سراسری 02 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کسانی دم از بی‌ثمر بودن فعالیت‌ هسته‌ای می‌زنند که روزی به دنبال تقدیم آن به دشمنان بودند

آوای ورزقان:کسانی دم از بی‌ثمر بودن فعالیت‌ هسته‌ای می‌زنند که روزی به دنبال تقدیم آن به دشمنان بودند

به گزارش آوای ورزقان“ابراهیم کارخانه‌ای” رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر “احمد شیرزاد” نماینده مجلس ششم مبنی بر این که حرکت ایران در پرونده هسته‌ای هیچ دستاوردی به همراه نداشته، گفت: کسانی که امروز از بی‌ثمر بودن فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دم می‌زنند، آن‌هایی هستند که در مجلس ششم به دنبال تقدیم این نهال نوپا به دشمنان این کشور بودند.

نماینده همدان تصریح کرد: امروز نهال فناوری هسته‌ای ملت ایران به درخت تنومندی تبدیل شده که ثمره آن چرخش هزاران سانتریفیوژ است و باز کردن پیچ و مهره‌های آن آرزوی امروز اوباماست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: مسئله فناوری هسته‌ای ایران جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی را در میان کشورهای جهان ارتقاء داده و قله اقتدارات علمی ایران را در میان کشورهای منطقه بالاتر برده است و این بها و افتخار بسیار عظیم در پرتو تلاش‌های دانشمندان شهید هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است.

وی در ادامه افزود: آیا نجات جان بیش از ۸۰۰ هزار بیمار نیازمند به رادیو دارو که غرب با ممانعت از دسترسی جمهوری اسلامی به فناوری هسته‌ای تصمیم به مرگ آنها گرفته بود، دستاوردی حیات بخش برای ملت ایران نیست؟ در حالیکه جمهوری اسلامی ایران جزء معدود کشورهایی است که به چرخه سوخت هسته‌ای به طور کامل دست یافته، آیا صحبت از بی‌ثمر بودن این فعالیت‌ها خدمت به دشمن و بازی در زمین دشمنان ایران نیست؟

کارخانه‌ای اظهار داشت: اگر این حرف در ۱۵ سال پیش گفته می‌شد که فعالیت هسته‌ای کشورمان فقط به چند عدد سانتریفیوژ محدود می‌شد و مردم هنوز اثرات آن را ندیده بودند و همچنین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در اوج قلل علمی منطقه به اهتزاز درنیامده بود، قابل درک‌تر بود اما امروز که قریب به ۱۹ هزار سانتریفیوژ در سایت‌های فردو و نطنز استقرار پیدا کرده و بیش از ۹۰۰۰ سانتریفیوژ فعالیت می‌کند و قدرت‌های جهان تمام توانمندی خودشان را برای توقف این حرکت به کار گرفته‌اند، دیگر هیچ توجیهی ندارد.

نماینده مردم همدان گفت: صحبت‌های عجیب و دور از ذهن شیرزاد آنقدر مرا حیرت‌زده کرده نمی‌دانم چه باید بگویم و چگونه است که یک ایرانی می‌تواند در شرایطی که اکنون بیش از ۱۰ سال است که آمریکا و همدستانش تمام قدرت و تهدیدهای خود را بکار گرفتند و بعد از شکست درنهایت تن به مذاکره دادند تا به هر طریق ممکن بتوانند اثری بر فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، چنین اظهارنظری را مطرح کند، این مسئله واقعا جای تعجب و تاسف دارد که تنها نشان‌دهنده از خودباختگی و وادادگی در مقابل دشمن است.

وی گفت: زمانی که پیشرفت فناوری هسته‌ای ایران مانند بغض در گلوی استکبار و صهیونیسم جهانی گیر کرده بود دشمنان وجود دانشمندان بلندپایه هسته‌ای این کشور را تحمل نکردند و تصمیم به شهادت آنها گرفتند و بیان این مسئله که فناوری هسته‌ای چه ثمره‌ای داشته، تنها در جهت تقابل با آرمان این دانشمندان شهید هسته‌ای کشورمان است، آیا خانواده‌های دانشمندان شهید هسته‌ای اشخاصی را که اینگونه با عزت و اقتدار هسته‌ای این ملت بازی می‌کنند، خواهند بخشید؟

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با تاکید براینکه فعالیت هسته‌ای و پیشرفت آن مرز وحدت ملی امت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: تاکنون ملت ایران از هر جناح‌ و گروهی جز در یک برهه خاص که تعداد معدودی علم مخالفت برداشتند، نقطه عطف وحدت کلمه ملت ایران بوده است و خواهد بود و هیچ‌گاه نخواهند توانست بر این وحدتی که با خون دانشمندان شهید هسته‌ای محکم شده خدشه‌ای وارد کنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *