بازنشری 10 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ما نظام را فدای فوتبال نمی‌کنیم اما از حقمان هم نمی‌گذریم / هویت تراکتورسازی هوادار است / انتخاب خطیبی اشتباه محض بود

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، صبح امروز، نشست خبری، مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی با حضور اهالی رسانه در آکادمی باشگاه برگزار شد که این نشست با سوالات متعدد خبرنگاران و حضار ساعت‌ها به طول انجامید.

عباسی در مقدمه اظهار داشت: ملاک رفتاری و عملکردی ما قرآن است. اگر منفعت دنیایی داشته باشیم اما ملاک و محوریت را قرآنم قرار ندهیم هیچ ارزشی ندارد. لذا اسم بردن از اشخاص به هیچ وجه نباید شخصیت وی را هدف قرار دهد. به طور مثال اگر من عباسی اشکالی در کار داشته باشم به شخصیت من ربطی ندارد.

وی افزود: اگر کارهای گروهی و جمعی را تبدیل به کارهای شخصی کنیم هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. لذا به قول حضرت امام(ره) ید الله مع الجماعه. حاصل کار باشگاه تراکتورسازی، نتیجه ی زحمات همه ی فعالین در این عرصه می باشد. مدیرعاملی صرفا نقش کاتالیزور را دارد. نقش پیشکسوتان،هواداران،تشکیل دهندگان و سامان دهندگان باشگاه، بازیکنان و مربیان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: تراکتور یک بحث جهانی شده است و کارشناسان متعدد بین المللی، مصاحبه های چند ساعته در اینباره انجام داده اند. لذا باید این ظرفیت به صورت فعال حفظ شود.

وی افزود: البته کسانی که از مسئله ی تراکتور سواستفاده کنند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند محکوم هستند. ما نظامی که هزاران شهید تقدیم کرده فدای فوتبال نمی کنیم. اما از حقمان هم نمی گذریم. خوشبختانه رئیس محترم جمهور، وزیر محترم ورزش، ریاست محترم فدراسیون شخصا پیگیر اتفاقات بازی آخر بودند. ما هم خواستار تشکیل مجمع نمایندگان برای پیگیری های مجدد هستیم.

عباسی اظهار داشت: داشتن هوادار، مسئولیت مضاعفی را برای انسان می‌طلبد. اگر ما قصد اغماض داشته باشیم، مردم اجازه‌ی این کار را نمی‌دهند. هویت تراکتور، هوادار است و ما موظیم پیگیری کنیم. ما چیزی بدون مستند صحبت نمی‌کنیم چون اگر نتوانیم ثابت کنبم جرم است و محکوم خواهیم شد ولی ماهم اسنادی داریم که اگر کسی بخواهد در این جریان زیاده روی کند و باشگاه را مورد اتهام قرار دهد ما اسنادش را منتشر خواهیم کرد.

وی در خصوص حضور خود در تیم تراکتورسیازی گفت: مجمع مربوط به تراکتورسازی تصمیم گرفت تا تغییری در افراد حاضر در هیات مدیره بدهد. ورود ابتدایی ما با چارت کاری خاصی بود و اهداف خاصی داشت که اولین مورد آن حفظ جایگاه تراکتورسازی و سپس ارتقای کیفی آن بود.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز افزود: پس از بازی با ذوب آهن در جلسه‌ای که در تهران داشتیم ۷ نفر به عنوان هیات مدیره معرفی شدند که آقای سردار کریمیان رئیس هیات مدیره شدند و آقای نظمی به عنوان مدیرعامل و من هم مسئولیت قائم مقام باشگاه را داشتم. ورود ما در ابتدا برای کمک کردن به آقای نظمی بود وی شرایط تیم را بررسی می‌کردند و ما هم باید به آنچه که تعهدات مالی مربوط می‌شد بررسی می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در ۳ ماه اول همه چیز خوب پیش رفت و در بیشتر مسابقات من هم حضور پیدا می‌کردم اما با گذشت زمان مشکلات باشگاه نمود می‌کرد. باشگاه ساختار پیچیده‌ای داشت و ما شروع به تدوین آیین نامه کردیم. تراکتورسازی یک شرکت فرهنگ ورزشی بود و تابع قوانین مملکت. صورت‌های مالی پس از آقای شفق تیره و تار بود و ما به عنوان یکی از ۴ تیم کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کردیم و باید الزامات و استانداردها را رعایت می‌کردیم چراکه در غیر این صورت از این رقابت‌ها حذف می‌شدیم. آن چیزی که ما احساس می‌کردیم وزنه فشاری بود که بیشتر به سمتی می‌رفت که مفعول می‌ماند.

عباسی با اشاره به عدم آگاهی مدیران قبلی باشگاه به قوانین فیفا در مورد جذب بازیکنان خارجی آن را یکی از مشکلات این فصل تراکتورسازی عنوان کرد و افزود: مثلا قراردادهایی بسته یودند که واقعا ترکمنچای بود و حتی قوانین فیفا را نمی‌دانستند مثلا فلان بازیکن خارجی را آورده بودند و نمی‌دانستند که اگر بیش از ۳ ماه پول وی را پرداخت نکنند و خود بازیکن تصمیم به قطع همکاری کند می‌تواند با شکایت به فیفا کل قرارداد خود را از باشگاه دریافت کند که متاسفانه در مورد آنسلمو گونزالز همین موضوع را دیدیدم. فشاری که در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کردیم هجمه خطر کسر ۶ امتیاز از سوی کمیته انضباطی فیفا بود که موجب شد تا با فشار مالی وارد این رقابت‌ها شویم.

وی اذعان کرد: ما آقای نظمی را دوست داشتیم و هنوز هم داریم اما از لحاظ عملکرد شرایط خوبی نداشتند و به همین دلیل به عملکرد وی انتقاد می‌شود.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با اشاره به هجمه پرونده‌های بلاتکلیف در باشگاه بیان داشت: ۸۳ پرونده بلاتکلیف با حجم بالا مربوط به بازیکنان داشتیم که موجب شد تا بدهی‌های باشگاه جهانی شود و فرق ما با تیم‌های استقلال و پرسپولیس این بود که ما سعی می‌کردیم تا همه موارد را شفاف سازی کنیم. از مسئولین استانی گله دارم انتظار داشتبیم به تیم کمک کنند. عباسی و عباسی‌ها از تیم خواهند رفت و تنها این مردم هستند که در کنار تیم می‌مانند. کسی که برای این تیم کمک می‌کند و می‌گوید به تیم علاقه دارد نباید این علاقه زبانی باشد و از ته دل و برای رضای خدا باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بدهی‌ها در طول فصل ما را فوق العاده اذیت کرد. سوال من این است که چرا با آمدن من همه بدهی‌ها و حتی پرونده تراکتورسازی در فیفا مطرح شد. زمانی که ما رسول خطیبی را برکنار کردیم ۹ نفر همراه وی هم از تیم رفتند و نیمکت ما خالی بود. در بازی با صبا نیمکت تیم ما خالی بود و ما چند نفر را داشتیم که فقط کارهای تدارک تیم را انجام می‌دادند. دلمان از این موضوع خیلی پر است و ما کاری کردیم که حتی برای بچه خودمان نیز نکرده بودیم و حمایت ما حتی بهتر از بچه بالای سر بود.

عباسی خاطر‌ نشان کرد: دوستانی که از من به عنوان مدیر پروازی یاد می‌کنند ساعات کاری من را جمع‌آوری کنند می‌بینند که چقدر برای تراکتورسازی وقت گذاشته‌ام. ۲۵ پرونده داخلی موجب محکومیت ما شده و اگر این آرای کمیته انضباطی را به شما نشان دهیم خنده تان می‌گیرد. ما آمار کل این جریمه‌ها را داریم که قرار است از حق پخش کم شده و مابقی را پرداخت خواهیم کرد. بحث ما در مورد تیم داری این است که اگر جاسم کرار را بیاوریبم و دور زمین بدوانیم آیا کاری کرده‌ایم یا یک ماکت تراکتورسازی به ورزشگاه بیاوریم و چند اصطلاح غلط فارسی هم یاد بگیریم آیا این تیم‌داری است؟

وی ادامه داد: مردم یقه ما را می‌گیرند و می‌گویند که چرا صحبت نمی‌کنید. ما هم گفتیم به صلاح نیست، فصل تمام شده و باید تیم را برای فصل بعد آماده کنیم.

عباسی با مقایسه ساختار باشگاه تراکتورساز با تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان تصریح کرد: باشگاه‌هایی همچون سپاهان و فولاد ساختار دارند و ما نیز در تراکتورسازی ملزم به ساختارسازی هستیم. افتخار آقای مهدی تاج این است که در رتبه بندی‌هایی که در فیفا و AFC صورت می‌گیرد با استفاده از هواداران تراکتورسازی این رتبه بندی از رتبه ۴ به ۷ ازتقا یافته است که به همین دلیل بحث هو‌اد‌ا‌ر اهمیت بالایی پیدا کرده است. هواداران رتبه فدراسیون تیم ما را بالا می‌برند و وقتی ۸۰ هزار هوادار به ورزشگاه می‌آید این موضوع افتخاری برای کشورمان است و این آقایان دوست دارند که تراکتورسازی باشد و اول شود که اگر هم نشد دوم بهتر است.

وی یادآور شد: در بحث باشگاه تیم تراکتورسازی ۵ پرونده فعال در فیفا دارد. ما قرار بود قبل از بازی با نفت بخشی از پول بازیکنان و حتی پاداش‌ها را پرداخت کنیم اما شاید باور نکنید این پول به جایی رفت که فکرش را نمی‌کردیم و پول بازیکنانمان را به جیب بازیکن خارجی ریختم که از تیم بدهی داشتند و شکایت کرده بودند و حتی نزدیک بود بابت این موضوع گریه کنم.

مدیرعامل تراکتورسازان ادامه داد: کل مبلغ قرار داد بازیکنان تیم نفت مسجد سلیمان ۴ و نیم میلیارد است و این درحالی بود که من باید یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای جریمه یک بازیکن پرداخت می‌کردم. فقط خدا می‌داند که آن را با هزار مصیبت و قرض توانستیم جور کرده و پرداخت کنیم. این‌ها مسائلی بود که همگی مربوط به مدیران قبلی می‌شود و سوال من این است که سربازی که کد خورده است آیا مدیر برنامه می‌خواهد و چرا ۸۰ میلیون را برای فلان شخص پرداخت کردند. جالب است که در تمام قراردادهایی که در باشگاه تراکتورسازی موجود است تنها ردپای یک مدیر برنامه وجود دارد. آیا در ایران فقط یک مدیر برنامه وجود دارد؟ اگر انتقاد می‌کنید فرار رو به جلو نباشد بلکه باید عملکردمان ملاک قرار گیرد.

وی به انتقاد از رسول خطیبی پرداخته و گفت: من گریه خیلی از بچه‌ها را دیدم تیموریان، ادینیو حتی مدیربرنامه‌های ادینیو که از خیلی‌ها تراکتوری هستند. بعضی‌ها ادعا می‌کنند که تراکتوری و بچه آذربایجان هستند اما فقط پول تراکتورسازی را دوست دارند. شاید زبان من آذری نباشد اما دلم و پدر و مادرم آذری هستند و همواره دلسوز تیم تراکتورسازی هستم. در این یازده ماه به اندازه یازده سال پیر شدم. باشگاهی را تحویل گرفته‌ام که بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بدهی دارد و آخرین نفری که با آن روبرو بودیم علی کریمی بود. من پس از حضور در تراکتورسازی ۷۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کردم و پول تونی اولیویرا و خارجی‌ها را نیز بصورت تمام و کمال پرداخت کردم، زیرا آنها روی این موضوع خیلی حساس بودند و حتی اگر به ۳ سال پیش نگاهی بیاندازید، نام اولیویرا را هم در بین شکایت کنندگان از تراکتورسازی به فیفا موجود است. اولیویرا در هنگام ترک تبریز به من گفت که پس از سه سال در این نیم فصلی که به تراکتورسازی آمدم احساس کردم به یک باشگاه دیگر قدم گذاشتم و این مربی هم اکنون در پرتغال با یک کمیته‌ پنج نفری برای آینده تراکتورسازی بر‌نامه‌ریزی می‌کند. ما در کل اول فصل ۵ میلیارد از بدهی‌های فصل قبل را پرداخت کردیم که از بودجه باشگاه محسوب می‌شد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز در پاسخ به این سوال که بسیاری از بازیکنان می‌گویند درصد زیادی از قراردادمان را دریافت نکرده‌ایم نیز گفت: در مورد قراردادها دوباره می‌‌‌گویم ما ۷۰ درصد قراردادها را پرداخت کردیم و سند داریم. بازیکنی که می‌گوید این درصد را نگرفته است حتما حساب و کتاب نمی‌داند. در مورد پاداش‌ها هم پاداش نائب قهرمانی و حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را مدنظر داریم.

در حال تکمیل …

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *