تولیدی 29 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آشنایی با سیره شهید والامقام پرویز زینال زاده

آوای ورزقان: آشنایی با سیره شهید والامقام پرویز زینال زاده

به گزارش آوای ورزقان، شهید پرویز زینال زاده در ۱۰ فروردین ۱۳۴۲ در روستای سقای از توابع بخش خاروانای شهرستان ورزقان در یک خانواده‌ی مذهبی و در حین حال ازلحاظ اقتصادی در حد متوسط و روستایی به دنیا آمد. دوران کودکی پرویز باهم سن و سالان خود در بین کوچه‌های روستا گذشت تا اینکه به سن مدرسه رفتن رسید که دوران پنج‌ساله‌ی ابتدایی را در مدرسه‌ی روستا به پایان رساند و بعدازآن به دلیل وجود مشکلات و نبود امکانات وی ترک تحصیل نمود و به کار کشاورزی و گله‌داری پرداخت تا عصای دست پدرش باشد.

باوجود کار و خستگی زیاد شب‌ها برای عبادت و نمازخواندن به مسجد روستا می‌رفت از نماز و روزه و انجام اعمال دینی غافل نبود و در میان هم سن و سالان خود ازلحاظ اخلاق و رفتار نمونه بود و جوانان روستا او را الگوی خود می‌دانستند.

وی به همه اعضای خانواده احترام می گذاشت تا اینکه به سن مقدس سربازی رسید بااینکه وجود او در روستا برای خانواده‌اش مفید بود اما وی جبهه را انتخاب کرد و به‌سوی سرزمین نبرد و جنگ رفت تا از خاک و ناموس کشورش دفاع کند مدت زیادی از رفتن او به جبهه‌های حق علیه باطل نگذشته بود که در منطقه عملیاتی مهران در تاریخ ۱۰/۵/۶۳ به آرزوی دیرینه خود رسید یعنی شربت شهادت را نوش جان کرد که پیکر پاک و مطهرش را در گورستان همان روستا به خاک سپردند.

 

« روحش شاد و یادش گرامی باد »

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *