اسلایدر 04 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان در سال ۹۴ برگزار شد

آوای ورزقان:اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان در سال 94 برگزار شد

به گزارش آوای ورزقان، در ابتدای این جلسه، صادقی  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا، ضمن تبریک ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) و گرامیداشت مناسبت های پیشرو از جمله اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی سخنان خویش را با متن مقدمه گلستان سعدی شروع کرد و در ادامه با گرامیداشت سالروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش های این نهاد مردمی تقدیر کرد، همچنین در این روز شهادت امام علی نقی (ع) را به حاضران تسلیت گفته و روز هوای پاک، روز کارگر و سالروز اعلام انقلاب فرهنگی را هم گرامی شمرد ودستور جلسه راقرائت کرد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تبریک حلول ماه رجب و با اشاره به فضایل و دعاهای این ماه مبارک و تبریک میلاد امام محمد باقر (ع) با ذکر حدیثی از آن امام، سازگاری با منافق، اظهارمحبت خالصانه به افراد مومن و بهترین برخورد با افراد غیر مسلمان بیانات خود را شروع کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان با اشاره به نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی توسط مقام معظم رهبری، تعامل  و همکاری همه  اقشار جامعه را زیر نظر پرچم اسلامی  و زیر سایه ولایت فقیه خواستار شد و تصریح کرد؛ مسئولین و مردم شهرستان ورزقان هم باید به تبعیت از کشور در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همدل و همزبان باشند.

مهدوی در ادامه رسالت شورای فرهنگ عمومی را بسیار مهم توصیف و خاطر نشان کرد؛ اساس شورای فرهنگ عمومی برمبنای فرهنگ و توسعه فرهنگ می باشد و لازمه آن محبت، وحدت، همدلی و ارائه راهکارهای مناسب می باشد. وی ضمن تشریح سیاستهای فرهنگی شهرستان به مشکلات روند بازسازی مساجد باقی مانده از زلزله و دعوت از خیرین جهت بازسازی مساجد تاکید کرد و از اداره اوقاف در جهت بازسازی کند مساجد تخریبی در شهرستان انتقاد کرد و از متولیان بازسازی مسجد جامع ورزقان تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان ورزقان در پایان سخنان خود در مورد بحث های شرعی و امنیتی مراسمات و جشن ها و برگزاری دوره ای جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادارات مختلف توضیحاتی ایراد کرد.

علی وفادار فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان نیز با تیریک ماه مبارک رجب و فضیلت و عظمت این ماه بزرگ در خصوص انسجام افراد در جلسات فرهنگی اظهار خرسندی کرد و گفت؛ مسائل فرهنگی تنها به جشن، مراسم و عزاداری معطوف نمی شود بلکه پیشرفت و توسعه و رشد فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی و تمسک از فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار مهم است.

وی افزود؛ هر کشوری فرهنگ و آداب و رسومی دارد ولی فرهنگ ایرانی با برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی و دفاع از مظلومین جهان، کشور ما را جامعه ای برتر و الگو برای دیگر  جوامع  معرفی می نماید.

وفادار ضمن تشکر از امام جمعه شهرستان در خصوص دغدغه مسائل فرهنگی شهرستان، خواستار همدلی و همکاری تمامی ادارات و مردم در حل مسائل ومشکلات فرهنگی شهرستان شد و از ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان، هیئت امنای مسجد جامع و شهرداری تهران تشکر کرد.

وی با بیان اینکه مسجد جامع ورزقان در تیر ماه سالجاری آماده بهره برداری قرار خواهد گرفت از روند تدریجی بازسازی مساجد تخریبی روستاهای شهرستان براثر زلزله اخیر و عدم وجود متولی برای امام زاده های شهرستان انتقاد کرد.

فرماندار شهرستان ورزقان در پایان صحبت های خود ضمن تبریک هفته معلم، آموزش و پرورش را زیر بنای توسعه هر کشور و آثار خیر و برکت  آن را در گرو توجه به آموزش و پرورش قلمداد کرد و خواستار توجه ویژه به تعلیم و تربیت و انجمن اولیاء و مربیان و حمایت از آموزش و پرورش شد.

سپس حجت الاسلام محمدزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ورزقان و امام جمعه موقت توضیحاتی در خصوص برنامه های هفته معلم و هفته عقیدتی  و برگزاری جشن ولادت در سپاه و سطح شهرستان گزارشی به اعضاء حاضر ارائه نمود.

ردیف مصوبات جلسه اقدام کننده مهلت اقدام
۱ پیگیری امور و روند بازسازی مساجد باقی مانده از زلزله اوقاف و امور خیریه در اسرع وقت
۲ برنامه های اعتکاف و برگزاری جلسه با عنوان شئونات فرهنگی تبلیغات اسلامی در اسرع وقت
۳ دعوت از ادارات برای بازدید از مدارس در هفته معلم آموزش و پرورش هفته معلم
۴ ۱۰اردیبهشت مراسم جشن میلاد امام علی (ع)وسخنرانی استاد نظری به مناسبت هفته عقیدتی ناحیه مقاومت بسیج هفته معلم و عقیدتی سیاسی
۵ پیاده روی ، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، زنگ سلامت در مدارس و یک روز ویزیت رایگان به مناسبت هفته سلامت شبکه بهداشت و درمان هفته سلامت
۶ نصب و ثبت رسمی سنگ محراب مسجد جامع شهرستان ورزقان میراث فرهنگی در اسرع وقت
۷ تعیین متولی برای امام زاده های شهرستان ورزقان بخصوص آستمال و جوشین اوقاف و امور خیریه در اسرع وقت
۸ نظارت شورای فرهنگ عمومی و ارگانهای مربوطه(ارشاد ، ستاد امر به معروف، فرمانداری، سپاه ، نیروی انتظامی واطلاعات) در برپایی مراسمات  و جشن ها شورای فرهنگ عمومی در طول سال
۹ برنامه ریزی برای افتتاح مسجد جامع در عید فطر با همکاری فرمانداری و شهرداری تهران  و هیئت امنای مسجد فرمانداری در اسرع وقت
۱۰ خون گیری ازاهداءکنندگان خون توسط سازمان انتقال خون به مناسبت هفته سلامت هلال احمر و شبکه بهداشت و فرمانداری در اسرع وقت
۱۱ مصوبات  جلسه ستاد بزرگداشت مطهری توسط ادارات ذیربط بموقع اجرا گردد فرمانداری در هفته معلم
۱۲ برگزاری همایش خیرین در دستور کار جلسه آینده شورا قرار گیرد. شورای فرهنگ عمومی جلسه دوم
۱۳ جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردد. دانشگاه آزاد اردیبهشت ماه
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *