استانی 25 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یادواره شهدای نوجوان در سراسر استان برگزار می‌شود/ خود را مدیون شهدا می‌دانیم

به گزارش آوای ورزقان به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار که عصر امروز (سه‌شنبه) انجام شد، ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد یادواره شهدای نوجوان استان، برگزاری این یادواره را قدم بزرگ فرهنگی توصیف کرد و افزود: مطمئنا این قدم خیر، اثرات و برکات فراوانی در جهت توسعه ایثار و فرهنگ خواهد داشت و ان‌شاءالله سالی که با نام حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده است با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای نوجوان سالی پرخیر و برکت خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر قدمی در جهت بازگو کردن نام و یاد شهدا، کاری خداپسند و انجام وظیفه در قبال خون پاک آن عزیزان است که مطمئنا شامل عنایت الهی و نفس گرم شهیدان خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که تمام شهدا انسان‌های باصفا، بزرگوار و برگزیده خدا بودند، اما شهدای نوجوان صفای دیگری داشتند، گفت: نوجوانانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده و معصوم و بی‌گناه بودند، با شهادت در راه خدا مصداق نور علی نور شدند و طبیعتا صفای آنها بالاتر از شهیدان دیگر بود.

وی با ذکر خاطراتی از رزمندگان نوجوان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: زندگی با این نوجوانان صفای خاصی داشت.

جبارزاده که به هنگام بیان خاطره رزمنده نوجوانی که آرزوی شهادت داشت متاثر شده بود، اظهار داشت: هرکدام از این نوجوانان در مقام مقایسه با انسان‌های عابد و زاهد، راه صدساله را یک‌شبه طی کردند و مورد قبول درگاه الهی واقع شدند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر محتوابخشی به برنامه‌های یادواره شهدای نوجوان تاکید کرد و گفت: نباید در این حرکت فرهنگی به برگزاری یک مراسم اکتفا شود و باید از این بستر برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که این وظیفه ماست.

وی ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی مناسب از این رویداد فرهنگی، پیشنهاد کرد برای تاثیرگذاری بیشتر این یادواره، همزمان برنامه‌های مشابهی در تمام شهرستان‌های استان برگزار شود.

جبارزاده با بیان این که همه ما خود را مدیون شهدا می‌دانیم و در حد توان برای برگزاری این یادواره کمک خواهیم کرد، افزود: همه مدیران استان همدل و همزبان برای برگزاری این برنامه آماده هستند و مجموعه استانداری نیز با تمام توان در کنار این ستاد خواهد بود.

وی همچنین ضمن تشکر از همراهی صدا و سیما با برنامه‌های استانی، بر حضور فعال این مجموعه در انعکاس برنامه‌های یادواره شهدای نوجوان تاکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دبیر ستاد یادواره شهدای نوجوان استان نیز در این دیدار زمان برگزاری این یادواره را ۱۶ اردیبهشت سال جاری همزمان با سالروز تولد شهید حسین فهمیده اعلام کرد و گفت: این مراسم از ساعت ۸ صبح در تالار معلم تبریز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جواد لطف‌الله‌پور گفت: در دوران دفاع مقدس، ۲۱۰۰ نوجوان زیر ۱۵ سال به فیض شهادت نایل آمدند که از این تعداد، ۷۹ شهید متعلق به استان آذربایجان شرقی است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *