اسلایدر 06 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مسئول جدید نمایندگی میراث فرهنگی ورزقان معرفی شد

به گزارش آوای ورزقان، علی وفادار در مراسم تودیع و معارفه مسئولین قدیم و جدید نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان ورزقان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های قابل‌توجه در زمینهٔ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سطح استان و شهرستان ورزقان آن‌طور که باید امکانت برای استفاده از این ظرفیت‌ها وجود ندارد.

وی وجود جنگل‌های ارسباران، آثار تاریخی و مناطق گردشگری بکر شهرستان ورزقان را نمونه کوچکی از توان شهرستان ورزقان در این زمینه عنوان کرد و افزود: چون امکانات کمی در خصوص میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان ورزقان وجود دارد  آن‌طور که باید استعدادهای بالقوه شهرستان در این زمینه شکوفا نشده است.

فرماندار ورزقان تصریح کرد: عدم حضور بخش خصوصی در بحث صنعت گردشگری شهرستان ورزقان به شدّت احساس می‌شود و نیاز است اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی در این خصوص توجه ویژه‌ای نسبت به شهرستان ورزقان داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ اثر ثبت‌شده در شهرستان ورزقان وجود دارد در سند تدبیر و توسعه شهرستان ورزقان بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌عنوان یکی از هسته‌های کلیدی این سند مطرح است و تمام توان خود را برای هرچه بهتر شدن صنعت گردشگری شهرستان ورزقان به کار خواهیم بست.

وفادار ضمن تبریک انتخاب ناصر وارسته به‌عنوان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورزقان برای وی آرزوی موفقیت در این مسئولیت را خواستار شد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از تعیین تکلیف و ایجاد کمپ موقت در سد زرآباد ورزقان به دلیل ظرفیت‌های گردشگری بالا و استفاده به‌عنوان کمپ موقت در زمان وقوع حوادث طبیعی خبرداد.

احد قهرمانی بیان داشت: شهرستان ورزقان به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های عظیم در زمینه گردشگری می‌تواند مقام اول استان را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

وی همچنین از تعیین تکلیف روستای هدف گردشگری حمام لو و افتتاح مجتمع خدماتی بین‌راهی روستای آقابابا فرامرزی خبر داد.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *