استانی 06 تیر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شورایی که مجلسی نداشت/ هیچ یک از ۲۱ نفر جرأت ریسک به خود ندادند!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، در شرایطی که تنها ۶ ماه به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است، هیچ یک از ۲۱ نفره اعضاء شورای شهر تبریز برای دست‌یابی به کرسی مجلس و حضور در بهارستان از سمت خود استعفا ندادند.

این در حالی است که قبل از تصویب طرحی مبنی بر استعفاء اعضای شورا، ۶ ماه مانده به آغاز انتخابات، بسیاری از نمایندگان پارلمان محلی قصد داشتند شانس خود را برای مجلسی شدن امتحان کنند، در این میان زمزمه‌هایی هم مبنی بر حضور اعضای شورا در حوزه‌های انتخاباتی دیگر مثل مرند و سایر شهرستانها شنیده می‌شد.

اما بعد از تصویب طرح فوق‌الذکر مجلس و محسوب شدن شورا به عنوان یک شغل دولتی، بسیاری از اعضا از جمله حبیب‌ شیری‌آذر و احتشام حاجی‌پور نسبت به این امر واکنش نشان دادند، حتی در سفر ریاست جمهوری به استان، برخی از اعضا، خواستار لغو این طرح بودند، آنان طرح مصوب مجلس را زیاده‌خواهی نمایندگان بهارستان تلقی کردند و گفتند: ” نمایندگان مجلس تزلزل جایگاه خود را با آمدن اعضاء شورا به عرصه‌ی انتخابات احساس کردند و طرح مصوب آنان از روی ترس و برای کاهش رقابت انتخاباتی بود”

اما از طرفی دیگر، بسیاری از اعضاء شورا در صورت عدم تصویب این طرح وارد عرصه‌ی انتخاباتی می‌شدند و چیزی هم برای از دست دادن نداشتند، چراکه جایگاه آنان در پارلمان محلی مستحکم بود و با خیال راحت می‌توانستند پا به عرصه‌ی انتخاباتی بگذارند.

حبیب شیری‌آذر، علی شیاری، اسماعیل چمنی، محمدحسین جعفری و احتشام حاجی‌پور از جمله کسانی بودند که نام آنان به عنوان کاندیدای انتخاباتی مطرح بود، اما هیچکدام جرأت ریسک را به خود ندادند.

حبیب شیری‌آذر در روزهای گذشته در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج، اظهار کرده بود: هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ام، افراد شاخص دیگری نیز در استان وجود دارند که می‌توانند کاندیدای انتخاباتی شوند.

برخی از اعضا، از جمله محمدحسین جعفری نیز حضور خود در انتخابات مجلس را به استانی شدن انتخابات گره زده بودند، برخی هم به کلی منکر شرکت در انتخابات شدند و گفتند حضور ما شایعه‌ای بیش نیست.

حال که فرصت استعفای اعضاء پارلمان محلی به اتمام رسید، عدم حضور آنان در انتخابات قطعی شد و از این شورای ۲۱ نفره هیچ‌کدام به خود جرات ریسک ندادند، شاید یکی از دلایل آن حضور افراد شاخص و احتمال رای نیاوردن در برابر رقیبان می‌باشد، هرچند که برخی از اعضا، مانند شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز که در انتخابات شورا با ۱۱۰ هزار رای به عنوان نفر اول انتخاب شده بود، شانس بسیار زیادی برای رسیدن به بهارستان داشت، اما حضور در شورا را به بهارستان ترجیح داد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *