اسلایدر 02 تیر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در هرشرایطی باید امربه معروف کرد هرچند تاثیرگذار نباشد

آوای ورزقان: در هرشرایطی باید امربه معروف کرد هرچند تاثیرگذار نباشد

به گزارش آوای ورزقان، سرگرد پاسدار موسی صفی در جلسه توجیهی گروه های تذکر لسانی شهرستان ورزقان اظهار داشت: افرادی که می خواهند امربه معروف و نهی از منکر نمایند باید ابتدا وجود خودشان را از هرگونه عیب و ایراد پاک گردانند و سپس سایرین را به معروف دعوت نمایند.

وی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به  وظایف خود واقف باشند و در نهایت لطافت دعوت به معروف نمایند هرچند ممکن است این امر به معروف و نهی از منکر در همان لحظه تاثیر گذاری لازم را نداشته باشد. یقیناً در آینده موثر خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان در جمع این گروه های تذکر لسانی که نماینده ادارات مستقر در شهرستان بودند گفت: نحوه برخورد کارمندان و مسئولین ادارات با مراجعین در پاسخگویی به درخواست های آنان، دیدگاه آنان نسبت به نظام را تشکیل می دهد چراکه مردم، کارمندان یک اداره را به عنوان نماینده نظام و دولت می دانند تا یک فرد.

امام جمعه ورزقان نیز در این جلسه امر به معروف را مقدم بر نهی از منکر دانست و بیان داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید ابتدا حسنات عمل به تعالیم اسلامی را به مردم ابلاغ و در آخر از تبعات اعمال ناشایست و گناه بگویند.

وی افزود: در بحث امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی و یک وظیفه خاص وجود دارد که در وظیفه عمومی باید عموم مردم اقدام به امربه معروف نمایند و در بحث خاص نیز این ضابطین هستند که باید امر به معروف و نهی از منکر نمایند.

حجت الاسلام مسعود مهدوی هدف از تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با عضویت کارمندان سازمان های مختلف را وجود آمران به معروف در تمامی ادارات عنوان کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *