بازنشری 23 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زلزله‌زدگان توان بازپرداخت وام‌ها را ندارند/معادن ورزقان مورد بی‌مهری قرار گرفته است

به گزارش آوای ورزقان، الهوردی دهقانی در گفت‌وگو با آناج با بیان اینکه پس از زلزله ارسباران بازسازی مساکن فراتر از آسیب صورت گرفت، اظهار کرد: در شهرستان ورزقان نه تنها خانه‌های تخریب شده بلکه مساکن سنتی و دارای ایمنی پایین هم بازسازی شد.

وی ادامه داد: ورزقان از همان ابتدا هم زیرساختی نداشت که آسیب ببیند، تنها پل‌های ارتباطی روستاها آسیب دید که آن هم تاکنون دست نخورده باقی مانده است. همچنین راه‌های مواصلاتی شهرستان و روستاها نیز به علت زلزله و تردد ماشین‌آلات سنگین آسیب دید که در حال ترمیم و بازسازی است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه بانک مسکن مهلت بازپرداخت وام‌های ارائه شده به زلزله‌زدگان را یک سال تمدید کرد اما با این حال مردم به علت درآمد پایین توان بازپرداخت تسهیلات ارائه شده را ندارند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه مسئولین به پتانسیل‌های شهرستان، ابراز کرد: متاسفانه ورزقان علی‌رغم دارا بودن صنایع و معادن غنی مورد بی مهری قرار گرفته است، هنوز معادنی در سطح شهرستان وجود دارد که اکتشاف نشده است.

وی تصریح کرد: ورزقان از نظر معادن در کشور بی‌نظیر است و چنانچه به آن پرداخت شود شاهد افزایش اشتغال در سطح استان خواهیم بود. این شهرستان آب و هوای مناسب و مناطق گردشگری زیادی دارد و اگر سرمایه‌گذاری های لازم صورت گیرد شاهد رونق اقتصادی و خودکفایی ساکنان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: احداث بزرگراه ورزقان به تبریز در حال انجام است و اگر این شهرستان به منطقه آزاد تبدیل شود به علت نزدیکی به تبریز و مرز شکوفا خواهد شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *