تولیدی 25 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنای با سیره شهید والا مقام براتعلی نوری زاده

آوای ورزقان: آشنای با سیره شهید والا مقام براتعلی نوری زاده

به گزارش آوای ورزقان، شهید گرانقدر براتعلی نوری زاده در تاریخ ۱۳۴۰ در روستای چراغلی دیده به جهان هستی گشود. شهید گرانقدر در خانواده ای متدین و مقید به اسلام پرورش یافت این امر باعث گردید شهید گرانقدر نیز فردی بسیار متدین و انقلابی ببار آید.

با فرا رسیدن سن و سال ۷ سالگی به مدرسه رفته و تحصیلات خود را تا مقطع سوم ابتدایی سپری کرد. اما با توجه به فقر مالی خانواده و نبود امکانات در زادگاهش ترک تحصیل کرد. بعد از اینکه ترک تحصیل نمود توانست به همت تلاش خود قرآن خواندن را یاد بگیرد. شهید گرانقدر فردی بسیار مومن و متدین بود و همیشه در امورات دینی جزء نفرات اول بود. شهید دارای خصوصیات اخلاقی بسیار منحصر بفردی بود. پدر و مادر خود را بسیار دوست می داشت، سعی می کرد تا همگان را از خود راضی نگه دارد در کارها با همگان مشورت می کرد، در انجام امورات همیشه رضای الهی را در نظر می گرفت. در سالهای اوج گیری فعالیت های سیاسی مردم علیه رژیم ملعون پهلوی در فعالیت های سیاسی بر ضد طاغوت شرکت می کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی شهید گرانقدر باز هم از فعالیت خوددست برنداشته و با شروع جنگ تحمیلی بر این امر برآمد تا برای دفاع از کشور عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردد. سرانجام به این آرزوی خود که حضور در جبهه و دفاع از کشور بود دست یافت توانست عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردد .

سرانجام شهید گرانقدر در تاریخ ۱۳/۳/۶۱ در منطقه عملیاتی خونین شهر بر اثر اصابت ترکش دعوت حق را لبیک گفته و به فیض شهادت نائل گردید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *