بازنشری 31 فروردین 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ورزقان به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می پیوندد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از مهر، الهویردی دهقانی شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: اخیرا طرحی برای افزوده شدن بندر جاسک به مناطق آزاد تجاری به کمیسیون اقتصادی مجلس داده شده بود که با پیشنهاد داده شده از سوی بنده شهرستان ورزقان نیز برای پیوستن به منطقه آزاد ارس معرفی شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون اقتصادی و کمیسیون های فرعی مورد تصویب قرار گرفت که با توجه به پتانسیل های معدنی موجود در منطقه نظیر معادن مس و طلا بستر خوبی برای رونق اقتصادی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز داشت: در مرحله اول این طرح یکهزار و ۶۰۰ هکتار زمین در بخش خاروانا و دو منطقه از شهر ورزقان اختصاص داده می شود که شامل شهرک های صنعتی ورزقان و شهرک صنعتی مس است.

دهقانی ویژگی های این منطقه را نزدیکی به به مرکز استان، مبادی گمرکی مرزی ارمنستان، آذربایجان و ترکیه اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این منطقه می توان زمینه های سرمایه گذاری در بخش فرآوری محصولات معدنی فلزی را فراهم ساخت که البته با استقرار مجتمع مس سونگون در جوار آن از نظر تامین مواد اولیه و کاهش هزینه های لجستیک برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی بسیار مناسبی خواهد داشت.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *