اسلایدر 09 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ایده‌ای که جوان ورزقانی به مسئولان ارائه کرد چه بود؟

آوای ورزقان:ایده‌ای که جوان ورزقانی به مسئولان ارائه کرد چه بود؟

 علیرضا تاری در یادداشت اختصاصی خود برای پایگاه خبری آوای ورزقان نوشت؛

بسمه تعالی
((من اساساً در بین این خصوصیات مهمی که جوانان دارند، سه خصوصیت را خیلی بارز می‌بینم. آن سه خصوصیت عبارت است از: انرژی، امید، ابتکار. این سه خصوصیت برجسته در جوان است. اگر واقعاً رسانه‌ها بتوانند این سه خصوصیت عمده را درست هدایت کنند، من خیال می‌کنم که خیلی راحت می‌شود یک جوان، راه اسلام را پیدا کند … حضرت آیت اله خامنه‌ای مدظله‌العالی))
مسئولان منطقه ورزقان
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با سلام و درود بر آنان که هشت سال شجاعانه در صحنه نبرد علیه قدرت‌های بزرگ جهان با سلاح ایمان مبارزه کردند و امروز نیز در خط مقدم مبارزه علیه قدرت‌های ظالم و زورگوی جهان همچون آمریکا، اسرائیل و انگلیس ایستاده‌اند.
مسئول محترم  امروز دشمنان با نفوذ در بین جوانان درصدد براندازی نظام می‌باشند.  هدف دشمنان ما نا‌امید و دور کردن جوانان از انقلاب و دین است.
پیامبر اسلام (ص) در ابتدای دعوت خود نگاه  ویژه‌ای به نسل جوان داشتند تا آن را به سوی خدا فراخوانند و زمینه‌ی اسلام آوردن این نسل را فراهم کنند که در این کار موفق شدند. در اولین صف ایمان آورندگان به پیامبر (ص) افراد جوان قرار داشتند که حاضر بودند به خاطر اسلام از همه چیز خود بگذرند. اگر نگاه کنیم تمام ادیان به وسیله همین جوانان، جامعه را متحول کرده‌اند  پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان ایران نیز نیازمند این جوانان می‌باشد.
بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری<< ریشه گسترش کارهای علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فضای مجازی و مطبوعات و … در بین جوانان مؤمن و انقلابی کشور است که نقش بسزایی در پیشرفت این کشور و ایستادگی در مقابل دشمنان این ملت دارند. لازم است جوانان خوش فکر و صاحب ایده در ارتباط نزدیک با مسئولین، خوراک فکری مناسب جهت تصمیمات کارآمد ارائه کنند.>>
مسئولان عزیز  متأسفانه در شهرستان ما به این موضوع کمتر توجه می‌شود و از استعدادهای جوانان این منطقه کمتر استفاده می‌شود این جوانان نیازمند مسئولان دلسوزی هستند که با استفاده از استعدادهای آنان در کلیه‌ی زمینه‌ها (علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فضای مجازی و مطبوعات و …) در جهت پیشرفت شهرمان و کشورمان تلاش نمایند.
سروران گرامی ما در شهرستانی زندگی می‌کنیم که یک روزنامه جهت بالا بردن اطلاعات عمومی خود نداریم، در شهرستانی زندگی می‌کنیم که یک باب فضای آموزشی جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداریم، در شهرستانی زندگی می‌کنیم که فضای سرگرمی، تفریحی جهت بالا بردن سلامتی جسمی و روحی نداریم، و هزاران مشکل دیگر که قلم از نوشتن آنان عاجز و ناتوان است. مشکل  این شهرستان مشکل سیاست‌های انتخاباتی و … نیست. نیاز اصلی این شهرستان نبود امکانات آموزشی است چرا در این چند سال اخیر یک نفر از دانش آموزان این منطقه از رشته‌های قوی و در بورس مانند: پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … قبول نشده‌اند مگر ما سهمیه‌ی مناطق محروم را نداریم، مگر ما سهمیه‌ی ۴ شهر زلزله زده را نداریم چرا جوانان این منطقه در بین قبول شدگان از بهترین دانشگاه‌های کشور جایی ندارند!؟
پیشرفت این منطقه در گرو جوانان تحصیل کرده است شهرستانی پیشرفت خواهد کرد که جوانان تحصیل کرده‌ای در همه‌ی زمینه‌ها داشته باشد.
بنده به عنوان یک جوان ورزقانی بر خود وظیفه دانستم  ایده‌ای را خدمت عزیزان عرض نمایم:
اینکه چه می‌شود وقتی مراسماتی که در این شهرستان برگزار می‌شود اجرا کنندگان این برنامه‌ها جوانان این منطقه باشد!؟ چه می‌شود قاری قرآن در این گونه مراسم‌ها از جوانان این شهرستان باشد!؟ چه می‌شود گروهای تواشیح که با هزینه های هنگفتی از شهرستان دیگری آورده می‌شوند از جوانان این شهرستان باشند!؟ چه می‌شود نماز جمعه‌ای که برگزار می‌شود مجری و مکبر آن از جوانان این شهرستان باشد!؟ چه می‌شود مسئولان عزیز هرکدام یک مشاور جوان داشته باشند تا زمینه تصمیم گیری بهتر را برای مدیران فراهم کنند. از آنجا که در تمام شهرها (شوراها، فرمانداری، شهرداری و …) سامانه پیام کوتاه و وب‌سایت مجزا دارند تا مردم مشکلات و نیازهای شهر و محله خود را به گوش این عزیزان برسانند، چه می‌شود در شهر ما نیز این چنین کارها انجام گیرد. اگر این چه می‌شودها تبدیل به باید بشود، شود مطمئناً این شهرستان جوانان با استعدادی پرورش خواهد داد که در پیشرفت این شهرستان نقش بسزایی خواهند داشت. سرمایه گذاری روی این جوانان هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده است، امید است مسئولین دلسوز در این خصوص چاره اندیشسی نمایند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *