بازنشری 25 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ائتلاف علیه داعش یک دروغ بزرگ است/ استقامت، علاج مشکلات اقتصادی کشور است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره ملی تجلیل از آزادگان که در تالار وحدت تهران برگزار شده بود، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(ع)، اظهار کرد: این جلسه خارق العاده از نظر ابتکارات بود و به همه همکاران در بنیاد شهید تبریک می‌گوییم که مانوری از خلاقیت در این جلسه اجرا شد.
وی با بیان اینکه این مسئله نشان می‌دهد که آزادگان جریانی بالنده هستند و فرزندانی پر از خلاقیت به جامعه تحویل می‌دهند، افزود: در ادبیات اسلامی هم انسان را خسران به دلیل زندگی مادی معرفی می‌کند و تنها افرادی در قرآن اهل خسران نیستند که برگزیدگان و اهل ایمان هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهل ایمان به دلیل اتصال به یک مبدأ متعالی در صیانت هستند، تصریح کرد: کسانی که اهل عمل صالح باشند نیز اهل خسران نیستند و کسی در اسلام ناجح است که هم طریق را بشناسد و هم طی طریق کند.
وی با بیان اینکه برگزیدگان باید در حق پایدار باشند، ادامه داد: باید حق را شناخت و به حق استوار بود و از سوی دیگر اهل صبر باشند تا در هنگام مصیبت‌ها و مشکلات تاب بیاورند.
لاریجانی با اشاره به اینکه آزادگان برندگان هستند و حق را شناختند و عمل صالح انجام دادند و در راه حق استوار و اهل صبر بودند، بیان کرد: با مطالعه برخی خاطرات آزادگان دریافتم نکاتی در این خاطرات است که برخی زاویه های نهفته دستگاه حکومتی بعث شناسانده شده است.
وی با تشویق آزادگان به خاطره نویسی، ابراز کرد: شاید یادآوری حوادث تلخ آن زمان سخت باشد اما دوره ای سازنده برای آیندگان خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا ملت ایران را رها نکرده است و ادعای آنها برای حقوق بشر و دموکراسی خلاف واقع است، گفت: نمونه آن انقلاب اسلامی ایران است که اگر آنها بر ادعاهای خود پایبند بودند از انقلاب اسلامی و سرنگونی یک دیکتاتور حمایت می‌کردند.
وی به کمک‌های غرب به صدام برای جنگ ۸ ساله اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این جنگ جز با استقامت در راه به پیروزی نرسید و ملت ایران سختی‌ها را به فرصت تبدیل کرده و این دستاورد بزرگی بود که همواره باید حفظ شود.
لاریجانی با بیان اینکه این راه را برخی کشورهای منطقه به خوبی اجرا کردند و موفق شدند، متذکر شد: جنگ ۳۳ روزه حزب الله مقابل رژیم صهیونیستی فتح الفتوح بود و توانستند رژیم صهیونیستی را شکست دهند.
وی با اشاره به اینکه حوادثی در این جنگ رخ داد که جز عنایت الهی نبود، عنوان کرد: این نتیجه همان راهی بود که با صبر و استقامت در راه برای امت اسلامی فرصتی را ایجاد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات تنها با استقامت ایجاد شد، تصریح کرد: طبق سنت اسلامی ما امروز نیز استراتژی پایداری در صبر را نباید از دست بدهیم و اگر کسی اهل مجاهدت نباشد به فرزانگی نمی رسد.
وی تصریح کرد: امروز مشکلاتی که برای امت اسلامی ایجاد می‌کنند بیشتر و پیچیده تر شده است و این آتش ملی که در منطقه ایجاد کردند برای سرکوب بیداری منطقه بود.
لاریجانی با اشاره به اینکه این نفاق خطرناکتر از گذشته است، گفت: آنچه امروز در یمن و سوریه شاهد هستیم آتشی بر افروخته شده که در جریان نفاق آمیز ایجاد شده و مأموریت بسیاری از کشورهای منطقه ایجاد آشوب در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه برخی کشورها حالت عقب افتادگی سیاسی در ذهنهایشان وجود دارد، افزود: ائتلاف علیه داعش تنها یک دروغ بزرگ است چراکه تاکنون شاهد حمله‌ای علیه داعش از سوی این ائتلاف نبودیم و تنها هدفشان از این ائتلاف مدیریت داعش بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید استقامت در راه داشته باشیم و به آن پایبند باشیم، گفت: در داخل کشور باید بر محوریت ولایت و آرمان های جمهوری اسلامی وحدت وجود داشته باشد تا شرایط اقتصادی کشور اصلاح شود و استقامت امروز ما در این زمینه بسیار مهم است.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی آن را کلید راه ما دانستند، تصریح کرد: امروز باید این راه را نشان داده و آزادگان در این زمینه جلودار باشند.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *