بازنشری 29 خرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
کپی شد!
0

در انتظار تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات/ آیا وزارت ارشاد با خاطیان توهین به شهدا برخورد می کند؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا،  روزنامه حامی خاندان رفسنجانی در تازه ترین افتضاح اخلاقی خود، با انتشار طرحی، به ساحت مطهر شهدای غواص کشورمان که روز سه شنبه تشییع شدند، توهین کرد.

روزنامه آرمان در شماره ۲۷۸۰ روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۹۴، در ستون “کارتون” خود که همه روزه در صفحه آخر این روزنامه منتشر می شود، طرحی گستاخانه و توهین آمیز نسبت به شهدای بزرگوار و مظلوم غواص کشورمان را چاپ کرد که با واکنش های متعددی همراه بود.

 

حضور شهدای غواص در لحظه نیاز پاسخ یاوه گویان داخلی و خارجی را داد

 

حجت الاسلام احمد سالک ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در خصوص پیام رهبری انقلاب به مراسم شهدای غواص و لحظه های نیاز اظهار داشت: بعد از حضرت عیسی فاصله زمانی تا بعثت پیامبر اکرم(ص) اتفاقات زیادی داشت که در این فاصله معضلاتی برای بشریت رقم خورد و جامعه بشری بعد از حضرت عیسی گرفتار یک نوع بت پرستی ، قلدر معابی ، حاکم شدن قانون جنگل بر مردم بود و از نظر فرهنگی گرفتار جهل و جهالت شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با حاکم شدن فرهنگ جهل و جهالت، معضلاتی را برای جامعه بشری بوجود آورد و یک جامعه نیازمند یک وحدت و یک انسان کامل بود که این فضای بشری را از فرهنگ جهل و جهالت نجات دهد ، قانون مداری را حاکم کند و این حرکت را بسوی کمال بشری پیش ببرد.

نماینده مردم اصفهان بعثت پیامبر اکرم (ص) را جوابگوی نیاز جامعه دانست و افزود: یعنی مردم در یک فضای فشار قرار داشتند و از آن طرف به وجود یک رهبر ، بزرگوار و انسان کاملی نیاز داشتند و این دو مسئله در یک نقطه به هم رسید و بعثت پیامبر اکرم پاسخگوی این نیاز ها بود.

وی با اشاره به تشیع پیکر شهدای غواص در تهران ، تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر نگاهی به حادثه شهدای عزیزمان بکنیم که بیش از ۲۷۰ شهید که ۱۷۵ شهید غواص دست بسته در میان آنها حضور داشتند ؛ جامعه ایران از یک طرف تحت فشار یک جانبه نگری آمریکا در جریان مذاکرات ۱+۵ است و از طرف دیگر جو حاکم در داخل کشور بگونه ای تبلیغات شده است که همه مسائل حتی آب خوردن و ازدواج و… را به رفع تحریم ها گره زده اند .

وی همچنین در ادامه گفت: از یک طرف رکود و توقفی که در حرکت اقتصادی شکل گرفته است و از طرفی توسط جنگ روانی دستگاه های بیگانه اعمال و ابلاغ یک تفکر ضد دینی از ناحیه رسانه های بیگانه ترویج شیطان پرستی ، عرفانهای کاذب ، بی بندباری و مسائلی از این قبیل که جامعه را به سمت جهالت و فرهنگ پستی که در گذشته بوده است سوق می دهد. در حقیقت یک نوع مقابله با یک انقلاب اسلامی بزرگ و تحولی که در جهان ایجاده کرده ، صورت گرفته است.

حجت الاسلام احمد سالک حضور شهدای غواص را خون تازه در رگ های انقلاب دانست و تاکید کرد: در چنین شرایطی جامعه به یک خون تازه نیاز دارد که در رگهای خود به جریان بیافتند و پاسخ تمام این مسائل را یکجا بدهد و حضور شهدای غواص که خداوند متعال اینها را ذخیره قرار داده است برای لحظه های نیاز که جامعه ما گرفتار یک سری بن بست ها و مسائل مختلف می شود تا پاسخ این نیاز را محکم بدهد.

وی تشیع ۱۷۵ شهید غواص را تقویت کننده روحیه معنوی جامعه عنوان کرد و افزود: حادثه ای که در روز سه شنبه در تهران اتفاق افتاد و مردم به بدرقه شهدای غواص با آن مظلومیت آمدند و ما شاهد بودیم که همه افراد جامعه نیازمند یک روحیه معنوی در آستانه ماه مبارک رمضان بودند که خداوند متعال این پاسخ نیاز را با اعزام شهدا در داخل کشور ما رقم زد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اذعان نمود: این نیاز به جامعه ایرانی یک روح تازه ای دمید و یک وحدت جدیدی را بوجود آورد و این حضوری که مهمتر از نه دی در تهران شکل گرفت از یک طرف ایجاد امیدی در دل جامعه کرد که با استقامت و مقاومت می توانیم مشکلات را حل کنیم و با وحدت کلمه پشت سر مقام معظم رهبری حرکت را تداوم دهیم.

وی در ادامه گفت: حضور شهدای غواص دسته بسته ، پاسخ محکم و کوبنده ای برای زیاده طلبی های ۱+۵، آمریکا و دیگران بود و از طرفی پاسخی بود به کسانی که در داخل کشور همه چیز حتی آب خوردن ، ازدواج ، اقتصاد و… را به تحریم ها گره می زنند و جامعه را از اقتصاد مقاومتی دور می کنند.

حجت الاسلام احمد سالک در پایان سخنان خود تاکید کرد: بنابراین این حرکت هم پاسخ یاوه گویان داخلی  بیگانگان و سایت هایی که مردم را به بی بندباری و مسائل دیگر دعوت می کنند و این خون تازه تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد. بنابراین این نیاز را باید یک نیروی پر قدرتی پاسخ می داد و آن حضور شهدای غواص بود.

 

توهین روزنامه آرمان به شهدای غواص بی شرمانه است

 

غلام محمد زارعی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان به حضور گسترده و باشکوه ملت ایران در تشییع ۱۷۵ شهید غواص دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهدا قهرمانان همیشه جاویدان این ملت هستند و با دست بسته نشان دادند که تسلیم  زورگویی های دشمنان نخواهند شد.

خواهان برخورد قاطع مسئولان با مسببان توهین به شهدا هستیم

زارعی در ادامه با انتقاد از اقدام بی شرمانه و سخیف روزنامه اصلاح طلب آرمان وتوهین آن به شهدای غواص گفت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم ولایت مدار ایران بشدت این اقدام بی شرمانه را محکوم می کنند و خواهان برخورد جدی با مصوبان این اقدام بی شرمانانه هستند.

این گروه اقلیت غرق در دنیا طلبی هستند/این اقدام نشان از بی اعتقادی این گروه است

وی با بیان اینکه این قبیل افراد غرق در دنیا طلبی و زندگی پست قدرت هستند، ابراز کرد: اقدام روزنامه آرمان در توهین به شهدای غواص بی شرمانه است که بیانگر بی اعتقادی آنانبه ارزشها و ارمان های انقلاب است.

توهین به شهدا توهین به ارزشهای و آرمانهای انقلاب است

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برخورد با مسببان چنین اقدام ناپسندی را درس عبرتی برای دیگران دانست و افزود: توهین به ارزشها و آرمانهای شهداء توهین به اصل انقلاب اسلامی است و کسانی که اینگونه توهین ها را به شهدای گرانقدر انقلاب روا داشته اند از دایره دین مداری و عقلانیت به دور هستند.

زارعی با بیان اینکه اینگونه حرکت های از پیش طراحی شده هیچ وقت نمی تواند صدمه ای به ارزش های شهدای گرانقدر بزند،گفت:اینگونه اقدامات باعث روسیاهی و سرافکندکی مسببان این اقدامات بی شرمانه در جلوی ملت خواهد شد.

حمله به ارزشها هدف جدید تحریف کنندگان ارزش ها است

وی با بیان اینکه خواهان برخورد جدی با مسببان این گونه اقدامات بی شرمانه از سوی مراجع ذیربط هستیم،گفت:این قبیل اقدامات از سوی برخی رسانه های زنجیره ای همه نشان از بی اعتقادی این گروه به ارزش ها است.

حضور پرشور مردم در تشییع شهدای غواص اوج وفاداری ملت به نظام و ارزش ها بود

وی به پیام مقام معظم رهبری در مورد شکوه حضور ملت در تشییع این شهدا اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور این سبکبالان عاشق در این برهه زمانی نیاز این ملت بود تا مردم ایران اسلامی دوباره به جهانیان اوج وفاداری خود را به آرمانها و مقدسات نشان دهند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا مظهر اقتدا، از خودگذشتگی،رشادت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر نظام سلطه و زروگویان جهان هستند.ابراز کرد: ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان و پاسداری از آرمانهای والای آنان اوج وفاداری ملت به زیاد های خواهی های نظام سلطه در برهه کنونی است.

شهدا پایبند ترین مردم به ارزش ها بودند

زارعی شهدا را انسان هایی پایبند و وفادار به آرمانهای و ارزشهای انقلاب دانست و بیان کرد: شهدا این پایبندی را با نثار جان خود به همگان نشان دادند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:حضور این شهدا در جمع مردم ایران، اوج تفکر شهادت طلبی و ایثار ملت را به همه نشان داد و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند حضور این عزیزان نیاز ما بود.

تیم مذاکره کننده با الگو گیری از شهدای غواص در برابر غرب بایستد

زارعی به حضور شهدای غواص و الگوگیری مسئولان از ایستادگی این عزیزان در برابر نظام سلطه در مذاکرات مهم هسته ای اشاره کرد و افزود: مسئولان تیم مذاکره کنتنده امروز باید با تأسی از روحیه مقاومت و ایستادگی این شهیدان گرانقدر در برابر زیاده خواهی های نابخرادانه غرب در پاسداری از مواضع ملت ایستادگی کنند.

حضور شهیدان در این برهه زمانی نیاز ملت بود

زارعی با بیان اینکه حضور شهیدان در این برهه به ملت ایران این پیام را رساندند که می توانیم در برابر همه زورگویان بایستیم ،گفت:امروز باید با الگو گیری از فرهنگ غنی شهید و شهادت در برابر تمامی خواسته های نامشروع و زیاده خواهی های غرب و در صدر آن آمریکایی ها بایستم تا خدای نکرده در قیامت شرمنده خون این شهیدان گرانقدر نشویم.

ملت با اقتدار ایران هیچ وقت با استکبار دست دوستی نخواهد داد

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:ملت ایران درطول دوران بعد از انقلاب همیشه مورد ظلم زورگویان بوده و همیشه این تقابل بین حق و باطل وجود داشته و تمام شدنی نیست و امروز تیم مذاکره کننده و برخی روشنفکران جامعه نباید فکر کنند که با توافق در مذاکرات اینگونه تقابل ها از بین می رود.

وی تصریح کرد:دشمنی ایران و آمریکا یک دشمنی ذاتی و دیرینه است و انقلاب اسلامی هیچ موقع با استکبار دست دوستی نخواهد داد.

توهین به شهدا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

محمد علی اسفنانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن در روزنامه اصلاح طلب آرمان خطاب به شهدای غواص اظهار داشت: من هنوز این تصویر را ندیده ام اما به طور کلی باید بگویم این حضور مردم در تشییع جنازه شهدا پیام روشن و آشکاری داشت؛ شهدا برای عزت دین و مملکت حاضر شدند جانشان را بدهند و مشتاقانه در این مسیر گام برداشتند تا اسلام و مملکت عزتمند بماند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیامی که شهدا آوردند این بود که باید با عزت زندگی کرد و سیل عظیمی که در مراسم آنها حضور داشتند بر همین پیام تاکید داشتند.

اسفنانی در ادامه افزود: نباید به شهدایی که از همه چیز خود برای اسلام و مملکت گذشتند بی احترامی کرد و یا اینکه در مورد آنها کار غیرمنطقی انجام داد. بر همین اساس اگر کسی در داخل اهانتی به ساحت شهدا داشته باشد، جای تاسف دارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان عنوان کرد: این پذیرفته نیست که یک روزنامه داخلی بخواهد به شهدایی که جان خود را برای ما تقدیم کردند بی حرمتی و توهین کند. قطعا هیچ کس این موضوع را نخواهد پذیرفت.

کاریکاتور روزنامه آرمان توهین به مردم بود

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن در رابطه با شهدای غواص از سوی روزنامه اصلاح طلب آرمان، اظهار داشت: آنهایی که دست به چنین اقداماتی می زنند باید بدانند که ما وامدار شهدا هستیم و باید قدرشناس آنها باشیم. اگر قدرناشناسی کنیم از شهدا چیزی کم نمی شود و اولین کسی که ضرر خواهد کرد، همین افرادی هستند که دست به توهین می زنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: این اهانتی بود به همه مردمی که روز تشییع به میدان بهارستان آمدند. این اقدام تنها اهانت به حاضران در مراسم تشییع شهدا نبود بلکه اهانت به تمام مردمی بود که از دور و نزدیک دوست داشتند در مراسم تشییع شهدا حضور داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: دشمنان هر قدر تلاش کردند نتوانستند عظمت حضور ملت شریف ایران را کتمان کنند. متاسفانه میان برخی دشمنان خارجی و معاندان داخلی رابطه پدر فرزندی نانوشته ای هست که در جهت کمرنگ کردن ارزش های انقلاب و ایثار و شهادت گام برمی دارند.

نماینده مردم تهران افزود: مسئولان هیئت نظارت و دستگاه های ذیربط وظیفه دارند در اسرع وقت به توهین روزنامه آرمان رسیدگی کرده و شخص توهین کننده را به سزای عمل خویش برسانند. ما نمی دانیم که این اقدام عمدی بوده یا سهوی اما مسئولان هیئت نظارت باید مراقب این مسائل باشند.

افتخاری در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: مجلس قطعا وظیفه خود می داند که در صورت تعلل هیئت نظارت اقدامات لازم را انجام دهد.

وزارت ارشاد پیگیری کند

سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح روزنامه آرمان برای شهدای غواص، با بیان اینکه این اقدام کنایه‌ای به شهدای غواص ما در این ایام است، گفت که باید با این موضوع به طور جدی برخورد کرد.

وی افزود: با ارزش‌ها و اعتقادات مردم نمی‌توان شوخی کرد و من از این اقدام متاسفم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: این قبیل اقدامات نه تنها اعتقادات و ارزش‌های ما را به سخره می‌گیرد بلکه آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما باید نسبت به چنین مباحثی حساس بوده و برخورد جدی داشته باشد چراکه این اقدامات به هیچ وجه قابل گذشت نیست.»

هاشمی در پایان با ابراز تاسف انتشار این طرح توهین‌آمیز در روزنامه آرمان گفت: نمی‌توان این اقدامات را ناشی از نادانی عاملان آن دانست. این افراد، افراد فریب‌خورده‌ و یا دشمنانی هستند که در لباس خودی می‌خواهند اعتقادات مردم را به سخره بگیرند.

لزوم برخورد با روزنامه هتاک

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توهین‌آمیز روزنامه آرمان در مورد شهدای غواص گفت: برخی از افراد پس از آنکه امکان مصادره حرکت مردم در تشییع پیکر شهدای غواص به آنها داده نشد در پی لکه‌دار کردن حضور میلیونی مردم در این رویداد هستند.

وی افزود: درخشش روز تشییع پیکر شهدا به حدی است که قطعا هیچ فرد یا جریانی توان پوشاندن و یا خاموش کردن آن را ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهدای غواص این پیام را به همراه داشت که مردم نه تنها از انقلاب خسته نشده‌اند و از دفاع مقدس و نتایج آن دلزده نشده‌اند بلکه نسل جوان کشور با همان شور و حرارت نسل قبل در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: تشییع پیکر شهدا غواص مختص فرد و گروه خاصی نبود و متعلق به همه مردم مومن و انقلابی بود که زیر پرچم ولایت فقیه در حال مبارزه علیه آمریکا هستند و در همه صحنه‌ها این حضور خود را حفظ کرده و خواهند کرد. 

وی افزود: حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای غواص آن هم در روز و ساعت‌های گرم کمر تئوری تعامل سازنده با کدخدا را شکست و به همگان ثابت کرد آنهایی که قصد اعمال فشار به ملت ایران برای امتیازگیری را دارند این ملت را نشناختند.

بیرانوند در پایان گفت: مردم در تشییع شهدای غواص شعار نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا را سر می‌دادند و در حیرتیم که قلم به مزدها از شعار مردم علیه آمریکا ناراحت شدند و این شعار را به خود گرفتند. این افراد بهتر است به خود بیایند و با مردمی که به صحنه آمدند همراه شوند.

می‌خواهند دست معنوی شهدا را ببندند

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به چاپ طرح گرافیکی موهن در روزنامه آرمان نسبت به شهدای غواص، اظهار داشت: امروز برخی جریان‌های منحرف و معاند با ارزش‌های دین در نظر دارند که با اقدامات‌شان تمام ارزش‌های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و در سایه زیر سوال بردن این ارزش‌ها اهداف پلید خودشان را دنبال کنند.

وی افزود: حضور شهدای غواص در جامعه ما مانند موجی بود که جامعه را در فضای معنوی ارزشی قرار داد. همچنین حضور شهدا در آستانه ماه رمضان موجب تقویت انرژی معنوی و افزایش ظرفیت ارزش‌های معنوی در بین آحاد مردم شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی گروه‌های منحرف در سایه این تقویت روحیه معنوی جامعه به دنبال این هستند که اهداف خودشان چه در داخل در حوزه فرهنگی و چه در فضای گل‌آلودی که در پای میز مذاکرات ایجاد کرده بودند پیگیری کرده و اتفاقات ناجور و ناچسبی را بر ملت تحمیل کنند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: مردم پیام شهدا که ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان و استکبار آمریکا است را مجددا با این تلنگر معنوی به خود پیدا کردند.

وی گفت: اقدامات روزنامه‌های زنجیره‌ای در راستای حمایت از آمریکا و خواسته‌های آنهاست تا بتوانند از این طریق فضای جامعه را برای ایجاد بستر دبه کردن بالاتر آمریکا فراهم کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این جریان‌ها هیچ عرقی به ارزش‌های کشورشان ندارند در حالیکه پول بیت‌المال را به جیب‌ می‌زنند و با قلم‌های زهرآلودشان در مقابل ملت ما صف آرایی کرده‌اند.

پژمان‌فر همچنین گفت:‌ آنها می‌خواهند دست معنوی شهدا را که موجب افزایش روحیه و ارزش‌های معنوی در جامعه می‌شود ببندند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت و وزارت ارشاد می‌خواهند خودش را از اینگونه مسائل مبرا کند، هر چه سریعتر جلسه‌ای تشکیل داده و نسبت به کسانی که به ارزش‌های الهی توهین می‌کنند اشد مجازات را اعمال کنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *