بازنشری 13 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ظریف: فردا تهرانیم

آوای ورزقان:ظریف: فردا تهرانیم

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، از لوزان وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش با تاکید بر این که تیم ایرانی ان شاالله فردا به تهران خواهد رفت اظهار داشت: مذاکرات پیش رفت خوبی داشته . البته هنوز به نقطه پایان نرسیدیم و در حال گفت و گو هستیم.

ظریف ادامه داد: امیدواریم کار خوب پیش برود و امکان این باشد که تا آخر وقت امروز اقدامی صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه ای که قرائت می شود برای ایران تعهد آور خواهد بود گفت: هیچ متنی را که ما امضا نکنیم برای ما تعهد آور نیست.

ذاکرات پیش رفت خوبی داشته است هنوز به نقطه پایان نرسیده ایم و طرف ها در حال گفتگو هستند امیداوریم اگر کار خوب پیش برود امکان این باشد که تا آخر وقت امروز اقدامی صورت گیرد برای اطلاع رسانی رسمی و عمومی.

وی گفت: ازابتدا هم گفته بودیم قرار نبود توافقی امضا شود. ما همواره گفته بودیم که فقط یک توافق خواهد بود و آن توافقی است که در پایان مذاکرات در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) انجام می شود.

ظریف ادامه داد: آنچه که امیدواریم امروز انجام شود رسیدن به راه حل ها است البته در مذاکرات چند جانبه فراز و نشیب بسیار زیاداست و اکنون که با شما صحبت می کنم امید به رسیدن به راه حل های مشترک در موضوعات امید خوبی است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا همه راه حل ها اکنون در دسترس است و این موضوع به پایان رسیده بیان کرد: راه حل ها اکنون کاملا در دسترس هستند اینکه همه هیئت ها به عنوان خطوط کلی روی همه راه حل ها توافق کنند نیاز است که اکنون صورت گیرد.

ظریف در پاسخ به این سوال که موارد اختلافی همان ۲ مورد قبلی است بیان کرد: اکنون تا حدود زیادی درباره همه موضوعات کم و بیش مسئله حل و فصل شده است ولی به این معنا نیست که همه مسائلی که قرار است در توافق نهایی بیاید کاملا مشخص است که در متن چگونه خواهد بود. قرار است اگر امروز به نقطه تفاهم برسیم در آینده نزدیکی هیئت ها شروع به کار روی متنی کنند که در آخر ژوئن قرار است متن توافق باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در این باره که آیا جزئیات راه حل ها در بیانیه امروز منتشر خواهد شد، بیان کرد: هنوز بیانیه ای آماده نشده است و من نمی توانم درباره بیانیه ای که آماده نشده است قضاوت کنم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *