللی بازکنان ایران کمک بسیاری خواهد کرد.

او گفت که بازی با سوئد بسیار مهم است چرا که بازیهایی در این سطح به تیم ایران کمک خواهد کرد تا تجربه بیاموزد و از این تجربه در بازی‌های رسمی مقابل تیم‌های رقیب آسیایی مانند استرالیا، ژاپن و کره‌ی جنوبی استفاده کند. او تیم سوئد را تیمی قدرتمند با بازیکنانی نامدار می‌داند که فوتبالی حرفه‌ای دارند و از اینکه چنین فرصتی برای تیم ایران دست داد تا با تیمی خوب مانند سوئد دیدار کند ابراز خوشحالی کرد. او تاکید کرد که نتیجه پایانی بازی هرچه باشد، چنبن دیدارهایی یک پیروزی برای فوتبال ایران خواهد بود.

برای بازی روز سه شنبه بیش از ۳۵ هزار بلیت فروخته شده که به گفته مسوولان فدراسیون فوتبال سوئد، بخش عمده‌ای از این بلیت‌ها را ایرانیان مقیم سوئد خریداری کرده‌اند.

کارلوس کی‌روش در پایان از حمایت گسترده‌ی ایرانیان خارج از کشور تشکر کرد و گفت: ما هرجا که می‌رویم از حمایت ایرانیان برخورداریم، در جام ملتهای آسیا در استرالیا ایرانیان زیادی از تیم ملی پشتیبانی کردند و ما احساس می‌کنیم هر جا که می‌رویم، در خانه خود هستیم. ایرانیان بسیار خونگرم و فوتبال‌دوست هستند و تیم ملی خود را تنها نمی‌گذارند، امیدوارم که بازی خوبی را در مقابل سوئد انجام دهیم تا جواب این همه محبت را داده باشیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *