بازنشری 12 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مذاکره برای برچیدن تحریم‎ها تا سه شنبه ادامه دارد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه از روز پنج شنبه مذاکره برای نگارش متن توافق جامع را با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سر گرفتند.

این مذاکره ادامه مذاکره وین بود که در روزهای چهارشنبه تا جمعه – دوم تا چهارم اردیبهشت – انجام شد و طی ان نگارش متن توافق جامع با موضوع لغو تحریم ها اغاز شد.
دور بعدی مذاکرات ساعت ۹ به وقت نیویورک – ۱۷ به وقت تهران – با کارشناسان و سپس در ساعت ۱۱ به وقت نیویورک – ۱۹ به وقت تهران – با معاونان وزیران اغاز می‎شود.
مذاکرات نیویورک تا روز سه شنبه ادامه دارد و بعد از ان در اروپا از سر گرفته می‎شود ولی هنوز زمان و مکان ان اعلام نشده است.
عراقچی و روانچی روز پنج شنبه هشت ساعت با اشمید مذاکره کردند ولی روز جمعه کارشناسان هم به سرپرستی حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت به موازات معاونان جلسه داشتند.
مذاکره کنندگان ایرانی پیش ازاین، نگارش متن را سخت ترین مرحله مذاکرات توصیف می کردند که طی آن ممکن است بر سر یک واژه ساعت ها بحث شود.
موضوعی که هم اکنون بر سر ان مذاکره می شود نحوه برچیدن تحریم هاست. سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران پیش از این مکتوب کردن لغو تحریم ها را دشوار توصیف کرده بود.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *