اخبار جهان 10 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عربستان: در مقابل ایران ساکت نخواهیم نشست / تهران اقدامات آشوبگرانه انجام می دهد و به منافع ملت ها ضرر می رساند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از انتخاب، عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک در قاهره با سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت : درباره یمن باید بگویم تلاشهایی برای ازسرگیری مذاکرات سیاسی به منظور یافتن راهکاری برای یمن بر اساس کنفرانس ریاض جریان دارد . نشستی در ژنو برگزار خواهد شد که ترتیبات برگزاری آن ادامه دارد. بین سازمان ملل متحد و دولت قانونی یمن رایزنی می شود تا زمان نشست ژنو مشخص شود. هدف از نشست ژنو اجرای قطعنامه ۲۲۱۶شورای امنیت سازمان ملل متحد است. مرجع نشست ژنو نیز ابتکار شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفتگوهای ملی و قطعنامه ۲۲۱۶شورای امنیت است. ما از هرگونه تلاش برای یافتن راهکار مسالمت آمیز برای یمن و از هرگونه تلاشی برای افزایش کمکهای بشردوستانه به ملت برادر یمن حمایت می کنیم.

وی افزود: مکز ملک سلمان برای کمکهای بشردوستانه و امدادرسانی بین المللی تأسیس شده است. کمک به ملت یمن و فرستادن کمک در اولویت این مؤسسه قرار دارد. درباره سوریه نیز وزیر خارجه مصر به صورت کافی توضیح داد. تماسهای ما با روسیه همانند تماسهای مصر با روسیه است تا روسها متقاعد شوند که دست از بشار اسد بردارند و از نفوذ خود استفاده و بشار اسد را متقاعد کنند هر چه زودتر از قدرت چشم پوشی کند.

وزیر خارجه عربستان گفت: درباره موضوع مداخله کشورها از خارج از منطقه در امور منطقه عربی به ویژه ایران صحبت کردیم. ایران تنها کشوری است که در امور منطقه خواه در لبنان یا سوریه و یمن و کشورهای دیگر مداخله می کند. ما با اقدامات آشوبگرانه و منفی ایران و حمایت این کشور از تروریسم مخالفیم . ما امروز می توانیم روابط طبیعی با ایران برقرار کنیم اما این به رفتارهای ایران و مداخله نکردنش در امور منطقه و حمایت نکردنش از تروریسم بستگی دارد. ایران نباید اقداماتی انجام دهد که به ضرر منافع ملتها ومنطقه باشد. این مسئله به دست ایران است . بهبود روابط و عادی سازی روابط با ایران به خود این کشور بستگی دارد. ما در قبال مداخلات ایران در امور منطقه ساکت نخواهیم نشست.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *