استانی 29 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حکم بازداشت فتح اله گولن صادر شد

آوای ورزقان:حکم بازداشت فتح اله گولن صادر شد
به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، بازداشت های ۱۴ دسامبر، که افراد سرشناسی از حوزه رسانه و امنیت را در لیست خود داشت، انعکاس فراوانی در رسانه های بین الملل داشت. در پی بازداشت اکرم دومانلی و هدایت کاراجا، اذهان عموم به سوی فتح اله گولن معطوف شد و با توجه به نسبت دادن گروهک تاحشیه به وی، انتظاری مبنی بر صدور حکم بازداشت رهبر “نورچیان” ایجاد شد.

پس از گذشت ۷ روز از بازداشت، خبر آزادی به شرط کنترل و ممنوعیت خروج از کشور اکرم دومانلی، مدیر روزنامه زمان و چند تن از منصوبین نیروهای امنیتی به رسانه های جمعی اعلام شد؛ اما، در کنار این، خبر جنجالی صدور حکم بازداشت فتح اله گولن، توجه جوامع منتقد و طفداران وی را برانگیخت.

حکم بازداشت فتح اله گولن و درخواست از اینترپل در حالی به رسانه ها منعکس شد که هدایت کاراجا، مدیر شبکه تلویزونی “سامان یولو” نیز در لیست آزاد شدگان قرار نداشت. وی به جرم ایجاد گروهک تروریستی، و رهبری گروهک، با استفاده از پخش برنامه های تلویزیونی، در راستای اهداف گروهک همچنان در بازداشت به سر می برد. گفتنی است وی به صورت داوطلبانه خود را به پلیس معرفی نمود ولی جزو آخرین نفراتی بود که طی این بازداشت ها، تحت بازجویی قرار گرفت.

از سوی دیگر، دادگاه “صلح و جزا” اعلام نموده است که، اسنادی مبنی بر ارتکاب فتح اله گولن به جرایم جدی از جمله: ایجاد و رهبری گروهک تروریستی و ایجاد اخلال در امنیت ملی در دست است که به استناد به این دلایل صدور حکم بازداشت از سوی دادستان، درخواست شده است. اما با توجه به این که وی در ایالت متحده آمرکا ساکن می باشد و دسترسی به وی امکان ندارد؛ از اینترپل برای تحویل وی، طلب کمک نموده ایم.

لازم به ذکر است: مقامات ترکیه در طی چند روز گذشته اعلام نموده بودند که تصمیمی مبنی بر دستگیری فتح اله گولن در دستور کار این عملیات نیست.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *