بازنشری 15 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

عزم‌ جزم اصلاح طلبان برای حضور پررنگ در خبرگان و مجلس/همراهی با دولت جزء استراتژی اصلاح‌طلبان است

به گزارش آوای ورزقان، صادق جوادی حصار، فعال اصلاح طلب در خصوص برنامه های جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات آتی مجلس به خبرنگار دانا گفت: اول اینکه اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات یک استراتژی برای خودشان ترسیم کرده اند و در همین راستا، تاکتیک های متنوعی را هم در نظر گرفته اند که به اقتضای شرایط از آن ها استفاده خواهند کرد.

ایجاد ستادهای انتخاباتی تاکتیک پذیر به منظور فعالیت در شرایط مختلف

وی در مورد استراتژی اصلاح طلبان بیان داشت: استراتژی اصلاح طلبان این است که وحدت رویه و هماهنگی در کل کشور داشته باشند و از تفرقه و تشتت دوری کنند. همراهی با جریان اعتدالی و دولت نیز جزء همین استراتژی است و نهایت تلاش صورت می گیرد تا افتراق و اختلافی در این حوزه به چشم نخورد.

جوادی حصار افزود: همه تلاش می کنند تا ساز و کار تاکتیک پذیری را برای ستادهای انتخاباتی مناطق مختلف تعریف کنند که ذیل این استراتژی مذکور است. این ستادها باید بتوانند تاکتیک های مختلف را درشرایط مختلف برای تحقق این استراتژی عملیاتی کنند.

عزم جزم اصلاح طلبان برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

وی درمورد جزئیات برنامه های اصلاح طلبان اذعان داشت: این که اصلاح طلبان چه طور وارد عمل شوند؛ چه گفتگوهایی را ترتیب دهند و چه طور به نتیجه برسند، چیزهایی است که به مرور زمان و باتوجه به فضای عمومی کشور و جو انتخابات مطرح می شوند و درخصوص آنها تصمیم گیری می شود و در حال حاضر نمی توان چیزی گفت. مهمترین موضوع در حال حاضر این است که اصلاح طلبان عزم شان را برای حضور پررنگ در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری جزم کرده اند و تصمیم دارند لیست مشترک ارائه کنند.

این فعال اصلاح طلب درباره اختلاف نظر و اختلاف سلیقه بین طیف آقای هاشمی، خاتمی و روحانی تصریح کرد: بدون اختلاف نظر که اصلا میسر نیست و امکان ندارد که همه یک نظر داشته باشند؛ اما خروجی آن باید خروجی ای باشد که همه روی آن اتفاق نظر داشته باشند.

دولت روحانی محصول تلاش اصلاح طلبان است

وی درخصوص موضع اعتدال گرای حامیان دولت و احتمال ایجاد تنش آنها با برخی اصلاح طلبان اظهار داشت: عمده ترین حامیان دولت اصلاح طلبان هستند. این که اصلاح طلبان افراطی هستند، تهمتی است که برخی به آنها وارد می کنند.

جوادی حصار افزود: اگر اصلاح طلبان افراطی بودند، اصلا تلاش نمی کردند که دولت آقای روحانی سرکار بیاید. دولت آقای روحانی محصول تلاش اصلاح طلبان است و این حرف های تفرقه آمیز از سوی جریان های مخالف و رقیب اصلاح طلب است و می خواهند با این شگردها در این جریان، ایجاد تفرقه کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که « پس به نظر شما دولت و اصلاح طلبان با هم پیوند دارند؟» خاطرنشان شد: بله که پیوند دارند و پیوندشان هم منطقی و عقلانی است. همه جریان های اصلاح طلب قصد دارند باتوجه به شرایط کشور و امکانات مجموعه، به نتیجه خوبی که محصول تعامل و هم فکری و هماهنگی است دست یابند.

شفافیت قانونی، نظارت بر همه اجزای نظام و هموارسازی رفتارهای مدنی از اهداف اصلاح طلبان در مجلس

این فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص برنامه های اصلاح طلبان پس از حضور در مجلس شورای اسلامی گفت:  یکی از عمده ترین اقدامات، شفافیت بخشی به مباحث حقوقی و قانونی است؛ از جمله ایرادهایی که ما در حال حاضر در کشور داریم عدم شفافیت در حوزه های قانونی است و قوانین طوری تصویب می شوند که برداشت های چندگانه از قانون می شود.

وی در ادامه به سایر برنامه های این جریان در مجلس آتی پرداخت و ابراز داشت: نظارت قانونی بر رفتارهای همه اجزای نظام به این دلیل که نظارت بر همه اجزای نظام حق ملت و مجلس است؛ تنش زدایی در روابط داخلی بین جناح ها و گروه ها و همچنین هموار سازی رفتارهای مدنی به این مفهوم که بسترهای مناسبی برای افزایش توسعه و مشارکت ملی ایجاد شود و همه کسانی که در کشور هستند، آسوده خاطر و امیدوار به آینده در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها مشارکت کنند.

جوادی حصار افزود: انقلاب که قرار نیست صورت بگیرد. اصلاح طلبان نهایتا می خواهند یک سری کاستی ها و نارسایی هایی که در حوزه قانون گذاری و نظارت وجود داشته است را کاهش دهند.

قانون گذاری مجلس آتی در راستای محقق شدن خواسته های اجرایی نشده دولت

وی یادآور شد: مجلس به عنوان مهمترین نهاد تصمیم سازی برای کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی امنیتی باید چند ویژگی داشته باشد. یکی از این ویژگی ها تخصص و پختگی لازم و آشنایی با لوازم قدرت سیاسی در جهان، منطقه و در داخل ایران است.

این فعال سیاسی ادامه داد: مجلس جایی نیست که نماینده بخواهد مخاطبان خودش را اقناع کند تا دوباره به او رأی دهند و به همین راستا مجلس را تریبون بیان احساسات و ابراز هیجانات خود کند. مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت است. فضیلت ها باید خودشان را در آنجا نشان دهند؛ اخلاق حسنه، بردباری، حلم، آینده نگری، اشراف بر مسائل سیاسی، دوری از افراط و تفریط و … باید خودشان را در مجلس نشان دهند.

وی درخصوص حمایت اصلاح طلبان از دولت در مجلس آتی و کمک کردن به برنامه هایی که دولت قول آنها را داده بود؛ اما تا کنون اجرایی نشده است، بیان داشت: مجلس باید کمک حال کل کشور و کل نظام باشد و حمایت از دولت تنها مراد نیست. نه مجلس برای این شکل می گیرد که دولت آقای روحانی تضعیف شود و نه برای این شکل می گیرد که دولت ایشان تقویت شود.

این عضو جریان اصلاحات یادآور شد: مجلس باید برای ملت ایران تصمیم بگیرد و دولت هم یک بخشی از ملت است. مجلس باید در جهت تسهیل اجرای برنامه های دولت کمک و بسترسازی کند. مجلس باید طوری قانون گذاری کند تا دولت بتواند راحت تر مطالبات ملی که مردم به خاطر آن مطالبات به یک دولت رأی دادند را اجرایی کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *