استانی 27 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رصد کامل بازار استان در زمینه قاچاق چرم و کفش/ احیای هنر-صنعت فرش دستباف

آوای ورزقان:رصد کامل بازار استان در زمینه قاچاق چرم و کفش/ احیای هنر-صنعت فرش دستباف

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنج شنبه در هشتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در این شهر با بیان اینکه استانداری از این رویکرد حمایت می کند، گفت: این شهر بسترها و ظرفیت های بسیاری در عرصه بازرگانی دارد و برگزاری چنین همایشی می تواند موجب افزایش جدی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تبریز شود.

وی افزود: در این زمینه می توان از تجربیات ارزشمند یونس ژائله به عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام بهره برد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش هایی مبنی بر برگزاری نمایشگاه های غیرقانونی توسط نهادهای انتظامی و نظامی در استان، اظهار کرد: هرگونه نمایشگاه داخل مجموعه های عمومی استان و خارج از محیط های اداری، نظامی و انتظامی باید با هماهنگی کامل و کسب مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی برگزار شود.

جبارزاده همچنین با اشاره به تعاریف قاچاق در قانون کشور، گفت: در این زمینه با وجود بررسی بازرسان، مستنداتی در خصوص قاچاق شیرینی و شکلات به این استان دریافت نشده است.

وی گفت: شیرینی و شکلات خارجی ارایه شده در بازار داخلی ممکن است توسط بازرگانان به کشور وارد شده باشد و گزارشات گمرکات استان نیز حاکی از این امر دارد.

جبارزاده پیشنهاد داد جلسه بعدی شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد ارس برگزار شود تا راهکارهای مبارزه با این پدیده از منطقه آزاد ارس بررسی و راهکارهای عملیاتی ارایه شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار رصد کامل بازار استان توسط بازرسانی در زمینه قاچاق چرم و کفش شد.

وی همچنین با بیان انیکه متاسفانه هنر – صنعت فرش دستباف در هشت سال گذشته در آذربایجان شرقی رها شده بود، گفت: فعالان این عرصه خواستار حمایت دولت برای احیاء این بخش شده اند و باید متولی این عرصه تعیین شود.

جبارزاده همچنین در خصوص پیشنهاد شناسایی زمین مناسب برای احداث اتاق جدید بازرگانی تبریز، تاکید کرد: این زمین باید در مکانی راهبردی انتخاب شود و جوابگوی نیاز یکصد ساله آینده این اتاق باشد.

وی با بیان اینکه چهار هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال عمر در این استان در حال تردد است، گفت: باید هرچه سریعتر برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان اقدام کرد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت تراکتورسازی ایران در عرصه تولید کشنده و کامیون گفت: این شرکت آمادگی دارد برای تامین نیاز بازار داخلی میزان تولید خود را افزایش دهد.

جبارزاده با ارایه پیشنهاد تشکیل کمیته نوسازی ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی ادامه داد: در این عرصه از واحدهای تولید خودروهای سنگین و شرکت های حمل و نقل بزرگ در استان حمایت می کنیم.

خطوط قرمز تغییر کاربری اراضی شهری رعایت شود

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد ازتغییر کاربری اراضی شهری گفت: باید خط قرمز قانونی تغییر کاربری اراضی شهری رعایت و مانع از تغییر کاربری فضای سبز به اماکن تجاری شد.

میرهادی قره سید رومیانی اضافه کرد: در دوره مدیریت پیشین ۳۵۰ هکتار از فضای سبز تبریز تغییر کاربری شد که باید این روند در دوره مدیریت جدید متوقف شود.

وی با بیان اینکه نیمی از فضای شهر تبریز در دست حاکمیت است، خواستار افزایش فضای سبز در این عرصه ها شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت با تقدیر از ارایه بنزین یورو چهار و گازوئیل با درصد گوگرد پایین گفت: این رویکرد دولت یازدهم موجب کاهش آلودگی هوای کلانشهرهایی همچون تبریز شده است که به نوبه خود جای تقدیر دارد.

سالانه بیش از ۲۵ میلیارد دلار کالا در کشور قاچاق می شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سالانه نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد و نزدیک به هشت میلیارد دلار کالا از کشور قاچاق می شود.

ارسلان فتحی پور با بیان اینکه این موضوع در کشور امری شناخته شده است، گفت: با این وجود آذربایجان شرقی استانی مستثنی و از جمله مناطقی است که کمترین گزارشات در این زمینه ارسال می شود.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال تهیه و تدوین است، اظهار امیدواری کرد: در جلسات متعددی که به این منظور برگزار می شود راهکارهای مقابله با این پدیده شناسایی و اجرایی شود.

چندین نمایشگاه غیرقانونی توسط نهادهای نظامی و انتظامی برگزار شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون چندین نمایشگاه غیر مجاز توسط نهادهای نظامی و انتظامی در استان برگزار شده است، خواستار هماهنگی این نهادها برای برگزاری نمایشگاه هایی از این دست با کسب مجوز از این سازمان شد.

حسین نجاتی با اشاره به اینکه در این زمینه تاکنون چندین نمایشگاه مبلمان برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در برگزاری این نمایشگاه ها هیچ نهادی مسوولیت کاستی های بعدی را نمی پذیرد، ارایه برخی کالاهای غیر استاندارد موجب نارضایتی خریداران شده است.

صنعت چرم سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال به اقتصاد استان تزریق می کند

رییس اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان چرم آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: صنعت چرم سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال به اقتصاد استان تزریق می کند.

مسعود بنابیان با بیان اینکه بخش اعظم صنعت چرم کشور در این استان مستقر شده است، افزود: هرگونه قاچاق چرم به کشور به طور مستقیم به صنعتگران حوزه چرم این استان ضربه می زند.

آماده تحویل دو هزار دستگاه خودرو کشنده به ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی هستیم

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه شرکت سیبا موتور به عنوان یکی از زیرمجموعه های این شرکت دومین تولید کننده خودروهای تجاری کشور شناخته شده است، گفت: در صورت تمایل فعالان عرصه حمل و نقل، این شرکت آماده تولید و تحویل دو هزار دستگاه خودرو کشنده برای این بخش در سال خواهد بود.

ابوالفتح ابراهیمی از توانمندی این شرکت برای افزایش میزان تولید خود در صورت افزایش تقاضا خبر داد و افزود: استاندارد این کشنده ها یورو چهار و پنج است و برخی محصولات این شرکت در جاده های اروپایی در حال تردد هستند.

مشاور صنایع سنگین استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی این شرکت برای فعالیت در زمینه تولید کامیون، کشنده و مینی بوس خبر داد.

ابراهیمی ادامه داد: این شرکت همچنین آمادگی دارد در صورت نیاز از طریق لیزینگ های معتبر برای ارایه محصولات خود به بازار داخلی اقدام کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *