بازنشری 16 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بی اعتمادی به غرب؛ عامل اصلی لزوم لغو یکباره تحریم ها

آوای ورزقان:بی اعتمادی به غرب؛ عامل اصلی لزوم لغو یکباره تحریم ها

به گزارش آوای ورزقان، یکی از مهمترین محورهای بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، بحث برداشته شدن تحریم ها بود که ایشان در این باره فرمودند: “تحریم‌ها باید یکجا و هم زمان برداشته شود.” این تاکید رهبر انقلاب راه را برای تیم مذاکره کننده هسته ای روشن کرد و خط قرمز ایران در مذاکرات معین شد.

اما اینکه چرا مقام معظم رهبری بر لغو یکباره تحریم ها تاکید کردند از جمله نکاتی است که هم خود ایشان در بیانات خود در گذشته و حال به آن اشاره داشته اند و هم اینکه کارشناسان به صورت های مختلف این نکته را واکاوی کرده و به تحلیل درباره آن پرداخته اند. در این بین ۳ تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا به علل لزوم لغو یکباره تحریم ها پرداختند.

دروغ جزو ذات آمریکایی هاست

سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تحلیل خود از لزوم لغو یکباره تحریم ها می گوید: لغو یکباره تحریم ها خواست همه ملت ایران است و موکول شدن این موضوع به راستی آزمایی آژانس انرژی هسته ای بازی جدیدی است که طرف غربی راه انداخته است. اما اینکه ایران تاکید دارد تحریم ها یکباره و بلافاصله پس از توافق انجام شود، به این دلیل است که دروغ گویی جزوی از ذات آمریکایی هاست و هر لحظه این احتمال وجود دارد که آنها یک دروغ جدید را مطرح سازند. بنابراین با لغو تحریم ها حداقل اجازه یک حیله جدید از طرف غربی ها گرفته می شود.

نماینده مردم زابل در مجلس همچنین خاطر نشان کرد: حیله گری کار اصلی سیاستمداران آمریکاست. آنها تحریم های ناعادلانه را علیه ملت ایران به راه انداختند و حق مردم ماست که این که این تحریم های ظالمانه که با ادعاهای واهی صورت گرفته لغو شود.

علت، بی اعتمادی به آمریکا

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده ایرانی، اظهار داشت: علت اینکه ما معتقدیم تحریم ها به صورت یکجا و بلافاصله پس از توافق باید برداشته شود این است که به آمریکایی ها بی اعتماد هستیم. در طول سال های گذشته نیز همواره شاهد بوده ایم که در برهه های حساس، طرف غربی به خصوص آمریکایی ها بازی را بر هم زده و با حیله گری شرایط را به ضرر ملت ایران فراهم کرده اند و این بار نیز هیچ بعید نیست که چنین اقدامی از سوی آمریکایی ها انجام شود. از همین رو بی اعتمادی مردم وملت ایران به آمریکاست که موجب شده لغو یکباره تحریم ها مورد مطالبه قرار گیرد.

آمریکایی ها باید راستی آزمایی شوند

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این باره گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب در خصوص لغو یکجای تحریم ها بلافاصله پس از توافق مطرح کرده اند مبنا، اصل و خط قرمزی است که در مذاکرات هسته ای باید به آن توجه ویژه شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: آمریکایی ها دروغ گو هستند و ما معتقدیم نه تنها راستی آزمایی از طرف ایرانی نباید صورت گیرد، بلکه این آمریکایی ها هستند که باید راستی آزمایی شوند. ما در گذشته هم گفته بودیم که به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیستیم. وقتی ما این مسئله را اعلام کردیم، چرا بازهم بهانه غرب ایران را تحریم کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان یادآور شد: امروز ما هستیم که از طرف غربی مطالبه داریم. کشور ما، بیماران ما، صنعت ما از اعمال تحریم ها لطمه دیده است. بنابراین مدعی هستیم که باید خسارت های ایجاد شده از طریق تحریم نیز به ملت ایران پرداخت شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *