استانی 26 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جلسه مشترک با وزیر راه برای حل مشکلات حاشیه‌نشینی تبریز/ لزوم ارائه امکانات به مناطق کمتر توسعه‌یافته

به گزارش آوای ورزقان، محمدحسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت مدیریت معضل حاشیه نشینی در کشور، گفت: باید با مدیریت کارآمد، تصمیمات قاطع و برنامه ریزی منسجم مانع از گسترش و توسعه حاشیه نشینی در کشور شویم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کنار مدیریت حاشیه نشینی، ساماندهی مناطق حاشیه نشین با روش‌های اجرایی مناسب مانند مسیرگشایی در این مناطق، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و حمایت از احداث ساختمان‌ها مطابق ضوابط شهرسازی، تامین کاربری‌های خدماتی موردنیاز در کنار مشوق هایی مانند تسهیلات و مجوزهای آسان و همچنین در برخی از موارد اسکان افرادی که در طرح های مسیرگشایی در مناطق حاشیه نشین قرار می گیرند باید پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تشریح علل روی آوردن افراد به حاشیه نشینی، تصریح کرد: افراد به خاطر درآمدهای ناپایدار و عدم امکانات بهداشتی و آموزشی مناسب،  به جای تحمل شرایط سخت منطقه محروم خود به حاشیه شهرها برای کسب درآمد بیشتر و دسترسی آسان به خدمات و امکانات روی می‌آورند که البته بعد از مدتی از کرده خود پشیمان می شوند که دیگر راهی برای بازگشت ندارند.

لزوم ارائه امکانات مناسب به روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته برای کاهش حاشیه نشینی

وی بر ضرورت ارائه امکانات مناسب  به روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته برای کاهش حاشیه نشینی، تاکید کرد و گفت: با بالا بردن استانداردهای زندگی در روستاها و فراهم نمودن امکانات بهداشتی، تفریحی و آموزشی و ایجاد مشاغل پایدار می توان افراد را به اسکان دائمی در روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته تشویق کرد.

فرهنگی با تاکید بر ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی مناسب به مناطق حاشیه نشین، تصریح کرد: تامین فضاهای بهداشتی مناسب، توسعه معابر و مدارس در کنار آموزش مناسب، ایجاد فضاهای مورد نیاز برای سایر کاربری‌ها برای حاشیه نشیان الزامی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه مناطق حاشیه نشین مستعد آسیب های اجتماعی هستند، گفت: به دلیل نبود نظارت و عدم مدیریت صحیح بسیاری از جرایم و ناهنجاری ها در این مناطق مشاهده می شود در حالیکه با مدیریت کارآمد می شود به جای تهدید به فرصت های خوبی در توسعه شهری منجر شوند.

ساماندهی حاشیه نشینان تبریز در حال اجراست

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، حاشیه نشینی را مهمترین معضل شهر تبریز خواند و تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر ساماندهی حاشیه نشینان در کلانشهر تبریز مورد توجه مسئولان شهری قرار گرفته و توجه به مناطق حاشیه نشین در اولویت برنامه‌های شهرداری این کلانشهر است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان شهرداری در رابطه با ساماندهی حاشیه نشینان کلانشهر تبریز قدم های مثبت و مفیدی برداشته لذا ساماندهی مناطق حاشیه نشین در برخی از مناطق به پایان رسیده و در برخی دیگر در حال اجراست که برای سرعت بیشتر مستلزم مساعدت و کمک وزارت راه و شهرسازی است که در همین راستا قرار است هفته آینده با وزیرراه وشهرسازی ملاقات و مذاکره داشته باشیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *