استانی 10 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آذربایجان شرقی می تواند حرف اول را در صادرات بزند/تبریز قطب ساخت خودروهای تجاری می شود

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج،محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه طی جلسه ای با روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت کشور و همکاران ستادی اهم مسائل جاری وزارت خانه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم، اظهار کرد: ارایه برنامه های وزارت خانه در سال جاری و گزارش ۱۰ ساله وزارت خانه در این جلسه از مهمترین برنامه ها بود. با توجه به ظرفیت ها و مزیت های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری آذربایجان شرقی و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعدادی از صنایع از جمله خودروسازی در این منطقه حفظ و تقویت خواهد شد.

وی افزود: کارگروه تسهیل تولید از اردیبهشت ماه سال جاری در دولت تشکیل و به استان ها ابلاغ شده که خوشبختانه در تمامی استان ها این کارگروه فعال است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور اعلام کرد: در این جلسه در خصوص معادن کشور هم بحث ها و بررسی هایی صورت گرفت و گفتنی است که در سه ماهه سال جاری نسبت به سه ماهه سال گذشته سرعت اکتشافات معدنی سه برابر شده است و پیش بینی می کنیم که که کار اکتشافی معادن تا آخر سال به اندازه عملکرد ۱۰ سال گذشته وزارت خانه باشد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز همکاری گسترده ای با وزرات دارد، گفت: استان آذربایجان شرقی به لحاظ داشتن پتانسیل های ویژه باید در چندین زمینه حالت قطبی پیدا کند به عنوان مثال در صنایع خودرو سازی که چندین واحد خودروهای سنگین و سبک شکل گرفته و در زمینه تولید لوازم خانگی باید رونق یابد که نه تنها می تواند نیاز کشور را تامین کند بلکه در حوزه صادرات نیز می تواند حرف اول را بزند.

نعمت زاده  در خصوص قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر خبر داد: آیین نامه این قانون در دولت یازدهم در حال تصویب است.

وی در پایان گفت: واگذاری ماشین سازی باید به کسی تعلق بگیرد که علاقمند به صنعت خودرو باشد، در دولت گذشته، خصوصی سازی و واگذاری ها ماشین سازی ۵۰ درصد در راستای رد دیون صورت گرفته است.

گفتنی است امروز مراسم کلنگ زنی شهرک خصوصی لوازم خانگی چالیش صنعت با حضور وزیر برگزار می شود.

همچنین طرح توسعه (تولید شیرینی جات) شرکت صنایع غذایی آناتا افتتاح شده و وزیر از شرکت تولیدی مهر اصل واقع در شهرک سلیمی آذرشهر بازدید خواهد کرد.

افتتاح طرح توسعه شرکت پوشش های مصنوعی آرتا و شرکت در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن از دیگر برنامه های وزیر صنعت در تبریز خواهد بود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *