سراسری 28 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

«باهنر» و «حاج قاسم» در یک قاب/ افاضات کلام «مشایی» در برائت از «احمدی‌نژاد»!/ از خانه اصلاح‌طلبان تا باشگاه اصولگرایان!

آوای ورزقان:«باهنر» و «حاج قاسم» در یک قاب/ افاضات کلام «مشایی» در برائت از «احمدی‌نژاد»!/ از خانه اصلاح‌طلبان تا باشگاه اصولگرایان!

‌به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران، به یازدهمین قسمت از بسته‌های خبری «خبر تو خبر» رسیدیم.

اولین بار بود که هفته گذشته، به همراه خبرها تصویر هم اضافه کردیم که گویا به کیفیت کار ما کمک کرده؛ اینو استقبال شما دوستان از «خبر تو خبر» هفته پیش، نشونمون داد.

تو این هفته، از نوسازی و بازسازی اصولگرایان براتون خبر داریم تا «محمدرضا عارفی» که آروم‌آروم داره سفره خودش رو از بقیه اصلاح‌طلبان جدا می‌کنه!

نوسازی؛ نه بازسازی

«امیر محبیان» فعال رسانه‌ای اصولگرا، در گفتگو با روزنامه «آفتاب یزد» از نوسازی تشکیلاتی – گفتمانی اصولگرایان گفت؛ گفت که بعضی از اصلاح‌طلبان مشروعیت نظام را زیر سؤال بردند.

گزیده صحبت‌های محبیان:

*«خاتمی» هنوز نتوانسته رابطه خود را با نظام بهبود ببخشد؛ زیرا با جریان سبز هم صف‌بندی روشنی نکرده است، این‌ها تقریبا فعالند ولی سعی می‌کنند که پشت سر دولت روحانی حرکت کنند.

*خاتمی کوشیده است تا حدودی اعتماد‌سازی کند ولی به گمانم موضع‌گیری شفاف‌تر در کلام و عمل لازم است، ضمن آنکه معمولا ترمیم روابط از ایجاد رابطه سخت‌تر است.

*اصلاح‌طلبان بعضا مشروعیت نظام را زیر سؤال برده‌اند. از طرف دیگر، معمولا هر نظامی از مقبولیت احزاب و جریان‌ها زمانی دفاع می‌کند که آن مقبولیت ذیل حکومت و در حمایت از آن تعبیر شود؛ نه در برابر حکومت.

*من به نوسازی تشکیلاتی- گفتمانی اصولگرایان معتقدم و نه بازسازی. زیرا بازسازی به معنای آن است که ما ساختار پیشین را کامل و فاقد خطا می‌دانیم.

*جناح اصولگرا با مشکلاتی روبه‌روست که از آن عبور خواهد کرد و قطعا مشکلاتش کمتر از مشکلات اصلاح‌طلبان است.

افاضات کلام «مشایی» در برائت از «احمدی‌نژاد»!

«اسفندیار رحیم‌مشایی» یا به قول خودمان آقای سایه! بعد از مدت‌ها از لاک سکوت خود خارج شد و بار دیگر افاضه کلام کرد؛ وی در صحبت‌هایی گفت که « اگر جبهه پایداری و حزب‌اللهی‌ها به دلیل نزدیکی من با احمدی‌نژاد، از وی حمایت نمی‌کنند من از همین امروز اعلام کناره‌گیری از ایشان می‌کنم.»

صحبت‌های مشایی واکنش پایداری ها را برانگیخت؛ «بیژن نوباوه» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگویی که با سایت «مثلث آنلاین» انجام داد، از عدم وجود جایگاه سیاسی برای مشایی گفت.

گزیده صحبت‌های نوباوه:

*مشایی در دولت احمدی‌نژاد رفتارهای منفی کرد که اصولگراها به او انتقاد داشتند اما این مسئله دلیلی بر جایگاه ویژه یا برجسته مشایی نمی‌شود که حالا بودن یا نبودن او در عرصه سیاسی بر انتخاب اصولگراها اثرگذار باشد.

*رفتارهای منفی مشایی بر فاصله گرفتن احمدی‌نژاد از جریان اصولگرایی مؤثر بود ولی مهره‌ای نیست که اگر نباشد خط و مشی اصولگرایی در قبال احمدی‌نژاد تغییر کند.

*مشایی می‌خواهد این طور القاء کند که من خیلی آدم بزرگ و مطرحی به لحاظ سیاسی هستم که تصمیمم می تواند معادلات جریان اصولگرایی را متأثر می‌کند تا عده‌ای هم بگویند نه آقا تو حتما باید باشی وگرنه بدون تو نمی‌شود. در صورتی که برای اصولگرایان فرقی نمی‌کند که مشایی در عرصه سیاسی کشور فعال باشد یا نباشد چون جایگاهی ندارد.

چالش تا ۲۰ سال دیگر…

پای «محمد غرضی» هم برای اولین بار به «خبر تو خبر» باز شد! وی که با شعار «دولت ضد تورم» پای در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ گذاشت و در میان مردم شناخته شد، این‌بار و در گفتگو با خبرگزاری «مهر»، گفت: «چالش ایران با آمریکا حداقل تا ۲۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت.»

گزیده صحبت‌های غرضی:

*در ماجرای اغتشاشات خیابانی عده‌ای کشته شدند و لذا صاحبان دم، مدعیان اصلی فتنه هستند.

*این اتفاقی که افتاده و فتنه‌ای که بپا شده یک عده استنباطشان این است که «موسوی» و «کروبی» روبروی نظام ایستاده‌اند؛ اما اصلاح‌طلبان می‌خواهند بگویند این‌ها مقابل جمهوری‌اسلامی یعنی قانون و مقررات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ایستاده‌اند.

*ایران به دنبال کسب قدرت سیاسی است و آمریکا نیز زیر بار این مسئله نمی‌رود؛ بنابراین چالش میان دو کشور به این راحتی برطرف نمی‌شود و حداقل این چالش ۲۰ سال دیگر طول خواهد کشید؛ چراکه نه ایران دست از قدرت سیاسی خود در منطقه می‌کشد و نه آمریکا حاضر است این مسئله را بپذیرد.

«باهنر» و «حاج‌قاسم» در یک قاب

«محمدرضا باهنر» دبیرکل جبهه پیروان، در گفتگویی که با «خبر‌آنلاین» داشت، برای «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس، سنگ‌تمام گذاشت.

گزیده صحبت‌های باهنر:

*طیف‌های مختلف سیاسی به خیلی از سیاسیون و نظامیان انتقاد دارند و حرف‌هایی می‌زنند، اما در مورد «حاج‌قاسم»، می‌گویند خدا او را نگه دارد.

*روایت داریم که اگر می‌خواهی رابطه‌ات با مردم خوب شود، رابطه‌ات را با خدا خوب کن؛ حاج قاسم تبلور عملی این حدیث است.

*جالب است حاج‌قاسم در تحلیل سیاسی، گوی سبقت را از خیلی‌ها ربوده است.

*در کنار «سیدحسن نصرالله»، اگر از کس دیگری بخواهیم نام ببریم باید از حاج‌قاسم یاد کنیم.

از خانه تا باشگاه

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، بازگشایی مجدد «خانه احزاب»، یکی از وعده‌های وزارت کشور به متحزبین و فعالان سیاسی بود؛ فاطمی‌نشینان جلسات متعددی را با احزاب و گروه‌های مختلف برگزار کردند؛ اما گویا این خانه از پای‌بست ویران است!

در همین راستا و با محوریت این نهاد مدنی، «باشگاه خبرنگاران» گفتگویی را با «اسدالله بادامچیان» و «محمدمهدی اسلامی» دو تن از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی ترتیب داد تا ببیند چه بر سر این نهاد صنفی حالا سیاسی شده آمده است و پیشنهاد ایشان برای باز شدن گره خانه احزاب چیست.

گزیده صحبت‌های بادامچیان:

*اصلاح‌طلبان می‌خواهند تنها خودشان سرکار باشند؛ باید پرسید چرا اسم اصلاح‌طلبی را انتخاب کرده‌اند، آن‌ها می‌خواهند موقعیت‌ها و مقامات گوناگون را تصاحب کنند، وگرنه‌‌ همان عناوین مرسوم جامعه در خط امامت، ولایت و قانون اساسی را دنبال می‌کردند.

*خانه احزاب به چند دلیل پایان یافت؛ اولا با انتخاباتی که به عنوان تقلب زیر سؤال رفت؛ در ثانی به دلیل آنکه قانون را رعایت نکردند؛ دلیل سوم به رسمیت نشناختن مرجع کمیسیون وقت احزاب و وزارت کشور؛ مورد آخر هم به این علت بود که احزاب اصولگرا و یا احزابی که اصولگرا نبودند زیر بار این‌ دسته افرادی که سرکار آمدند، نرفتند و در جلسات شرکت نکردند.

*ما باشگاه احزاب را پیشنهاد دادیم؛ برخی هم پیشنهاد کانون احزاب را دادند تا تمامی احزاب را وزارت کشور و نه هیئتی که هم دورانش تمام شده و هم تمدید نشده و مشکلات قانونی زیادی دارد، اداره کند.

*در ارتباط با رضایت اصلاح‌طلبان اختیار پای خودشان است اگر بخواهند پایگاهی برای کل احزاب پدید آید چاره‌ای جز این ندارند و اگر می‌خواهند فقط خودشان و این ۵۰ حزبی که اعضایشان چند نفره و فولکس‌واگنی! و به تعداد انگشتان دست و پاست و جمع‌شان به ۵۰۰ نفر هم نمی‌رسد در آن خانه جمع شوند درست نیست.

*در حالی که حزب مؤتلفه ۲۴۰ هسته و دفتر دارد و این در حالی است که می‌گویند رای آن برابر با رأی ۵۰ تا حزبی که چند نفر بیش نیستند باشد، این در شرایطی است که نمی‌توانند یک مجمع راه بیاندازند، این مسئله باید اصلاح و مقررات و آیین نامه‌اش عوض شود.

گزیده صحبت‌های اسلامی:

*به جای اینکه خانه احزاب از خواسته‌های صنفی احزاب دفاع کند و در پی این باشد که مسیر را برای تبدیل شدن تقابل‌ها از نزاع به گفتگو هموار کند، خودش به بازیگر سیاسی تبدیل شد.

*عده‌ای در خانه احزاب، برخی از تشکل‌ها را به طور غیرمجاز عضو کردند و حق رأی به آن‌ها دادند؛ این موضوع منتهی به اعتراض از طرف اصولگرایان شد.

*تقلب در خانه احزاب، فرآیند را به نحوی آماده کرد که برخی از اصلاح‌طلبان، انحصاری را برای خودشان تأمین کرده و با ایجاد احزاب غیرواقعی و بادکنکی، صرفا به دنبال افزایش تعداد رأی خود در انتخابات بودند.

درباره ۹ دی…

«محمدکاظم انبارلویی» عضو حزب مؤتلفه اسلامی، حول حماسه ۹ دی سال ۸۸ با خبرگزاری «فارس» صحبت کرد.

گزیده صحبت‌های انبارلویی:

*پس از قیام ۹ دی لحن رادیوهای خارجی و دشمن تغییر پیدا کرد. حتی کسانی که فریب‌‌خورده بودند مصاحبه کردند و نمی‌توانستند اهانت به عاشورا را تحمل کنند؛ در واقع قیام ۹ دی تیر خلاص به فتنه بود حتی کسانی که در اتاق‌های جنگ نرم نشسته و بازتولید آن را طراحی می‌کنند، بعید است که ۹ دی را فراموش کنند.

*مطبوعات زمان «خاتمی» دست‌اندرکار تهیه آتش فتنه ۷۸ و ۸۸ بوده‌اند. آنچه در دفتر سیاسی حوزه علمیه قم روی این مطبوعات صورت گرفته رصد شبهاتی بود که این روزنامه‌ها علیه نظام و انقلاب انجام می‌دادند.

*از سال ۷۶ تا ۸۴٫ جمع‌بندی مجموع شبهاتی که در روزنامه علیه دین احصا کردند ۲۳۵۰  مورد است که در حوزه اجتماعی و سیاسی ۶۹۱ مورد در حوزه دین‌شناسی ۴۳۶ مورد بوده است، این آمار در اختیار علما و روحانیون قرار می‌گرفت تا پاسخ این شبهات در جامعه داده شد.

*در انتخابات می‌توان گفت با اختلاف ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ هزار رأی تا یک و دو میلیون را ممکن است تقلب شده باشد اما نه ۱۱ میلیون رأی و اصلا امکان آن نیست.

*درباره کمیته صیانت هم آن‌ها از اول بنای‌شان برهم زدن بازی بود. مثل اینکه در بازی فوتبال شما علاوه بر داورهای موجود یک داور دیگر هم خودتان تعیین کنید که امکان‌پذیر نیست.

*خاتمی هم معتقد است تقلبی صورت نگرفته و شرایطی که به وجود آمد امنیت ملی را به خطر انداخته است ولی جرأت گفتن این مسئله را ندارد.

عارف؛ این‌بار در قم

«محمدرضا عارف» با حضور در شهر قم، دیدارهایی را مراجع عظام تقلید داشت؛ همچنین وی پس از این دیدارها و در ادامه سفر یک روزه خود، سری هم به دانشگاه قم زد و در جمع دانشجویان ایراد سخن کرد.

گزیده صحبت‌های عارف:

*در سال ٧٣ که رئیس دانشگاه تهران شدم به تشکل جامعه اسلامی دانشجویان که ریاست قبلی دانشگاه که از جریان راست بود و به آن‌ها مجوز نداد مجوز دادم ولی معتقدم تشکل‌های دانشجویی نباید پرچم جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه باشند.

*معتقدم با روی کار آمدن یک دولت نباید همه مدیران قبلی را قلع و قمع کرد ولی امیدوارم دولت این‌گونه مطالبات را بشنود و درصدد اصلاح برآید.

*در قضیه تفکیک جنسیتی در زمان انتخابات موضع خودم را مطرح کردم، معتقدم محیط دانشگاه از لحاظ فرهنگی و شئونات اسلامی از جمله بهترین محیط‌هاست.

«خبر تو خبر» پیشاپیش ارتحال پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را خدمت شما دوستان عزیز تسلیت عرض می‌کند.

تا هفته بعد…یاحق.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *