اسلایدر 13 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آتش سوزی در آستمال مهار نشده/ درخواست کمک از مردم منطقه

آوای ورزقان: آتش سوزی در آستمال مهار نشده/ درخواست کمک از مردم منطقه

به گزارش آوای ورزقان، شب گذشته خبری مبنی بر مهار آتش سوزی در مراتع اطراف روستای آستمال در شهرستان ورزقان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی اعلام شد.

آتش سوزی هنوز ادامه دارد…

ولی پیگیری ها و گزارشات مردمی حاکی از عدم مهار این آتش سوزی بود.

طی پیگیری های خبرنگار گروه اجتماعی آناج از خلیل ساعی، مدیریت بحران استان، وی با بیان اینکه آتش سوزی دیشب مهار شده است، گفت: آتش سوزی ولی همچنان در منطقه آستمال ادامه دارد ولی در حال مهار است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه منطقه ای هم که آتش سوزی در آن ادامه دارد منطقه جنگلی می باشد احتمال تعیین زمان مهار این آتش سوزی امکان پذیر نیست.

ساعی با بیان اینکه امکانات اطفای حریق هوایی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده هر مکانی میزان حریق بالایی داشت توسط بالگرد و هواپیما می توان از این امکانات بهره برد.

گفتنی است، ساعی در حالی اظهار کرد که منطقه ای که دیشب آتش سوزی در آنجا روی داده بود مهار شده است که مکان جدید که در آن آتش سوزی هنوز ادامه دار است را آستمال معرفی کرد؛ همان منطقه ای که دیشب نیز دچار حریق شده بود!

یگان های حفاظت محیط زیست در منطقه در حال مهار حریق هستند/ مردم در این هوای گرم آتش روشن نکنند

در ادامه پیگیری ها و در گفت و گو با قاسم زاده، مسوول روابط عمومی محیط زیست استان؛ وی با بیان اینکه خبر مهار این آتش سوزی توسط اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع رسانی شده است، گفت: آتش سوزی آستمال دیشب توسط نیروها مهار شده بود ولی اط صبح امروز به دنبال گرمای هوا و وزش بادهای گرم باز هم دچار حریق شده است.

وی افزود: هم اکنون نیروها و یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان های ورزقان و جلفا و کارشناسان منابع طبیعی اداره کل محیط زیست و معاونت محیط طبیعی به همراه نیروهای بومی در منطقه برای مهار آتش حضور دارند.

قاسم زاده اظهار کرد: هم اکنون مناطق آزاد دچار حریق شده است و برای جلوگیری از شیوع حریق به مناطق حفاظت شده ماموران در حال تلاش هستند.

وی در پایان از مردم خواست تا در این هوای گرم و در مناطق جنگلی از روشن کردن آتش جداً پرهیز کنند.

آتش سوزی آستمال دوباره جان گرفته است!

رحمانی، مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی نیز در گفت و گو با خبرنگار آناج گفت: هم اکنون آتشی که دیشب مهار شده بود در منطقه آستمال ورزقان دوباره به دنبال وزش بادهای گرم دچار حریق شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون مامورین اطفای حریق در آن منطقه نیازمند کمک های مردمی می باشند.

به نظر می رسد بایستی در اطفای حریق یک منطقه تمامی جوانب سنجیده شود تا به دنبال وزش بادهای گرم باز هم شاهد آتش سوزی منبع طبیعی در کشور نباشیم.

البته ناگفته پیداست عدم هماهنگی های سه ارگان دولتی در این اتفاق نیز غیر قابل قبول بوده و مسوولین امر بایستی در مواقع بحران بیش از پیش هماهنگی های لازم را انجام دهند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *