بازنشری 11 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دولت یازدهم وعده خاصی درباره‌ی آذربایجان نداده است!/ خواستار استقلال مس آذربایجانیم/ بیمارستان افتتاح شده ای که هنوز تعطیل است/ با وجود برداشت پول از صندوق توسعه ملی، مشکل آب پابرجاست!

به گزارش آوای ورزقان، الهوردی دهقانی در گفتگو با آناج با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان ورزقان، اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی معادن بسیاری را به خود اختصاص داده است که یکی از آنها در ورزقان قرار دارد و می‌تواند صنایع مورد نیاز کشور را تامین کند.

درصورت تبدیل ورزقان به منطقه آزاد، استان قطب صنعتی می‌شود

وی ادامه داد: بارها از مسئولین کشوری درخواست کردیم تا شهرستان ورزقان به یک منطقه آزاد تبدیل کنند، در صورت تحقق این امر آذربایجان به عنوان قطب صنعت و معدن شناخته می‌شود و با بهره‌برداری از معادن می‌توانیم محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر کنیم و شاهد ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان باشیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین استانی باید در سفر رئیس جمهور به استان از فرصت ایجاد شده استفاده کنند، ابراز کرد: متاسفانه آذربایجان‌شرقی در طول سال‌های گذشته نسبت به دیگر استانها پیشرفت کمی داشته است که از جمله‌ی آنها می‌توان عدم وجود قطار سریع‌السیر و خط راه‌آهن معمولی را نام برد.

وی اضافه کرد: خط راه‌آهن جلفا به قره‌باغ چند دهه است که فعال نیست و همین امر ترانزیت کالا در استان را با مشکل روبرو ساخته و خواسته‌ی ما احیای این خط را‌ه‌آهن است.

با وجود برداشت پول از صندوق توسعه مشکل آب پابرجاست/دولت یازدهم وعده خاصی درباره‌ی آذربایجان نداده است!

دهقانی با اشاره به مشکلات کشاورزی متعدد در سطح استان، اذعان کرد: معظل سد آب، با وجود دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر برداشت پول از صندوق توسعه برای رفع مشکل آب‌های مرزی رفع نشده است  و تاکنون شاهد اقدام خاصی از طرف وزارت نیرو نبودیم. نزولات آسمانی در ورزقان چشمگیر است اما به دلیل عدم وجود سد مشکلات کشاورزی همچنان پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم در کشور پروژه‌ی بزرگی در سال‌های اخیر در آذربایجان‌شرقی اجرا نشده و دولت نیز وعده خاصی به مردم آذربایجان نداده است اما با این حال مردم خواستار رسیدگی به مشکلات اساسی استان می‌باشند.

خواستار استقلال مس آذربایجانیم/دولت به جاده‌های شمالی استان رسیدگی کند

عضو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم و نمایندگان خواستار استقلال مس آذربایجان می‌باشند، گفت: در صورت تشکیل این شرکت زمینه برای بهره‌برداری توسط شرکت‌های خصوصی و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار فراهم خواهد شد.

وی از وضعیت نامناسب جاده‌های استان انتقاد کرد و افزود: جاده‌های شمالی به دلیل نزدیکی به مرز از اهمیت تجاری و گردشگری بالایی برخوردارند که متاسفانه در طول سال‌های گذشته اقدام خاصی برای رفع این معظل اتخاذ نشده است.

دهقانی با اشاره به مشکلات شهرستان خاروانا، اظهار کرد: در صورت احداث جاده خاروانا دسترسی مردم به منابع، صنایع و سایر شهرستانها افزایش می‌یابد که این موضوع در افزایش سرمایه استان تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: بیمارستانی در حوزه‌ی انتخاباتی بنده از زمان دولت دهم افتتاح شده است، ولی هنوز آماده ارائه خدمات به مردم نمی‌باشد و این درحالی است که مردم با مشکلات درمانی متعددی روبرو هستند.آوای ورزقانآوای ورزقانآوای ورزقان

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *