بازنشری 19 تیر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قدردانی سران قوا از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران نیز از ملت بزرگ ایران که از دیشب تا صبح با شکوه تمام شب قدر را پاس داشته‌اند و امروز در روز جهانی قدس حضور یافتند تشکر کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر این‌که «آینده بسیار روشن است» گفت: با وحدت، انسجام، مقاومت، ایستادگی، جهاد و فداکاری، همه مسلمانان از جمله ملت فلسطین به اهداف بلندشان می‌رسند.

آملی‌لاریجانی: کوتاه‌نیامدن از حقوق هسته‌ای پیام راهپیمایی روز قدس است

به گزارش ایسنا آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در دقایق آغازین راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر قم در جمع خبرنگاران، حضور مردم در این راهپیمایی را بسیار باشکوه توصیف کرد و افزود: روز قدس یکی از مهمترین روزها در تقویم سیاسی مردم مسلمان است.

وی با بیان این‌که «راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌های روشنی را در داخل و خارج کشور دارد» گفت: اولین پیام آن برای کشورهای اسلامی است که با تاسی از ملت ایران برای دفاع و آزادسازی قدس شریف کوشا باشد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: پیام روشن دیگر این راهپیمایی برای اسرائیل است تا بداند تلاش‌های مسلمانان در نهایت به آزادی قدس ختم می‌شود و راه گریزی از این سرنوشت نخواهند داشت.

آملی‌لاریجانی تصریح کرد: پیام دیگر این راهپیمایی در روزهای حساس مذاکرات هسته‌ای آن است که ملت ایران هیچگاه از حقوق اصلی و طبیعی و قانونی خود دست برنخواهد داشت و در میدان مجاهدت و مبارزه با ظلم حاضر خواهد بود.

لاریجانی: ژست آمریکا در مذاکرات را نباید جدی گرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «پیشرفت مذاکرات روی هم رفته خوب بوده است» گفت: مواضعی که اخیراً آمریکا و کشورهای دیگر در مذاکرات گرفته‌اند را نباید خیلی جدی گرفت.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع مردم روزه‌دار تهران در مورد مذاکرات و تهدید اخیر آمریکا به ترک میز مذاکره گفت: از آنجا که مذاکرات هسته‌ای بر اساس چارچوب‌های فکر شده‌ای دنبال می‌شود مسیر خوبی را طی کرده، یعنی الان پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی در ادامه پاسخ به ایسنا گفت: موضعی که اخیراً کشورهای دیگر و آمریکا گرفته‌اند را نباید خیلی جدی گرفت چون در لحظات آخر از این ژست‌ها می‌گیرند ولی روی هم رفته پیشرفت کار خوب بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طرف مقابل باید به این موضوع توجه داشته باشد که پیشنهاد برای مذاکرات را خودشان داده‌اند که تقریباً از سه سال پیش یعنی از دولت قبلی آغاز شده و تاکنون طول کشیده است.

به گفته لاریجانی، مذاکرات پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌تواند به جمع‌بندی خوبی در این زمینه برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری ان‌شاءالله مذاکرات به نتیجه‌ای که مورد نظر مردم است برسد.

مسأله فلسطین فراموش شدنی نیست

به گزارش ایسنا،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره پیام حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به مستکبران گفت:‌ حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب همواره باعث حرکت، زنده بودن و به مقصد رساندن اهداف انقلاب شده است و بدون حضور مردم چه در دفاع مقدس و در مسائل دیگر همچون هسته‌ای و موضوعات دیگر که گاها مسائل داخلی بود کارها به سامان نمی‌رسید و مردم نمی‌توانستند مسائل را حل کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط فعلی بحران‌های زیادی در منطقه به وجود آمده که تا حدی می‌توان گفت کشورهای اسلامی را مشغول خودش کرده است، در این شرایط رژیم صهیونیستی احساس آزادی عمل پیدا می‌کند و موضوع فلسطین در حاشیه قرار می‌گیرد از این رو حضور مردم در روز قدس خیلی معنادار است و بیش از سال‌های گذشته تاثیرگذار می‌باشد چون مسأله فلسطین فراموش شدنی نیست.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره رابطه بین تکفیری‌ها و موضوع فلسطین گفت:‌ حتما چنین رابطه‌ای وجود دارد و به همین دلیل امروز مقداری رژیم صهیونیستی آزادی عمل پیدا کرده است، شنیدیم فرانسوی‌ها نیز طرح جدیدی را دنبال می‌کنند که این به خاطر همین سطح درگیری‌ها است که در داخل کشورهای اسلامی به وجود آمده است.

وی با بیان این‌که «جریان‌های تکفیری چنین درگیری‌هایی در داخل کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند» گفت:‌ جریان‌های تکفیری نقطه قوت مبارزه چند دهه اخیر با رژیم اسلامی یعنی فکر اسلامی و جهادی را مورد هدف قرار داده اند تا تخریب کنند.

لاریجانی در نمازجمعه خطاب به غرب: با بن‌بست مذاکرات،‌ دچار اشتباه استراتژیک نشوید

رییس‌مجلس با اشاره به بحث مذاکرات، گفت: طی سه دهه با جدیت ملت و مقام معظم رهبری، بحث هسته‌ای به یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران تبدیل شد که این دستاورد عظیم فنی را غربی‌ها به ایران ندادند که امروز راجع به آن مدام حرف می‌زنند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران تصریح کرد: از حدود سه سال پیش از طریق یکی از روسای کشورهای منطقه، آمریکایی‌ها پیگیر بودند تا مذاکره برای حل و فصل موضوع انجام شود، رهبری با این‌که در نیت آنها تردید داشتند اما برای اتمام حجت موافقت کردند، درباره این مذاکرات در جلساتی بحث شد و علی‌رغم بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا چاره‌جویی برای آنها در نظر گرفته شد که این مذاکرات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبری همان‌گونه که کشور را برای دستیابی به این دستاورد ملی بسیج کردند و حمایت‌های ایشان در دولت‌های مختلف کارساز بود و همان‌گونه که برای ایستادگی در مقابل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی کشور را بسیج و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مسیر استقلال اقتصادی کشور را مشخص کردند، برای شکستن تحریم‌ها و حرکت هجومی علیه تحریم‌ها نیز از هیچ کوششی دریغ نکردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: کسانی بودند و هستند که فکر می‌کردند دشمنان علیه ایران قطعنامه صادر کنند ما هم می‌ایستیم و این هم کفایت می‌کند، ایستادگی در مقابل اقدامات دشمن لازم است اما کافی نیست. مهم‌تر طراحی حرکت هجومی نسبت به شکستن تحریم‌هاست که رهبری در این عرصه فرصت را فراهم کردند.

لاریجانی تأکید کرد: سیاست نظام و رهبری همیشه برای کم هزینه کردن مقابله با دشمنان بوده است و راه گفت‌وگو را هرگز نبستند. در موضوع عراق هم در زمان خودش اجازه دادند مذاکرات انجام شد. آنچه موجب شد رهبری با دقت موضوع مذاکرات را مراقبت کنند مخالفت با اصل موضوع نبود بلکه نیرنگ بازی آمریکایی‌ها بود که البته برخی در گذشته این امر را درست فهم نمی‌کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در آن مقطع دکتر صالحی به عنوان وزیر امور خارجه با همه کارشکنی‌هایی که مواجه بودند تلاش کردند و زحمت کشیدند و مراحلی از کار را پیش بردند اما در دولت جدید این کار با جدیت و پشتکار قوی دنبال شد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده زحمت زیادی کشیدند تا این کار به سامان برسد، البته کار بسیار سختی است چرا که گاهی حریف نیاز خود را به عنوان امتیاز به میدان مذاکره می‌آورد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید از خلال مطالب گوناگون هم دستاوردهای فنی حفظ شود و هم تحریم‌ها شکسته شود لذا چارچوب‌هایی برای مذاکرات مشخص شد و با دقت دنبال می‌شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به سخنان شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا،‌ گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه خود اعلام کرد مذاکرات به پیش رفته ولی نمی‌توان تا ابد مذاکرات را ادامه داد. شاید چنین تلقی دارند که علی‌رغم پیشرفت مذاکرات در مراحل پایانی آن با این‌گونه ژست‌ها چانه‌زنی بیشتری کنند.

لاریجانی افزود: آنها باید بدانند این مسأله کاملاً روشن است، ایرانی‌ها و تیم مذاکره کننده قلب سلیمی دارند اما ساده‌لوح نیستند و می‌توانند این مسائل را از هم مجزا کنند.

لاریجانی خطاب به غربی‌ها گفت: مگر خودتان تقاضای مذاکره نداشتید، ‌اینجا میدان آزمون شماست. اگر مذاکرات را به بن‌بست بکشانید این شما هستید که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده‌اید و نتیجه آن هم به نفع شما نخواهد بود زیرا همه نیروهای فعال در بخش هسته‌ای آمادگی کامل دارند که فناوری هسته‌ای را شتاب دهند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: پس از سه سال مذاکره و وقت‌گیری این گونه حرف زدن غیرمسئولانه و چانه‌زنی بلاوجه است. مجلس شورای اسلامی چارچوب مذاکرات را در راستای قانون مشخص کرده و با دقت مسیر مذاکرات را زیر نظر دارد. خوشبختانه مقام معظم رهبری با رهبری هوشمندانه و با طراحی و سازوکار مناسب هدایت امور را به دست دارند و همه قوا پشتیبان تیم مذاکره کننده برای به نتیجه رساندن مذاکرات هستند.

وی افزود: امیدواریم به توافقی برسیم که مطلوب ملت عزیز باشد و از خداوند می‌خواهیم عزت و سربلندی ملت عزیز را در این روزها و شب‌های پربرکت رقم بزند.

صهیونیست ها بدنبال انتقام‌گیری از اسلام هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها دنبال انتقام از اسلام هستند، گفت که فریاد و غرش رژیم صهیونیستی از سر قدرت نیست و نشانه ترس و ناامیدی آن‌ها نسبت به آینده مبهم‌شان است.

لاریجانی از مردم روزه دار برای حضور در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و گفت: که مردم با احساس وظیفه نسبت به سرنوشت مسلمانان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی قیام کردند و روز قدس را گرامی داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز قدس یادگار امام (ره) است، ابراز امیدواری کرد که تمام مسلمانان و ملت ایران در ماه مبارک رمضان و در شب‌های قدر به تمام معنا در درگاه الهی آمرزیده شده باشند و ملت ایران در شب‌های قدر به فیض عظیم نائل شده باشند.

به گفته لاریجانی، عبادت خالصانه ملت عزیز در محافل مذهبی بسیار باشکوه و گسترده کشور انسان را یاد سخن شهید بزرگ ماه رمضان امام علی (ع) در مورد عبادت مسلمانان می‌اندازد که ان‌شاءالله این عبادت‌ها پشتوانه‌ای باشد که مردم بتوانند جز اصحاب صادق امام زمان (عج) محسوب شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه قصه پر غصه مردم فلسطین از حمله محمد علی پاشا والی حکومت عثمانی در کشور مصر آغاز شده است، گفت: همین حمله بعدها شرایطی را به وجود آورد که کشورهای غربی از آن استفاده کردند و در نهایت باعث کوچ یهودیان از کشورهای مختلف به فلسطین و دخالت انگلیس و همچنین طرح قیمومیت بر کشورهای منطقه از جمله فلسطین شد که این طرحی زوری برای ایجاد دولت صهیونیستی بود و بعد از آن، قیام‌ها و انتفاضه‌های مختلف به وجود آمد.

نماینده مردم قم تاکید کرد که تمامی اتفاقات سند بسیار سیاهی برای قرن امروز دنیای ماست که غربی‌ها آن را به وجود آوردند و شرایط پیچیده‌ای را ایجاد کردند به خصوص در شرایط فعلی که پیچیده‌تر از گذشته شده است.

لاریجانی در ادامه به توضیحی در مورد عوامل ایجاد رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت:‌ مجموعه‌ای از مسائل داخلی امت اسلامی و طراحی که غربی‌ها برای کلیت وضعیت مسلمانان کردند، باعث ایجاد رژیم صهیونیستی شد، در ادام حوادثی مهم و تلخ به وجود آمد که باعث دوام رژیم صهیونیستی شد که باید ریشه‌های آن را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه شرایط رژیم صهیونیستی در چند دهه گذشته تغییر کرده است، گفت که با عنایت به تمامی موارد باید این موضوع را به خوبی تبیین کرد که با چه وضعیتی مواجه هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تشکیل رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین امر مجزایی از طراحی کلی غرب برای سرنوشت مسلمانان نیست، گفت:‌ این نوع اظهارنظرها که تشکیل رژیم صهیونیستی مسأله داخلی اعراب بوده از جنس اظهار‌نظرهایی است که از سر غفلت زده می‌شود یا اینکه خودشان را فریب می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسأله دخالت انگلیس و غرب و ایجاد رژیم صهیونیستی طرحی برای مسأله سازی و مشغول سازی مسلمانان به موضوعی با هدف مستهلک کردن انرژی شان بوده است، گفت:‌ وضعیت ۶۷ سالی که از ایجاد رژیم صهیونیستی می‌گذرد موید این موضوع است.

لاریجانی تاکید کرد:‌ ندیدن صورت مسأله ایجاد فلسطین در طول دهه‌های مختلف باعث شد که اراده مسلمانان معطوف به مسأله اصلی هدف غرب مبنی بر سرگرم کردن مسلمانان نشود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با سایه شومی که در منطقه ایجاد کرد باعث بی خبری، ناآگاهی، غفلت مسلمانان و عقب افتادگی علمی، فرهنگی و سیاسی مسلمانان شد که در نهایت باعث فریب خوردن آن‌ها و بسترسازی‌هایی شد که رژیم صهیونیستی بتواند کار را به عهده بگیرد.

لاریجانی با اشاره به دیکتاتوری‌های والی حکومت عثمانی در مصر و به دنبال آن داشتن سودای افزایش حوزه قلمروی حکومتی‌اش در فلسطین، لبنان و سوریه گفت:‌ انگلیسی‌ها با در دست گرفتن این بهانه به دنبال عملی کردن فتنه در منطقه مسلمانان افتاد که این اشتباهی بود که توسط برخی از ملوک رخ داد اکنون هم در منطقه ما از این مسائل وجود دارد. یعنی موضوعی را ایجاد و دیگران از آن سوء استفاده می‌کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از ابتدای جنگ جهانی اول متفقین تصمیم به تقسیم کشورهای اسلامی بین خود گرفتند، گفت:‌ هدف آن‌ها از تشکیل جریان یهودی در فلسطین این بود که کل کشورهای اسلامی را بین خود تقسیم کنند که در این قضیه مشکلاتی در داخل کشورهای اسلامی وجود داشت.

لاریجانی با بیان اینکه در آن زمان مسلمانان منطقه به امپراطوری‌های پوسیده و ارتجاعی امید بسته بودند، گفت: آن‌ها تصور می‌کردند امپراطوری عثمانی آنقدر قدرت دارد که در برابر غربی‌ها بایستد حال اینکه این امپراطوری در درون خود مشکلات متعددی از جمله فکر ارتجاعی و دور شدن از مردم را داشت. به همین دلیل قدرت ایستادن در برابر غربی‌ها نداشت و مردم نیز مطلع نبودند. علت اینکه امام (ره) و رهبری تاکید دارند که مردم در صحنه باشند و با آگاهی از مسائل مختلف در موضوعات مختلف حضور داشته باشند پندی است که از تاریخ می‌توان گرفت.

وی با بیان اینکه غربی‌ها در شرایط به هم ریخته مسلمانان به جهش علمی و انقلاب صنعتی و پیشرفت های نظامی و اقتصادی رسیده بوده‌اند، گفت که آن‌ها با تکیه بر این پیشرفت‌ها سودای تصرف بقیه دنیا را پیدا کرده بودند و تصور می‌کردند که به خاطر قدرتشان باید شرایط دنیا را تغییر دهند، در این شرایط برای آن‌ها توهمی ایجاد شد که باید فکر و سطح زندگی مردم در دنیا را تغییر داده و مسلمانان را از بین ببرند.

لاریجانی با بیان اینکه غربی‌ها سودای صلیبی کردن کل جهان را داشتند، گفت این به معنای نابودی مسلمانان بود که در همین راستا مسأله اشغال فلسطین و تغییر شرایط در فلسطین کلید صلیبی کردن منطقه و پیچیدن بساط مسلمانان بود.

وی ادامه داد: اکنون نیز بارها آمریکایی‌ها در مورد انقلاب و ملت ایران می‌گویند رفتارمان تغییر کند، مقصود آن‌ها از تغییر رفتار کنار گذاشتن فکر اسلامی است. گاهی به ساختار جمهوری اسلامی ایران و گاهی مسأله حقوق بشر را مورد هدف قرار می‌دهند که در کل هدف آن‌ها رهاکردن اسلام است. هدف آن‌ها از تغییر رفتار، تغییر باور اصلی است که باعث اقتدار نظامی اسلام شده است.

لاریجانی با اشاره به چگونگی ایجاد رژیم صهیونیستی و راه انداختن جنگ‌هایی برای خرید اراضی اشغالی با طرح انگلیس و بعد حمایت آمریکا گفت: اکنون این موضوع مطرح است که چطور این رژیم با وجود مسلمانان دوام آورد که اولین علت آن ضعف و ناتوانی برخی رهبران عرب به دلیل وابستگی، استبداد و فساد و بی بند وباری بی حد و حصر است. آن‌ها برای دنیاطلبی فریب غرب را خوردند و به رقابت‌های کودکانه بین خود پرداختند.

وی به جنگ هفت کشور عربی یعنی مصر، سوریه، اردن، عراق، لبنان،‌ عربستان و یمن در سال ۴۸ اشاره و اظهار کرد: در آن زمان ارتش کشورهای عربی در مرحله اول با به دست آوردن پیروزی بزرگ رژیم نوپای صهیونیستی نابودی قرار دادند اما به خاطر اختلافات و رقابت‌های سنتی اعراب موفق نشدند.

نماینده مردم قم با اشاره به جنگ شش روزه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و نتیجه آن اشغال از بحر تا نهر فلسطین گفت:‌ بعد از آن کشورهای عربی تنها در کنفرانس‌ها شرکت کردند و شعار می‌دادند مثلا در سال ۱۹۶۷ اتحادیه عرب اجلاسی اضطراری در خارطوم گذاشت و قطعنامه معروف به سه« نه» به معاهده، مذاکره و شناسایی صادر کرد که بعد از آن هیچ حادثه‌ای رخ نداد.

لاریجانی به بیان دلایل دیگر بقای رژیم صهیونیستی پرداخت و توضیح داد: ‌این باور را در کشورهای اسلامی جا انداخته‌اند که در مقابل قدرت نظامی و اطلاعاتی اسرائیل نمی‌شود کاری کرد لذا باید مسیر مذاکره به مسیر سازش تغییر کند که این بعد از چند جنگ و چند شکست رخ داد. غلبه تفکر سازش عملا قدرت کشورهای عربی را در مقابله به صفر رساند. نمونه آن جنگ ۶ اکتبر سال ۷۳ توسط ارتش مصر و سوریه برای مقابله با رژیم صهیونیستی بود که علیرغم پیشرفت جنگ متوقف شد و انور سادات خواستار صلح شد،عملیاتی که پایه ای برای سازش قرار گرفت.

وی بازیگری رژیم صهیونیستی را عامل دیگر دوام این رژیم دانست و گفت:‌ رژیم صهیونیستی بین دولت‌های آمریکا، شوروی و کشورهای اروپا چرخش کرده و هر زمان از یکی از آن‌ها استفاده کرده‌اند، به طوری که طرح‌های صلح بسیاری توسط آمریکا،‌ کشورهای عربی و اروپایی داده شد، در همین چند سال اخیر رئیس جمهور آمریکا طرحی داده است که نتیجه مسخره این طرح را می‌توان در کتاب وزیر خارجه آمریکا مطالعه کرد.

لاریجانی ادامه داد: اخیرا فرانسوی‌ها قطعنامه جدیدی به عنوان طرح حل مسأله فلسطین دادند که نکبت دیگری را دنبال می‌کنند. آن‌ها در این قطعنامه و بازنگشتن فلسطین به سرزمین خود را معامله می‌کنند و می‌گویند به آن‌ها غرامت می‌دهند. همچنین در این طرح گفته‌اند که شرایط امنیتی برای رژیم صهیونیستی می‌تواند جغرافیای این کشور نیم بندی که می‌خواستند برای فلسطین‌ها به وجود آورند را ایجاد کند.

وی اضافه کرد:‌ در طرح فلسطین در قبال تمامی این موارد برای آنکه دهن برخی سازش کاران فلسطین را ببندند گفته اند که اگر بعد از ۱۸ ماه این توافق به سرانجام رسید فرانسه رسما کشور فلسطین را به عنوان کشور رسمی قبول می‌کنند اما این چه خاصیتی دارد؟ پارلمان انگلیس که فلسطین را به عنوان کشور پذیرفت چه حادثه ای برایش رخ داد؟ آیا وضع مالی‌شان خوب شد یا سرزمین مستقلی پیدا کردند؟

به گزارش ایسنا، لاریجانی با بیان اینکه شرایط رژیم صهیونیستی در چند دهه اخیر با توجه به تغییر در دنیای اسلام تغییر کرد، گفت: وضع رژیم صهیونیستی و حامیانش در منطقه تقریبا به شرایط استیصال رسیده است. این تحول و بیداری با به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی ایجاد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرکت انقلاب اسلامی جریان‌های تازه و انتفاضه و مقاومت های مختلف را شکل داد و امیدواری و خودباوری نسبت به خود و قدرتشان ایجاد کرد. یعنی همان ضعفی که باعث دوام رژیم صهیونیستی شده بود را به این طریق جبران کرد.

وی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی استراتژی مبارزه بر علیه رژیم صهیونیستی در بین کشورهای اسلامی نمود پیدا کرد، گفت:‌ برخی دولت‌های اسلامی با اتخاذ رفتار خنثی و حتی مخالف نتوانستند خود را با حرکت جهادی فلسطینی‌ها همراه کنند.

لاریجانی نتیجه جنگ هشت ساله ایران و عراق و پایداری مردم در مقابل تهاجم گسترده غربی‌ها و اقمارشان در منطقه و ایستادگی ملت در مسأله هسته‌ای را به عنوان عامل دیگر تغییر وضعیت رژیم صهیونیستی عنوان و اظهار کرد: با این وضعیت این موضوع در ذهن مسلمانان جا افتاد که اگر می‌خواهند سرنوشتشان تغییر کند، باید مقاومت کنند و همچون ملت ایران در برابر غربی‌ها بایستند این را ملت‌ها با شرایط ناتوانی که ارتش سعودی در برابر تهاجم عراق به کویت و سعودی در جنگ خلیج فارس به وجود آورد ، مقایسه می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی که عراق به این دو کشور حمله کرد آن‌ها به جای اینکه بر ارتش خود و مسلمانان تکیه کنند،‌ از آمریکایی‌ها تقاضا کردند که به جایشان بجنگند، ملت‌های مسلمان این دو رفتار را با هم مقایسه کردند، دیدند کشوری مثل ایران با ایستادگی هشت سال جنگ را در برابر صفی از کشورهای غربی و عربی تحمل کرد و موفق شد در مسأله هسته‌ای نیز این ملت ایستادگی کرد و از این مرحله عبور کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روش دیگر این بود که وقتی بحران به وجود می‌آید از کشورهای غربی که خودشان بحران را ایجاد کرده‌اند دعوت برای حل مسأله می‌کنند لذا مردم منطقه امیدوار شدند که روی پای خود بایستند و به فکر جهادی اعتقاد بیشتری پیدا کردند.

لاریجانی، شکست ارتش آمریکا و انگلیس در اشغال عراق و شکست ناتو در افغانستان را از دیگر عوامل تغییر وضعیت رژیم صهیونیستی عنوان و اظهار کرد: آن‌ها با هیاهوی زیاد وارد منطقه شدند به طوری که بعد از اشغال افغانستان مدعی شدند که تروریست را نابود می‌کنند اما بعد از ۱۲ سال تروریستم افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: غربی ها بعد از اشغال عراق گفتند که در این کشور برج دموکراسی ایجاد می‌کنند تا در کشورهای اطراف سایه بیاندازد که امروز هم گروه های تروریستی به جان عراق افتاده‌اند و بعد با خجالت از عراق بیرونشان کردند، از طرف دیگر چقدر آمریکایی ها کشته و زخمی دادند و هزینه دادند اما در نهایت چه دستاوردی داشت؟

لاریجانی با بیان اینکه مسلمانان در چند دهه اخیر به رشد علمی دست یافته‌اند، گفت: افزایش آگاهی های سیاسی و گسترش رسانه‌های جدید نیز باعث شد که امروز رژیم صهیونیستی در بن بست استراتژیک قرار گیرد. لذا اگر امروز فریاد و غرش می‌کنند از سر قدرت نیست و از نشانه ترس و ناامیدی آن‌ها نسبت به آینده مبهم‌شان است به همین خاطر از هر تحرکی به وحشت می افتند.

وی با بیان اینکه امروز با این تحولات در شرایط گذار قرار گرفته‌ایم، گفت:‌ مسلمانان در حال گذار و تغییر هستند. این مسیری است که تحولات مهم را در چند دهه اخیر و پس از انقلاب اسلامی رقم زد، این یک واقعیت است و تعریف از خود نیست چون ملت ایران نیازمند تعریف از خود نیستند. ملت ایران حرکتی را با رهبری امام (ره) آغاز کردند که نتایج بزرگی برای مسلمانان به رقم زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز صهیونیست‌ها بدنبال انتقام از اسلام هستند، افزود: آن‌ها می‌دانند این تحول به خاطر ریشه‌های اسلامی است و موثرترین روش برای انتقام از اسلام تخریب چهره عقلانی و رحمانی و جذاب اسلام است. آنچه امروز گروه های تروریستی انجام میدهند چیزی جز انتقام از اسلام نیست آنها با عمل خود به نام اسلام صورت اسلام را تخریب می‌کنند.

وی افزود:‌ مجاهدت که کلید اقتدار و عزت مسلمانان و عامل تحولات اخیر بود را مورد هدف قرار داده‌اند و حتی برای تخریب اسلام ، ترور و آدم کشی می‌کنند، آن‌ها تروریست ها را حمایت می‌کنند تا در عمل اسلام را تضعیف کنند آن‌ها به نام اسلام دست به ترور ظاهر و باطن اسلام زده اند.

لاریجانی تاکید کرد:‌ اگر امروز در منطقه و جولان سوریه تروریست ها مستقر هستند و مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند موضوع غریبی نیست، این ماموریت تروریست هاست، شگرد کار این است که با جریان تروریستی بتوانند فضای مبارزه با تروریست و تنگناها را تغییر دهند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *