بازنشری 10 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کیفیت خودروهای تولیدی در کشور پایین است

به گزارش آوای ورزقان، الله وردی دهقانی درگفت و گو با خانه ملت، در خصوص سهم بالای پراید و پژو در تصادفات کشور، گفت: عدم استاندارد بودن جاده و ناهمگونی خودروهای در حال تردد، دو عامل اصلی برای بالا بودن میزان تصادف در کشور است.

جاد‌ه‌ها و خیابان‌ها باید استاندارد شوند

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال باید توجه داشت که برخی خودروهای درحال تردد در جاده ها، به علت کهولت سن با سرعت پایین حرکت می کنند و در مقابل آن، برخی خودروهای وارداتی با سرعت بالا درحرکت هستند و این درحالی است که جاده‌های ما برای هیچ یک از این دو گروه طراحی نشده است.

وی ادامه داد: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده امری ضروری بوده و درکاهش تصادفات نیز تاثیرگذار خواهد بود،اما در کنار آن، جاده ها و خیابان‌ها نیز باید استاندارد شوند.

عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن ملس، فرسودگی ناوگان حمل نقل خصوصی و عمومی را نیز عامل دیگر تصادفات عنوان کرد.

اقشار کم درآمد توان خرید خودروهای امن و گران را ندارند

وی تصریح کرد: همچنین موضوع دیگر اینکه مقررات راهنمایی و رانندگی به خوبی در کشور اجرا نمی شود و متاسفانه فرهنگ رانندگی صحیح در کشور حاکم نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: البته ما منکر کیفیت پایین خودروهای تولیدی در کشور نیستیم، اما اقشار کم درآمد توان خرید خودروهای امن و گران را ندارند.

دهقانی با اشاره به اینکه پراید و پژو ایمنی بالایی ندارند،گفت: خودروسازان باید به فکر تولید خودروهای ایمن و ارزان باشند،اما بازهم نمی توان عامل تمام تصادفات جاده ای را کیفیت پایین خودروها عنوان کرد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس افزود: جاده‌های کشور اگر مناسب باشند کمتر شاهد تصادف خواهیم بود و نصب ترمزabs  و  airbagبه تنهایی باعث کاهش تصادف و مرگ ومیر نمی شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *