اسلایدر 28 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دلیل عدم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به شهرستان ورزقان چه بود!؟

آوای ورزقان: دلیل عدم گرامیداشت سالروز سفر رهبری به شهرستان ورزقان چه بود!؟

به گزارش آوای ورزقان، ۲۱ مرداد ماه ۹۱ بود که زمین لرزه ای به بزرگی ۶,۲ ریشتر به مرکزیت شهرستان ورزقان شهرستان‌های اهر و هریس را نیز لرزاند و صدمات جبران ناپذیری را نیز بر مردمان این خطه وارد آورد. به طوری که در این زلزله بیش از ۳۰۰ نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست داده و بسیاری نیز دچار صدمات جسمی و مالی شدند.

در شرایطی که مردمان ارسباران شرایط سختی را می گذراندند، حضور سرزده رهبر معظم انقلاب و بازدید از روستاهای زلزله زده همگان را متحول و به ادامه زندگی امیدوار کرد و چنان تاثیری در روحیه مردمان زلزله دیده گذاشت که با تلاش و پشتکاری غیرقابل توصیف در حداقل زمان ممکن بازرسی واحد های مسکونی با خاک یکسان شده به پایان رسیاندند.

در واقع شهرستان ورزقان در مرداد ماه و در کمتر از یک هفته دو رویداد مهم را در خود تجربه کرد که یکی تلخ و دیگری بسیار شیرین بود.

روز های گذشته در مرداد ماه ۹۴ به مناسبت سومین سالگرد زلزله ورزقان شاهد برگزاری همایش های در سطح استان و شهرستان بودیم که صرف نظر از سیاسی کاری، شایسته تقدیر است. ولی از انجایی که انسان همواره خواهان یادآوری خاطرات شیرین است حال باید دید چرا ۲۶ مرداد ماه که سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان ورزقان است به فراموشی سپرده شده است.

.

در سال‌های اخیر شاهد برگزاری همایش‌های بزرگی برای گرامیداشت مناسبت‌های کوچکی از سوی مسئولین در برخی شهرستان‌ها به خاطر منافع حزبی و سیاسی بوده‌ایم.

سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان ورزقان و روستاهای زلزله زده این شهرستان در تاریخ شهرستان ورزقان از جمله رویدادهای است که دیگر تکرار نخواهد شد و شایسته گرامیداشت است.

بهتر است مسئولین شهرستان نسبت به گرامیداشت این روز مهم و غیرقابل تکرار در تاریخ شهرستان ورزقان اقدام نمایند.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *