تولیدی 24 تیر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عربستان بزرگی ایران را در منطقه و جهان اسلام بر نمی‌تابد

اوای ورزقان:عربستان بزرگی ایران را در منطقه و جهان اسلام بر نمی‌تابد

جعفر رشتبر فارغ التحصیل رشته حقوق در یادداشت احتصاصی خود برای پایگاه خبری آوای ورزقان نوشت: تشیع در طول تاریخ بعد از اسلام ، همیشه از طرف دشمنان قسم خورده‌اش مورد تهدید و تجاوز بوده است. علت هم مشخص است. بزرگی و منزلتی که در پی حقانیت و صلح طلبی و هم نوع دوستی ، پیشرفت برای اصل تشیع به وجود آمده است از طرف کشورهایی که با وجود منابع عظیم نفتی و گازی و سرمایه‌ها و زیر ساخت های اقتصادی و ارتباط مستمر با ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی قابل پذیرش نیست.

اینکه دیگر کشورهایی مثل ترکیه و عربستان در منطقه ابهت و غفلت واهی و خود ساخته را ندارند و حرفشان به کرسی نمی‌نشیند و بارها توسط مردم خود و یا کشور های منطقه و استکبار جهانی و اروپایی مورد تمسخر قرارمی گیرند و در مقابل مردم کشور های کوچک خصوصاً تشیع نشین اجازه دخالت در امور کشور خود را به بیگانگان نمی‌دهند.

بیداری اسلامی یا بهار عربی که در کشورهای منطقه شکل گرفته و مورد حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته ضربه هولناکی به کشورهایی مثل ترکیه و عربستان و قطر و بحرین بود که شاهد زوال تاج و تخت طاغوتیشان می‌شوند.

حسنی مبارک دیکتاتور مصری که پس از بیداری اسلامی که در این کشور رخ داد در حالی که باور آن برای خیلی‌ها سخت بود تاج پادشاهی را از دست داده وبا حقارت تمام به زیر کشانده شده و رد درخواست‌ها و حمایت‌های کشورهای حامی مبارک از سوی آزادی خواهان و دولت نوعی دهن کجی به کشورهایی که قدرت بر جهان داشتند به حساب آمد.

انقلاب‌ها، خیزش‌ها و اعتراضاتی که در نواحی جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و کشورهایی مانند تونس و مصر و یمن و لیبی را تحت چالش بزرگ قرار داده و حکومت‌هایشان را ساقط کرده و همچنان قیام‌های در بحرین و عربستان فوران کرده و تظاهرات علیه حکومت‌ها در الجزایر، اردن، کویت، مراکش، قطر و عمان رخ داده است که مردمانشان با شعار متحد خواهان برکناری رژیم هستند و در پی انتقام جویی و رهای از سال‌ها ظلم و تمایز هستند.

وقتی به ماهیت این جنبش‌های مردمی که از سال ۲۰۱۰ شروع شده است و به ویژگی‌ها و چرایی انجام این اعتراضات توسط مردم علیه حکومت‌ها نگاه می‌کنیم نا خود آگاه متوجه ناشات گیری این انقلاب‌ها از پیروزی بزرگ مردم ایران در سال ۵۷ ۱۳ در برابر رژیم سر تا سر خشن و عاری از مقبولیت مردمی و مشروعیت اسلامی می‌شویم و دشمن نیز متوجه این مهم شده است.

حمله عربستان و کشور های متحد بی‌غیرتش به یمن که ناشی از نقض کلیه قوانین بین‌المللی و حقوق اجتماعی و حکومتی کشور یمن بود؛ و دخالت آشکار در کشور یمن برای به دست گرفتن قدرت و سپردن آن به متحدش که بارها نشان داد که لایق این پست و مقام نبوده و از کشور یمن فرار کرد. نشان از بغض و کینه‌ی آن‌ها به مردم مظلوم، شیعه و آزادی خواه یمن بوده و بالاتر از آن که اینان بزرگی ایران و تأثیرش را در جهان اسلام تحمل نکرده و بارها اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران از آزادی خواهان حمایت تسلیحاتی می‌کند و باید با ایران برخورد شود. عربستان و متحدانش که به کوچک‌ترین ارزش‌های انسانی اعتقادی ندارند با بمباران فرودگاه که در آن هواپیمای حامل مواد درمانی و غذایی فرود آمد نفرت جهان اسلام را به سمت خود کشیدند در روزهای گذشته پس از چند روز آتش بس دوباره شروع به حملات وحشیانه آن هم در ماه مبارک رمضان که بارها از سوی پیامبر اعظم اسلام و در روایات و احادیث و آیات شهر الله (ماه خدا) ماه نزول آیات الهی به دوستی و صلح و دستگیری از مظلوم سفارش شده است به مردم روزه دار و مظلوم یمن حمله کرده و مکان‌هایی مثل بیمارستان و مدارس و مساجد که طبق قوانین بین‌المللی به عنوان مکان‌های امن تعبیر شده است را بمباران کردند  تا خوی حیوانی خود را به جهانیان نشان دهند.

خادمان حرمین شریفین (که این روزها خنده دارترین کلمه از سوی مسلمانان ذکر است) در واقع خائنین به حرم شریفین و غارتگران و دزدان و سوء استفاده کننده‌گان مردم را با خونشان افطاری دهند؛ و این جای تأسف برای هم پیمانان ترسو  و بزدلشان هست که در این راه به آن‌ها کمک کرده و در خون ریزی مسلمانان شریک عربستان می‌شوند.

عربستانی‌ها طوری عمل کرده‌اند که دست اسرائیل و داعش را در جنایات جنگی از پشت بسته‌اند جایی که نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که دشمن قسم خورده مسلمانان اعم از شیعه و سنی است برای سردمداران عربستان دست مری‌زاد می‌گوید که برادر کشی را به نحو مطلوب و دلخواه اسرائیل انجام داده‌اند.

وزیر امور خارجه عربستان که از تازه به دوران رسیده‌های این حکومت سلطنتی است. حتی در خود عربستان از کم‌ترین مقبولیت مردمی برخوردار نیست. بارها اعلام کرد که باید ایران را ادب کرد و تنها چیزی که می‌توان در برابر آن‌ها گفت خنده است و خنده.

کشوری که سردمدارانش حتی برای آب خوردن باید اجازه بگیرند، کم‌ترین اختیاری از خود در اداره‌ی کشورشان را ندارند و حتی در انتصابات باید نظر موافق آمریکا را کسب کنند یا به آمریکا حق کلفتی بدهند تا مبادا دوستی خاله خرسی‌شان بهم نخورد دم از ادب کردن و حمله کردن می‌زند که باید گفت، خیال باطل مگر ندیدید که در طول هشت سال جنگ نابرابر و دفاع جانانه دلیر مردان و زنان ایرانی حتی بدون داشتن ابتدایی‌ترین سلاح‌ها در برابر رژیم بعثی عراق و هم پیمانانشان ایستادند و خون دل‌ها خورده‌اند، عزیزانشان را از دست دادند که این معامله نشانی از دارند، چه برسد به شما که انگشت کوچیکه صدام ملعون هم نیستید و ایران نیز همان ایران بدون سلاح و دست خالی نیست (این هم محض اطلاع). و بدانید که در باتلاقی که ایجاد کرده‌اید خود فرو خواهید رفت، چون آمریکا نشان داده تا جایی که به نفعش است از دست نشانده‌هایش حمایت می‌کند سرنوشت صدام حسین گواه این موضوع است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *