استانی 18 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تفکر بسیجی باید در جامعه نهادینه شود/نباید کورکورانه از غربی ها تقلید کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، محمد اسماعیل سعیدی سه شنبه در همایش قشر بسیج حقوقدانان، تفکر بسیجی را عامل ایستادگی کشور در مقابل دشمنان عنوان و تصریح کرد: نقش آفرینی بسیج در دوران دفاع مقدس و کشیدن خط بطلان بر ادعای صدام برای فتح چند روزه ایران نمونه ای از این تفکر است که باید برای مقابله با نقشه های بدخواهان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه همین تفکر بسیجی موجب شد تا رزمندگان با غلبه بر مشکلات، جنگ را اداره کرده و با استفاده از ابتکار و خلاقیت و نیروی ایمان فاتح این نبرد شوند، افزود: این انسان های وارسته نشان دادند که اگر انسانی در مسیر الهی تلاش و مجاهدت کند، خداوند راه را برایش باز می کند.

نماینده مردم  آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اجتناب از تقلید کورکورانه از غربی ها گفت: مخالف استفاده از فناوری ها و پیشرفت های علمی کشورهای غربی در برخی زمینه ها نیستیم اما این موضوع به معنی پیروی و الگوبرداری های چشم بسته در همه زمینه ها شود.

سعیدی در پایان به بحث مذاکرات هسته ای و برخی باید و نبایدهای آن اظهار داشت: انتظار داریم در کنار مذاکرات هسته ای، در خصوص تولید داخلی نیز غفلت صورت نگیرد و با اصلاح ساختارهای اداری، بهبود و تصحیح قوانین و ارائه مناسب تسهیلات بانکی و انجام حمایت های لازم از تولیدکنندگان، حرکت چرخ های تولید کشور سرعت گیرد.

قانون اسلامی، قانونی پیشرفته و الگوست

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه عاشورا نیز در حاشیه این همایش، حضور در عرصه مسائل داخلی و خارجی سازمان با استفاده از دانش و تجربه حقوقدانان را رویکرد جدید این تشکل عنوان و تصریح کرد: ابن رویکرد با توجه به احساس تکلیف و لزوم حضور بسیج در هر میدان و عرصه مورد نیاز، اتخاذ شده است.

صمد عزیزی در ادامه جنگ نرم را جایگزین جنگ تحمیلی دانست و گفت: در این بین مساله حقوق هسته ای ایران از جمله مصادیق این جنگ نوین است چرا که کشورهای سلطه طلب دنیا آشکارا و با ابزارهای مختلفی همچون تحریم تلاش می کنند تا این ملت ایران را از این حق مسلم خود محروم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه قوانین اسلامی  تنظیم و تدوین شده، اظهار داشت: قوانین و موازین اسلامی، قوانینی پیشرفته و الگو هستند و بسیج حقوقدانان نیز با تکیه بر همین قانون پیگیر مبارزه با مفاسد اقتصادی و سازماندهی جدید اعضاء این مجموعه نیز به سمت صنف محوری بر اساس مشاغل حقوقی است تا اقدامات مثبتی در جهت تحکیم پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *