استانی 01 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یادواره شهدای بمباران دانشگاه تبریز ۲۶ دی ماه برگزار می‌شود/ مشارکت ۱۳ دانشگاه استان در این یادواره

آوای ورزقان:یادواره شهدای بمباران دانشگاه تبریز ۲۶ دی ماه برگزار می‌شود/ مشارکت 13 دانشگاه استان در این یادواره

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه، در رابطه با تبیین برنامه های کنگره سالانه شهدای دانشجوی استان، با بیان اینکه فرهنگ سازی و غنای فرهنگی با یک اتفاق رخ نمی‌دهد، اظهار داشت: در طول زمان این امر محقق می شود و باید با برنامه‌ریزی و اندیشه باشد و از محدوده یک قشر خاص فراتر رفته و همه اعضای جامعه را در بر بگیرد.

وی افزود: کنگره شهدای دانشجوی استان در ۱۹ آذر ماه در دانشگاه تبریز کلید خورد و برای ارج نهادن به فرهنگ شهید و شهادت، برنامه هایی به طور منسجم و برنامه ریزی شده، آغاز شد.

پورمحمدی با بیان اینکه این کنگره برخلاف دیگر جشنواره ها دارای یک طرح جامع است که ۱۳ دانشگاه استان در آن مشارکت دارند، تاکید کرد: برای برگزاری این برنامه می‌خواهیم کنگره را از سطح مدیریتی فراتر برده و در بطن جامعه گسترش داده و همه تشکل ها و انجمن های علمی را درگیر برگزاری این کنگره کنیم.

رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این کنگره محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و برنامه‌های آن به صورت منظم و متمرکز در طول سال ادامه خواهد داشت و سعی شده به جای برگزاری یک مراسم صرفا سخنرانی، محتوا سازی شود همچون تهیه مستند و فیلم و شهید پژوهی و در همه برنامه ها در کنار همه جهت‌گیری‌ها، معنویتی برای ارادات به شهدا وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تجلیل از شهدا را نباید محدود به زمان و مکان خاص و مقطعی بدانیم، خاطر نشان کرد: یاد و نام شهدا باید در همه فعالیت‌ها و عملکرد هایمان بروز و ظهور داشته باشد تا شاهد پیشرفت فعالیت هایمان باشیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه انسان فراموشکار است و اگر مسائل را بازگو نکنیم مورد غفلت واقع می شود، خاطرنشان کرد: امروز در مجالس علمی مشاهده می‌کنیم که بحث آموزش همسالان مطرح است، در رابطه با تبلیغ فرهنگ شهادت نیز به جای اینکه روئسای دانشگاه وارد عرصه شوند باید دانشجویانی که آشنا و واقف به این مسائل هستند این کار را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره برای هر یک از دانشگاه های استان، برنامه، نقش و وظیفه خاصی تعریف شده است، اضافه کرد: به برکت این کنگره ۳۱۲ شهید دانشجو در استان شناسایی شده است که ۱۵۰ نفر از این افراد، شهدای دانشجوی دانشگاه تبریز هستند.

رئیس دانشگاه تبریز، در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد شهدای دانشگاه تبریز، در سال‌های قبل، گفت: این مراسم در ۲۶ دی ماه هرسال در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود و امسال نیز همچون سال‌های گذشته سعی خواهیم کرد تا این رویداد فرهنگی در دانشگاه به صورت باشکوه برگزار شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ، با بخش نامه محقق نمی‌شود، ادامه داد: بحث فرهنگ سازی و غنای فرهنگی تنها با یک اتفاق، میسر نمی‌شود و فرهنگ و محتوا در طول زمان قابل تحقق است و باید برنامه، فکر و اندیشه را در راس امور قرار دهیم.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *