بازنشری 20 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

علیپور:بدقولی غربی‌ها برای ما ثابت شده است/آصفری: تیم مذاکره‌کننده نظرات منتقدان را هم بشنوند

آوای ورزقان:علیپور:بدقولی غربی‌ها برای ما ثابت شده است/آصفری: تیم مذاکره‌کننده نظرات منتقدان را هم بشنوند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، محمد علیپوربا اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبری قبل از مذاکرات هم فرموده بودند که مذاکرات صورت بگیرد، ولی از همان ابتدا به این امر اشاره کردند که این‌ها قابل اعتماد نیستند و از قبل مشخص بود که ممکن است بدقولی‌هایی صورت گیرد.

وی گفت: فرمایشات امروز مقام معظم رهبری می‌تواند برای غرب این پیام را داشته باشد که اگر فکر می‌کنند می‌توانند با فضاسازی حق ما را محدود کنند و آن امتیازاتی که ملت شریف ایران بهای سنگینی را برای آن پرداخته محدود کنند، در اشتباهند. این‌که آن‌ها بخواهند در مواردی ملت ایران را از حق‌شان محروم کنند امکان‌پذیر نیست؛ چراکه ما رهبری روشن داریم و ایشان در جریان مسائل هستند و نظارت کامل می‌کنند و بر موضوع اشراف دارند.

وی یادآور شد: این بیانات تاکیدی است برای این‌که تیم مذاکره‌کننده نباید از اصول کوتاه بیاید و اگر غربی‌ها بخواهند در جایی محدودیتی اضافه کنند و یا بخواهند نظارت را به هر جایی که خودشان خواستند تعمیم بدهند درست نیست و این اجازه هرگز از سوی رهبری صادر نمی‌شود و ایشان مخالف اینگونه کارها هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان باید در تنظیم توافقنامه دقت کنند که حق و حقوق ملت ایران پایمال نشود و غربی‌ها هم نباید بیش از اندازه فضاسازی کنند و از خط قرمز و اصولی که دارند عبور کنند.

وی گفت: بارها دیده شده که آن‌ها در میز مذاکره و در فضای جلسه یک حرفی می‌زنند و در بیرون چیز دیگری می‌گویند. این‌گونه رفتارها سبب شده که به نوعی بدقولی آن‌ها برای ما روشن شود.

آصفری: تیم مذاکره‌کننده نظرات منتقدان را هم بشنوند

محمدحسن آصفری با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری باید باعث یک نقشه راه برای تیم مذاکره‌کننده باشد و تیم مذاکره‌کننده نیز باید همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها اشاره کردند در توافق نهایی صبر و حوصله به خرج دهند و با درایت پیش بروند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده باید انتقادات منتقدین را بشنوند و نظرات‌شان را بررسی کنند. همچنین آن‌ها باید در توافق مراقب باشند که طرف مقابل بهانه‌جویی نکند و نتواند مطالب را به نفع خودشان تفسیر کنند.

وی با بیان این‌که «تیم مذاکره‌کننده ایران باید مقابل چانه‌زنی طرف مقابل بایستد»، گفت: تیم مذاکره‌کننده باید به گونه‌ای عمل کند که این توافق یک توافق عزت‌مند باشد و عزت ملت ایران حفظ شود. همچنین حقوق هسته‌ای ایران نیز به رسمیت شناخته شود.

وی تاکید کرد: این توافق باید لغو همه تحریم‌ها را به دنبال داشته باشد و سبب شود که جلوی سوءاستفاده غربی‌ها گرفته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان داد که در کشور ما هیچ کس مخالف توافق هسته‌ای نیست بلکه همه ملت ایران و همه جریانات موافق این توافق هستند اما توافقی که عزتمندانه باشد و توافقی باشد که حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد. این توافق باید لغو همه تحریم‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری باید به عنوان فصل‌الخطاب برای همه جریانات، احزاب، گروه‌ها، دولت، مجلس و تیم مذاکره‌کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صرفا یک بیانیه‌ای صادر شده است و هیچ توافقی صورت نگرفته است؛ لذا باید صبر کرد تا توافق نهایی صورت گیرد، بنابراین توقع ما از وزارت امور خارجه این است که فکت‌شیت ایرانی را منتشر کند و چیزی را از ملت ایران مخفی نکند. همچنین آن چیزی که در بیانیه به صورت واقعی مطرح است را در اختیار مردم بگذارند؛ زیرا ملت ایران صاحبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید نسبت به هرگونه بیانیه و توافقی که بین ما و ۱+۵ شکل می‌گیرد قرار گیرند؛ بنابراین نباید موضوعی از آن‌ها محرمانه و پوشیده باشد.

به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد داد: بهتر است نخبگان و مجلس شورای اسلامی پیش‌نویس توافق را قبل از این‌که اقدامی صورت گیرد رویت کنند تا آن‌ها در جریان این پیش‌نویس قرار گیرند که ان‌شاءالله توافقی صورت گیرد که به نفع همه ملت ایران باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *