بازنشری 22 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شاگردان تونی با لوکوموتیو به ایستگاه صدر می‌رسند؟ / برتری بی چون و چرای تراکتور مقابل راه آهن در لیگ برتر

به گزارش آوای ورزقان، در ادامه هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشورمان تیم تراکتورسازی تبریز فردا جمعه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز میزبان راه آهن است.

این دیدار با قضاوت اشکان خورشیدی برگزار خواهد شد و فرزاد بهرامی، یعقوب حجتی و رضا عادل وی را در امر داوری این دیدار کمک خواهند کرد. ضمن اینکه محمد علی فروغی نیز به عنوان ناظر این بازی انتخاب شده است.

تراکتور در اندیشه ۳ امتیاز با نیم نگاهی به صدرنشینی

تراکتورسازی در شرایطی فردا از تیم راه آهن میزبانی می‌کند که در دو دیدار قبلی خود با توقف مقابل نفت و پیروزی پرگل در دربی آذربایجان برابر گسترش فولاد ۴ امتیاز را به حساب امتیازاتش واریز کرده و در پایان هفته دوم در رده سوم جدول قرار گرفته است.

سرخ پوشان آذربایجان در صورت برتری در این دیدار خانگی و با توجه به دیدارهای سخت رقبایش استقلال و سپاهان که به ترتیب مقابل ذوب آهن و پرسپولیس برگزار خواهد شد، می‌تواند امیدوار باشد تا در پایان این هفته به صدر جدول صعود کند.

در سمت مقابل نیز راه آهن که در دیدار نخست دست به شگفتی زد و موفق شد فولاد مدعی را در خانه‌اش ۲ بر ۲ متوقف کند در هفته دوم مقابل سایپا جلالی کاری از پیش نبرد و با ۲ گل نتیجه را واگذار کرد تا با یک امتیاز از دو بازی، در مکان سیزدهم جدول قرار گرفته و فصل شروع نشده خود را در بین کاندیداهای سقوط ببیند.

شاگردان کاظمی نیز امیدوارند با کسب امتیاز در این دیدار بتوانند جایگاه خود را در جدول لیگ ارتقا دهند هرچند که با توجه به داشته‌های این تیم و بازی سختی که در جهنم یادگار در پیش خواهند داشت، یک تساوی نیز می‌تواند برای زرد پوشان نتیجه‌ای ایده‌آل باشد.

دست کم گرفتن حریف تنها دغدغه تونی

شاید برای تراکتورسازی مقابل راه آهن روی کاغذ بتوان دیدار آسانی را متصور بود اما بازیکنان این تیم نباید تیم راه آهن را که انگیزه فراوانی پس از بازگشت به لیگ برتر (با رای کمیته استیناف) بدست آورده است، دست کم بگیرند.

بدون شک شاگردان کاظمی برای کسب امتیاز به تبریز می‌آیند و خود را به آب و آتش خواهند زد تا حداقل یک امتیاز را از این بازی بگیرند، بنابراین تراکتورسازان باید با هوشیاری تمام مقابل این تیم قرار گرفته و نباید از پیروزی پرگل مقابل گسترش فولاد مغرور شوند.

دومین تقابل تونی و کاظمی در لیگ برتر

دیدار فردا دومین رویارویی تونی و کاظمی در لیگ برتر است. این دو مربی در فصل گذشته پس از اینکه در میانه‌های نیم فصل دوم هدایت تیم‌هایشان را بر عهده گرفتند در خانه راه آهن به مصاف هم رفتند که تراکتورسازی موفق شد میزبانش را با ۳ گل شکست دهد.

بدین ترتیب باید منتظر ماند و دید که آیا سرنوشت بازی نخست برای فرهاد کاظمی در این دیدار هم تکرار خواهد شد و یا این مربی با آگاهی و شناختی که از تراکتورسازی از دیدار قبلی دو تیم به دست آورده است، می‌تواند مانعی بر سر راه این تیم شود.

نگاهی به وجوه تشابه و تمایز دو تیم

برخلاف تراکتورسازی که با ۱۰ بازیکن تمرینات خود را آغاز کرده و با اضافه شدن بازیکنان جدیدش توانست دور‌ه‌های آماده سازی پیش فصل خود را به خوبی برگزار کند، راه آهن تا آخرین روزهای نقل و انتقالات با پرونده بازیکن خارجی‌ فصل گذشته خود به عبارتی روی هوا بود و هنوز حضور این تیم در لیگ برتر قطعی نشده بود که همین موضوع نیز باعث شد تا این تیم یکی از بدترین تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات باشد.

البته راه آهن برعکس تراکتورسازی که شاکله اصلی تیم خود را تقریبا به صورت کامل تغییر داد، تغییرات زیادی در ترکیب خود ندید و تنها چند بازیکن از جمله رامین رضائیان ملی پوش، عادل کلاه کج و امیر عابدزاده از این تیم جدا شدند و در مقابل نیز چند بازیکن دیگر به جمع زرد پوشان اضافه شدند که در بین نفرات شاخص جذب شده می‌توان به علیرضا علی عسگر، محمد غلامی، کاظم برجلو و مهدی جعفرپور اشاره کرد.

علاوه بر این دو مورد هواداران نیز شاخصه اصلی وجه تمایز دو تیم است، تراکتورسازی از پشتوانه‌ای بزرگ به نام هواداران برخوردار است و این درحالی است که راه آهن برای پرکردن ورزشگاهش در دیدارهای خانگی دست به دامن مدارس و مراکز آموزشی شده و بالاجبار دانش آموزان را برای حمایت از تیمش به ورزشگاه می‌کشاند.

در این بین شاید تنها وجه تشابه تراکتورسازی و راه آهن را ابقای کادرفنی دو تیم دانست که از میانه‌های فصل گذشته هدایت تیم خود را به آنها سپرده‌اند.

برتری بی چون و چرای تراکتور مقابل راه آهن در لیگ برتر

اشاره: تیم‌های تراکتورسازی تبریز و راه آهن ۱۲ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که در این بین ۹ برد سهم تراکتورسازی بوده، تنها یک برد برای تیم راه آهن به ثبت رسیده و ۲ دیدار دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

نتایج کامل: تراکتورسازی ۲ – ۱ راه آهن / راه آهن ۰ – ۰ تراکتورسازی / تراکتورسازی ۳ – ۱ راه آهن / راه آهن ۰ – ۱ تراکتورسازی/ تراکتورسازی ۱ – ۱ راه آهن / راه آهن ۰ – ۱ تراکتورسازی / راه آهن ۰ – ۱ تراکتورسازی تراکتورسازی ۳ – ۰ راه آهن / راه آهن ۱ – ۲ تراکتورسازی / تراکتورسازی ۰ – ۳ راه آهن / تراکتورسازی ۴ – ۱ راه آهن / راه آهن ۰ – ۳ تراکتورسازی.

البته دو تیم یک بار نیز در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که در آن بازی نیز تراکتورسازی با ۲ گل راه آهن را در تهران مغلوب خود کرد.

محرومان و مصدومان تراکتورسازی و راه آهن

با توجه به اعلام کمیته برگزاری این رقابت‌ها دو تیم برای دیدار فردا محرومی ندارند و طبق آخرین اخبار نیز مصدومان تراکتورسازی سلامت خود را به دست آورده و به این دیدار می‌رسند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، کارلوس کاردوسو، سعید آقایی، احمد عبدالله زاده، آگوستو سزار، سروش رفیعی، سامان نریمان جهان، ایان رمزی و حمزه یونس.

سرمربی: تونی اولیویرا

راه آهن: ایگور ننزیچ، محسن ایران نژاد، ابراهیم کریمی، حمیدرضا دیوسالار، مهرداد محمدی، سیداحمد مهدی زاده، سیامک کوهنورد، بهادر عبدی، میلاد محمدی، مهدی جعفرپور و امین منوچهری

سرمربی: فرهاد کاظمی

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *