بازنشری 11 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زمین‌لرزه ورزقان کشاورزی را به زندان انداخت

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایسنا، در جریان وقوع زلزله ۲۱ مرداد ماه سال ۹۱ منطقه ورزقان، هریس و اهر روستای افشرد هم لرزید و خودروی یکی از هموطنان آذری زبان به دلیل تکان‌های زمین از سرازیری کوچه به حرکت در می‌آید که همین اتفاق ناخواسته و تلخ صاحب نیسان را در ادامه روانه زندان می‌کند.

به جهت خلاص بودن نیسان و عدم توجه به نکات اولیه ایمنی هنگام پارک خودرو در یک سراشیبی، همسایگانی که برای نجات از زیر آوار در انتهای این سرازیری تجمع کرده بودند برخورد کرده و متاسفانه این صحنه تصادف غیرارادی ضمن مصدومیت ۵ نفر از روستاییان موجب فوت یک مادر و دختر می‌شود.

به موجب شکایت اولیاءدم و بر اساس رای دادگاه صاحب نیسان با وصف نداشتن گواهینامه محکوم به پرداخت دیه‌ای معادل ۱۶۵ میلیون تومان می‌شود که این سرپرست خانواده به دلیل عجز در پرداخت همین مبلغ، از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون روانه زندان مرکزی تبریز شده است.

طبق نظر کمیته تحقیق ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی شخص زندانی که پدر ۲ دختر بچه ۸ و ۱۰ ساله است فاقد سابقه کیفری بوده و از هرگونه دارایی منقول و غیر منقولی جز یک ملک محقر روستایی محروم است.

وی با وجود اینکه نیسان مستهلک خود را به همراه بسیاری دیگر از اقلام زندگی‌شان به فروش رسانده اما هنوز بابت باقی مبلغ ۱۴۵ میلیون تومانی دیه محکوم شده خود در زندان به سرمی‌برد.

خانواده این مددجوی تحت حمایت ستاد دیه مدتی است به دلیل خسارت زیاد ملک مسکونی‌شان که در پی وقوع زلزله تابستان سه سال گذشته به نوعی این خانه را برای آنها غیرقابل سکونت کرده مدتی است در خانه پدر شخص زندانی اقامت داشته و هیچ درآمدی به جز دریافت یارانه ندارند.

شخص زندانی که هنگام وقوع زلزله در یک زمین کشاورزی به آبیاری درختان حاشیه مزرعه مشغول بوده، غافل از اینکه چه اتفاقی گریبان‌گیر او خواهد شد، بدون رعایت عواقب یک حادثه نیسان خودش را در سراشیبی تندی قرار داده بود که نظر به همین بی احتیاطی و با قید این نکته که میزان دو دیه محکوم شده، نصف دیه کامل یک مرد اعلام گردیده است، همچنان این سرپرست خانواده به دلیل عجز در پرداخت این مبلغ مدتی است که در حبس به سرمی‌برد.

ستاد دیه کشور در طول ۲۵ سال گذشته از محل کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین خداجوی کشور تاکنون زمینه آزادی بیش از ۸۶ هزار نفر از زندانیان نیازمند و آبرومندی را فراهم نموده است که در اثر یک غفلت یا حادثه‌ ناخواسته‌ای چون مشکل این زندانی راهی حبس شده بودند.

بیایید دستگیر کسانی باشیم که از بی یاوری پژمرده اند؛ شماره حساب ۷۴/۷۴ جام بانک ملت، ۷۷۷۷ بانک تجارت، ۲۲۴۰ بانک رفاه، ۸۸۸۸ بانک صادرات و حساب ۵۵۵۵۵ بانک ملی شعبه طالقانی (به نام ستاد دیه کشور) آماده دریافت کمک‌های نقدی شما نیک اندیشان برای آزادی زندانیان نیازمند مورد حمایت ستاد دیه است.

انتهای پیام

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *