سراسری 02 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سریال دنباله دار توهین به امام و انقلاب از سوی اصلاح طلبان افراطی/چرا دولت در مورد حامیانش موضع نمی گیرد؟

آوای ورزقان:سریال دنباله دار توهین به امام و انقلاب از سوی اصلاح طلبان افراطی/چرا دولت در مورد حامیانش موضع نمی گیرد؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، توهین به امام خمینی(ره) به جز فتنه سال ۸۸ دیگر در هیچ یک از برهه‌های زمانی در انقلاب اسلامی به چشم نخورد. در فتنه سال ۸۸ توهین های مکرر به تصاویر امام و رهبری و تحریف اظهارات امام(ره) در دستور کار برخی از سران فتنه و جریان اصلاح طلب قرار گرفت که نمونه هایی از آن در قاب دوربین عکاسان ثبت و به یاد خبرنگاران ماند و شاید همین مسئله هم موجب شد تا امروز شاهد چنین تحرکات و رفتارهایی در قبال ارزش ها و اعتقادات انقلاب باشیم.

اما مدتی است که برخی از افراد که ادعای حمایت از دولت یازدهم را هم دارند به صورت زنجیره ای نسبت به ساحت مقدس امام خمینی(ره) اهانت هایی را انجام می‌دهند.

** عیسی سحر خیز از فعالان شاخص اصلاح‌طلب و مدیرکل مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دوم خرداد طی اظهاراتی، گفته بود: خیلی از اصلاح‌طلبان هم بر‌خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند‌.

وی همچنین در مصاحبه اخیر خود با یادآوری نحوه آشنایی‌اش با سیدمحمد خاتمی و همکاری‌هایش با وی، گریزی هم به ماجرای “خروج از حاکمیت” که توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان در دوران دولت دوم‌خرداد مطرح شد، زده و یادآور شده است: بحث‌هایی مانند خروج از حاکمیت مباحث داخلی اصلاح‌طلبان بود. از لحاظ تئوریک هم روی آن‌ها کار می‌شد. دیدگاه‌ها هم بسیار متفاوت بود. اصلا تعبیر «جبهه» اصلاحات به همین دلیل بود.

این بازداشتی فتنه ۸۸ در بخش دیگری از این مصاحبه با تصریح بر “نگاه منتقدانه‌” خود به امام خمینی می‌گوید: من نگاه منتقدانه‌ای به ایشان دارم و فکر می‌کنم خیلی از کار‌ها خطا بود.

سحرخیز همچنین “تغییر قانون اساسی”، “تغییر ساختاری قوه قضاییه” و “حذف نهاد ولایت فقیه” را جزئی از اصلاحات می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.

این اظهارات واکنش های زیادی را به دنبال داشت به طوری که جمعی از اصلاح طلبان سحر خیز را خارج از دایره اصلاحات عنوان کردند و گفتند که وی هیچگاه مورد حمایت اصلاح‌طلبان نبوده است که امروز بخواهند از وی اعلام برائت کنند.

این در حالی است که سید محمد خاتمی از سران فتنه و رئیس دولت اصلاحات در نامه ای خطاب به عیسی سحر خیز به تمجید، دفاع و حمایت از سحرخیز که آن زمان به دلیل اقدامات ضدامنیتی و مشارکت در فتنه ۸۸ محکوم به زندان شده بود، پرداخته است.

خاتمی در این نامه خطاب به سحر خیز نوشته است: بسیار متاسفم که با وجود بیماری و علیرغم مخالفت پزشکان، مجددا به زندان اعزام شده‌اید و این کم توجهی مسوولان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی همچنین ادعای اعتصاب غذا توسط سحر خیز را مایه نگرانی دانسته و تاکید کرده بود: ادامه(اعتصاب غذا) خطرات جسمی و جانی جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد و آنچه مهم است، سلامت و شادابی شماست.

 

** صادق زیباکلام از چهره های برجسته اصلاحات نیز در مناظره خود با عنوان “ماهیت انقلاب” با بیان اینکه“انقلاب ایران فرزندان خودش را خورده”، ابراز عقیده کرد: یکی از تعریف‌هایی که از انقلاب می‌شود این است که انقلاب اسلامی مثل بقیه انقلاب‌ها نیست و چون اسلامی است، فرزندان خود را نخورده است. من اما می‌گویم اگر بیشتر از انقلاب‌های دیگر فرزندانش را نخورده باشد کمتر هم نخورده است.

 

وی در ادامه افزود: خیلی از کسانی که اول انقلاب اعدام شدند، طاغوتی بودند ولی به سرعت بعد از سال ۵۸ می‌بینیم که نسل به نسل فرزندان انقلاب بودند که داشتند از بین می‌رفتند، بنابراین نباید گفت چون انقلاب اسلامی الهی بوده نه فرزندانش را خورده و نه خشونت در آن وجود داشته است. به این حالت مصادره انقلاب می‌گویند و اجتناب‌ناپذیر است.

این فرد به اصطاح روشنفکر که کارنامه درخشانی! از اظهارات علیه نظام دارد، به صورت دائمی در محافل گوناگون نظام را متهم به ظلم به مردم کرده و به ویژه در موضوع فتنه به صورت تمام قد از مسببان اصلی فتنه ۸۸ حمایت می‌کند.

 

** فیاض زاهد عضو حزب اعتماد ملی و حزب همبستگی در مصاحبه با یک سایت ضدانقلاب گفت: ما خاطره خوبی از انقلاب ۵۷ نداریم.

فیاض زاهد مسئول دفتر سیاسی حزب همبستگی بود که به حزب اعتماد ملی پیوست و یکی از تحریک‌کنندگان کروبی به تندروی بود. وی مدتی عضو تیم گرداننده روزنامه‌های اعتماد و اعتماد ملی بود و در بحبوحه فتنه ۸۸ بازداشت شد. وی در مصاحبه با سایت تقاطع، تسخیر سفارت آمریکا و اعدام سران رژیم طاغوت را تندروی زمان انقلاب و مستی توده‌ها توصیف کرد و مدعی شد: پس از انقلاب مستبدانی ظهور کردند که خود دچار نوعی استبدادزدگی بودند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی کم‌هزینه‌ترین مسیر است، می‌گوید: امیدوارم نسبت به اصلاح جمهوری اسلامی نسبت به سال‌های اصلاحات کمتر شده است.

زاهد در عین حال گفت: ما نه از انقلاب سال ۵۷ خاطره خوبی داریم و نه سن و سال ما دیگر اجازه انقلاب می‌دهد.

برخلاف این ادعا، وی در زمره جوزدگانی بود که در فتنه و آشوب سال ۸۸ توهم برشان داشته بود که با مهندسی معکوس و سازماندهی بیگانگان می‌توانند کار نظام و انقلاب را یکسره کنند، اما با کاریکاتور مضحک جنبش مواجه شدند.

حال این سوال پیش می‌آید که علی رغم واکنش چهره‌های مختلف نسبت به این اظهارات ، چرا مسئولان دولتی در این فضا واکنشی از خود نشان نداده و در مقابل توهین کنندگان به نظام ، امام و رهبری  سکوت کرده اند.

متاسفانه در اثر کم توجهی برخی ازمسئولان، این افراد سودجو و به ظاهر روشنفکر به خود اجازه داده‌اند که هر مطلب غیر واقعی را در مجامع عمومی و رسانه ها منتشر کرده و نسبت به نظام،  انقلاب و امام (رهه) اهانت کنند.

نکته جالب این است که این افراد و جریانات وابسته به آن‌ها مدام داعیه حمایت از دولت را داشته و در هر محفلی هم آن را مطرح می‌کنند و لذا  اگر دولت از خود واکنشی نشان ندهد، افکار عمومی نسبت به مواضع دولت مردان در قبال برخورد با این نوع رفتارها به تردید خواهد افتاد.

خیانت کنندگان به ملت، متهمین فتنه ای که هشت ماه مردم و نظام را دچار آسیب های قابل توجهی کرد، به راحتی در جامعه دست به هر کاری که می‌خواهند می‌زنند و در محافل دانشجویی و رسانه ای هر موضعی را مطرح می‌کنند و لذا نیاز به یک موضع گیری جدی از سوی مسئولان،نخبگان و بیت امام راحل حس می‌شود تا عده ای تازه به دوران رسیده علیه نظام و رهبری امام خمینی(ره) حرف نا روایی نزنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *