اسلایدر 01 تیر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۵۴ باب مسجد در شهرستان ورزقان در حال احداث است

آوای ورزقان: 54 باب مسجد در شهرستان ورزقان در حال احداث است

امام جمعه ورزقان امروز در بازدید از روند بازسازی مصلای شهر ورزقان به خبرنگار آوای ورزقان گفت: بعد از زلزله ۲۱ مرداد ۹۱ در حدود ۹۰ باب مسجد از ۱۰ الی ۱۰۰ درصد آسیب دیده و تخریب شده بود.

وی اظهار داشت: با عنایات و توجهات مقام معظم رهبری و موسسه‌ها و خیران و مردم نوع دوست کشور و سپاه پاسداران و کمیته امداد بازسازی ۳۶ باب از آن‌ها به اتمام رسیده است.

حجت الا سلام مهدوی با تاکید بر اینکه ۵۴ باب مسجد باقی مانده در روستاهای زلزله زده نیازمند کمک و مساعدت خیران است، بیان کرد: طبق برآورد کار شن انسان نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا کار اجرایی مابقی مساجد در روستاها با اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه مردم اکثر روستاهای زلزله زده در برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری و مجالس ترحیم از نبود مساجد رنج می‌برند و به علت محرومیت و صدمات مالی و روحی که از وقوع زلزله دیده‌اند، توان احداث مساجد را ندارند،افزود: خیران محترم و مردم عزیز کشور اسلامی و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور درزمان مشکل زلزله در کنار مردم شهرستان بوده‌اند و در آلام رنج و درد آن‌ها شریک شدند.

امام جمعه ورزقان گفت: در این امر خیر هم تقاضا دارم در این ماه مبارک رمضان که ماه خیر و برکت و میهمانی خدا است در احداث مساجد باقی مانده کمک و مساعدت نمایند.

امام جمعه ورزقان در خصوص مصلای شهر ورزقان و روند آن نیز گفت: این بنای اسلامی از طرف شهرداری تهران با اعتبار۲۵ میلیارد ریال و به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۸۵۰ متر مربع ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت این مسجد با معماری کاملاً اسلامی و مصالح آن با اقلیم و شرایط آب هوای منطقه سازگاری دارد و تا یک ماه آینده این مصلا به بهره‌برداری می‌رسد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *