اسلایدر 01 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیشتر امورات در روستاها به دهیاران واگذار می شود

آوای ورزقان:سعید فاتح بخشدار بخش مرکزی شهرستان ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان در خصوص دهیاری ها گفت؛بخش مرکزی شهرستان ورقان متشکل از 110روستا می باشد که در 68روستا از این 110روستا دهیاری ها فعال می باشند و از روزی که این مسئولیت به بنده واگذار شده است دهیاران را با اتکا به قانون ونظم خاصی فعال تر نموده ایم و ثمره این فعال نمودن را می توان در سرعت اجرای کار های عمرانی در روستا ها مشاهده کرد. بخشدار مرکزی ورزقان دهیاران را به عنوان مدیرو نماینده دولت در روستاها معرفی کرد وگفت:دهیاران رابط بین بخشداری وادارات با ساکنین روستا ها خواند وگفت؛دهیاران نقش هماهنگ کننده در طرح های هادی،مسائل بهداشتی،حفاظت از منابع طبیعی وزیر ساخت ها،در روستاها را دارا می باشند که با شورا های منتخب مردم در روستا ها در تعامل بوده وزیر نظر بخشداری فعالیت می کنند. سعید فاتح گفت؛بودجه تخصیصی به روستاها با سرانه جمعیتی،محرومیت منطقه ودیگر ملاک ها سنجیده می شود.وی ادامه داد؛هدف دولت این است که بیشتر امورات را در روستا ها به دهیاران واگذار کند که در راستای این سیاست سال آینده اعتبارات دهیاری ها افزایش می یابد ودر عوض وظایفی چون حفظ ونگهداری راه های ارتباطی روستاها به دهیاران واگذار می گردد. وی ادامه داد؛هزینه ای که توسط دهیاران در روستاها انجام می شود با نظارت کارشناس امور مالی،کارشناس امور فنی،تائیدشوراها ودر آخر با تائید بخشدار پرداخت می شود. فاتح تصریح کرد؛حقوق ومزایایی که به دهیاران در قبال کارشان پرداخت می شود بسیار ناچیز است و اکثر دهیاران به صورت پاره وقت فعالیت دارند و به این جهت حق بیمه آنان نیز پرداخت نمی شود.

سعید فاتح بخشدار بخش مرکزی شهرستان ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان در خصوص دهیاری ها گفت؛بخش مرکزی شهرستان ورقان متشکل از ۱۱۰روستا می باشد که در ۶۸روستا از این ۱۱۰روستا دهیاری ها فعال می باشند و از روزی که این مسئولیت به بنده واگذار شده است دهیاران را با اتکا به قانون ونظم خاصی فعال تر نموده ایم  و ثمره این فعال نمودن را می توان در سرعت اجرای کار های عمرانی در روستا ها مشاهده کرد.

بخشدار مرکزی ورزقان دهیاران را به عنوان مدیرروستا و نماینده دولت در روستاها معرفی کرد وگفت:دهیاران رابط بین بخشداری وادارات با ساکنین روستا ها می باشندو نقش هماهنگ کننده در طرح های هادی،مسائل بهداشتی،حفاظت از منابع طبیعی وزیر ساخت ها،در روستاها را دارا می باشند که با شورا های منتخب مردم در روستا ها در تعامل بوده وزیر نظر بخشداری فعالیت می کنند.

سعید فاتح گفت؛بودجه تخصیصی به روستاها با سرانه جمعیتی،محرومیت منطقه ودیگر ملاک ها سنجیده می شود.وی ادامه داد؛هدف دولت این است که بیشتر امورات را در روستا ها به دهیاران واگذار کند که در راستای این سیاست سال آینده اعتبارات دهیاری ها افزایش می یابد ودر عوض وظایفی چون حفظ ونگهداری راه های ارتباطی روستاها به دهیاران واگذار می گردد.

وی ادامه داد؛هزینه ای که توسط دهیاران در روستاها انجام می شود با نظارت کارشناس امور مالی،کارشناس امور فنی،تائیدشوراها ودر آخر با تائید بخشدار پرداخت می شود.

فاتح تصریح کرد؛حقوق ومزایایی که به دهیاران در قبال کارشان پرداخت می شود بسیار ناچیز است و اکثر دهیاران به صورت پاره وقت فعالیت دارند و به این جهت حق بیمه آنان نیز پرداخت نمی شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *