استانی 29 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی به عنوان مؤسسه برتر کشوری معرفی شد

آوای ورزقان:موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی به عنوان مؤسسه برتر کشوری معرفی شد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات برتر دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد را معرفی کرد که موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی نیز به دلیل تعداد پذیرفته شدگان این آزمون، بعنوان موسسه برتر کشوری در معرفی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با رسانه‌ها، با اعلام اسامی موسسات برتر، در مورد عواملی که باعث شده تا این مؤسسات به عنوان مؤسسات برتر معرفی شوند، گفت: مؤسساتی در آزمون موفق هستند که جامع فعالیت‌های آموزشی را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در بحث آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد ۱۶ رشته امتحانی در نظر گرفته شده است، مؤسسات بسته به نوع فعالیت خودشان در هر ۱۶ رشته شرکت‌کننده داشته‌اند، بنابراین مؤسساتی که در همه رشته‌ها شرکت‌کننده داشته باشند، هم درصد مشارکت‌شان بالا می‌رود و هم اینکه تعداد قبولی‌های آنها در آزمون بالا خواهد بود.

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه درصد اعتبارات مؤسساتی که درصد مشارکت و قبولی‌های بالایی داشته باشند، افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: اینکه مؤسسه‌ای تعداد زیادی قبولی داشته باشد به میزان فعالیت آن مؤسسه در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف بستگی دارد.

براساس این گزارش ۳۰ موسسه دیگر از ۱۹  استان کشور نیز معرفی شده اند که از کل استانهای کشور، برخی یک موسسه، برخی بیش از یک موسسه معرفی شده و از برخی استانها نیز هیچ موسسه ای به عنوان موسسه برتر معرفی نشده اند.

 شایان ذکر است که بیش از ۶۷ موسسه قرآنی ثبت شده در آذربایجان شرقی در حال فعالیت می باشند که موسسه مهد قرآن تنها موسسۀ برتر معرفی شده از این استان می باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *