استانی 05 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رسانه ها عملکرد استانداری را نقد کنند/ در دولت قبل طرح زیاد تصویب شد و مردم را سرکار گذاشتند!/ هر زمان دولت اصلاحات آمد نفت ارزان شد!/ حاشیه های با طعم انتقاد از آقای استاندار

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت یازدهم در طول دو سال گذشته پایبندی خود به وعده هایش را نشان داد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید توافق هسته ای بود، دولت با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توانست به تواققی عزت مندانه دست یابد.

وی ادامه داد: اکنون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و امیدواریم نمایندگان با عمل به وظایف خود این امر مهم را به سرانجام برسانند. این توافق حاصل سال ها ایستادگی مردم بر آرمان های خویش است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در راستای سیاست دولت، در قالب برنامه های جامع و سیاست ابلاغی در استان حرکت شده است.

آمارهایی که هنگام شروع کار به ما دادند متناقض بود/مشکل اعتیاد و بزه را حل کردیم

نماینده ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات استان هنگام روی کار آمدن دولت یازدهم، ابراز کرد: آمارهایی که از سوی بخش های مختلف به دولت تدبیر ارایه می شد با یکدیگر تناقض هایی داشت و ما مجبور شدیم از ابتدا نقشه راهی را برای خود ترسیم کنیم.

وی افزود: ما استان آذربایجان شرقی را در حالی تحویل گرفتیم که از لحاظ صنعت، اقتصاد، کشاورزی، بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی دچار مشکلات زیادی بود.

وی یادآور شد: بر اساس آمار سال ۹۲ استان از لحاظ فضای کسب و کار در رتبه ۲۱ ام قرار گرفته بوذ و ما انتظار این امر را نداشتیم. میزان سرقت و اعتیاد در استان تاسف برانگیز بود اما ما این مشکلات را حل کردیم.

تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات مصوبه در سفر ریاست جمهوری به تبریز

استاندار آذربایجان شرقی افزایش امنیت در جامعه را از اولویت های اصلی دولت برشمرد و گفت: در سایه تلاش دستگاه های نیروی انتظامی و اطلاعات میزان اعتیاد و سرقت به شدت کاهش یافت و در راستای مبارزه با قاچاق کالا اقدامات مهمی انجام شد.

وی اضافه کرد: از زمان دولت دهم موسسات مالی غیر مجاز سرمایه های مردم را گرفته بودند و سود زیادی میکردند، موسساتی که بعضا ۳۸ هزار نفر در آنها حساب داشتند از سطح استان برچیده شدند.

وی عنوان کرد: در زمان سفر ریاست جمهوری به استان طرح های خوبی به تصویب رسید و تاکنون ۵۰ درصد اعتبارات مصوبه تخصیص یافته است. در این سفر اعتبارات قابل توجهی به دهیاری ها و شهرهای کوچک اختصاص یافت.

۱۲ درصد مصوبات دولت قبل در سفرهای استانی تحقق یافت/سرمایه‌گذاری به ریخت و پاش نیست/آماده نقدیم

جبارزاده با انتقاد از عدم تحقق وعده های دولت قبل در سفر به آذربایجان شرقی، بیان داشت: در سفرهای دولت دهم به استان مصوبات زیادی بدون در نظر گرفتن اعتبار در استان تصویب شد که تنها ۱۲ درصد آنها تحقق یافت. ارثیه دولت قبل به ما حجمی از پروژه های نیمه تمام بود. ما میخواهیم عقب ماندگی سال های گذشته را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در طول دو سال گذشته استان در جذب سرمایه گذار خارجی فعالیت داشت. با سرمایه گذاری در ترمیم زیرساخت ها می توان شاهد توسعه چشمگیر بود. ما به دنبال سرمایه گذار واقعی هستیم، قرار نیست با برگزاری همایش ۵۰۰ سرمایه گذار بیایند و با ریخت و پاش اضافی استان را ترک کنند و سرمایه ای هم جذب نشود.

وی اذعان کرد: لازم است رسانه ها عملکرد استانداری را مورد نقد قرار دهند و با توصیه های دلسوزانه و گفتن نکات مثبت و منفی دولت را در راستای حل مشکلات یاری کنند. مسوولین آماده نقد هستند.

تبریز را به قطب سلامت تبدیل می‌کنیم/تبریز را با جبران عقب ماندگی‌های گذشته نگین ایران می‌کنیم

نماینده دولت یازدهم در استان تبدیل تبریز به قطب سلامت کشور را از اهداف دولت دانست و گفت: از نظر پتانسیل و نیروی انسانی این امر امکان پذیر است اما باید زیرساخت ها را نیز فراهم کنیم تا علاوه بر مردم ایران بیماران کشورهای همسایه نیز برای درمان به تبریز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: نگاه دولت به صنعت دانش بنیان است، منطقه ویژه علم و فناوری در همین جهت در سطح استان با ۱۷ شعبه ایجاد خواهد شد تا صنعت استان رشد و شاهد پذیرش تکنولوژی و فناوری های نوین باشد.

وی یادآور شد: در طول دو سال اخیر با برنامه ریزی جامع شاهد رشد گردشگری در استان بودیم و تعداد مسافران افزایش چشمگیری داشته است. تمامی دستگاه ها باید از شهرداری حمایت کنند تا بتواند عقب ماندگی چهره ی شهر تبریز و سایر شهرستانها را جبران کند تا دوباره تبریز نگین شهرهای ایران شود.

آب رسانی از ارس به تبریز با اعتبار ۸۵۰۰ میلیاردی/از گروه های سیاسی مجاز حمایت می‌کنیم

اسماعیل جبارزاده با اشاره به کمبود آب در استان، اعلام کرد: آب رسانی از ارس به تبریز جزو مصوبات سفر هیت دولت به استان بود که برای آن اعتباری ۸۵۰۰میلیارد ریالی تخصیص یافت. همچنین خط انتقال آب تبریز به میاندوآب عمر فنی اش تمام شده است و ما به دنبال احداث خط دوم از طریق فاینانس هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت برای برگزاری انتخابات مجلس، توضیح داد:دولت به دنبال حضور چشمگیر مردم در انتخابات مجلس است و این امر زمانی محقق می شود که گروه های سیاسی مجاز با گرایش های مختلف حضور یابند.

وی مطرح کرد: در طول ۱۸ ماه گذشته برای ۶ حزب مجوز فعالیت صادر شده است و این درحالی است که در طول فعالیت دولت دهم مجوزی صادر نشد.

در دولت قبل طرح زیاد تصویب شد و مردم را سرکار گذاشتند!/مونتاژ خودرو اروپایی در تبریز/هر زمان دولت اصلاحات آمد نفت ارزان شد!

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پروژه احداث اتوبان تبریز-بازرگان، تشریح کرد: در دولت گذشته طرح های زیادی به تصویب رسید اما عملی نشد، دولت دهم با طرح های توخالی زیادی مردم را سرکار گذاشت و احداث این پروژه هم یکی از این طرح ها بود، زمانی که سرمایه گذار جذب شود ما این پروژه را هم احداث خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استانداری به دنبال مونتاژ خودروی معتبر اروپایی در استان است، افزود: با چندین برند معروف وارد مذاکره شدیم و با رفع تحریم ها فضا برای مذاکرات گسترده فراهم خواهد شد، با مونتاژ خودرو بی کیفیت چینی موافق نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش قیمت نفت ایران اشاره کرد و بیان داشت: نمی دانم چه حکمتی است که هر وقت دولتی اصلاح طلب روی کار می آید قیمت نفت کاهش می یابد و تا ۳۷ دلار هم می رسد، در زمان آقای خاتمی هم قیمت نفت پایین آمد خیلی ها دولت را ثروتمند می دانند اما باور کنید داخل کیسه چیزی نیست که در آن را باز کنیم.

بنیاد فرهنگ و هنر فعال می‌شود/مدیران قبلی را قلع و قمع نکردم/به ناحق از دولت تدبیر انتقاد می‌کنند

نماینده دولت تدبیر و امید در استان با اعلام اینکه یکی از کارهای ارزشمند آقای روحانی در استان افتتاح بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان بود، اظهار کرد: با تایید هییت مدیره و هییت امنا این بنیاد فعالیت خود را به صورت گسترده ای آغاز خواهد کرد، در حال حاضر به دنبال حل مشکلات مالی هستیم.

وی در باره ی انتقادات برخی جریانات به دولت یازدهم، توضیح داد: دولت از تمام گروه ها و گرایش ها با خط مشی اعتدال استفاده کرده است، برخی معتقدند چون جبارزاده اصلاح طلب است مدیران قبلی را قلع و قمع کرده اما اینطور نیست. ما از مدیران باتجربه قبلی هم استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: مردم از دولت کار و تلاش می خواهند و ما هم در حد توان در جهت عملی شدن تمامی وعده ها قدم بر می داریم. در کارها تا حدی هم مباحث سیاسی لازم است اما بعضا برخی به ناحق درباره ی دولت تدبیر قضاوت می کنند.

توضیح استاندار راجع به حمایت از روزنامه ایران

جبارزاده در واکنش به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر حمایت همه جانبه استانداری از یکی از روزنامه ها و نامه دهی به تمام ادارات در این باره، ابراز کرد: روزنامه ایران از خود دولت است و برای هفته دولت به دنبال چاپ ویژه نامه بود اما برخی از سازمان ها همکاری لازم را با این روزنامه نمی کردند و بنابه درخواست آن نامه ای به ادارات به منظور همکاری با این روزنامه ارسال شد.

خبرنگار: در زمان استاندار قبلی درب استانداری به روی همه خبرنگاران باز بود

نشست استاندار آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه با حاشیه هایی نیز همراه بود:

یکی از خبرنگاران به انتخاب سلیقه ای رسانه ها توسط استانداری انتقاد کرد و گفت: در زمان استاندار سابق درب جلسات استانداری به روی خبرنگاران باز بود و همه حق حضور داشتند اما امروز در برخی جلسات رسانه های منتقد را راه نمی دهند.

جبارزاده نیز با رد این مسله گفت: به جز جلسات شورای تامین که محرمانه است در مابقی جلسات تمامی رسانه ها حق حضور دارند و ما از این بابت مانع کسی نمی شویم.

خبرنگار: معاون عمرانی استاندار به معاون عمرانی شهر تبدیل شده است

عده ای دیگر از خبرنگاران به اطلاع رسانی ضعیف استانداری انتقاد کردند و گفتند: گویا یا کلا کار نمی کنید و یا اگر کار می کنید اصلا اطلاع رسانی نمی کنید. معاون عمرانی استانداری تبدیل به معاون عمرانی تبریز شده است و در دیگر شهرستانها دیده نمی شود.

جبارزاده: صدبار گفتم با خود خبرنگار ببر!

جبارزاده در پاسخ به این انتقاد، اطلاع رسانی ضعیف استانداری را تایید و از خبرنگاران راه چاره خواست، وی همچنین خطاب به معاون عمرانی خود گفت: زمانی که می گویم هنگام سفر به شهرستانها با خود خبرنگار ببر توجه نمیکنی، اگر خبرنگار همراهت بود امروز نمی گفتند تبدیل به معاون عمرانی تبریز شده ای!

یکی دیگر از خبرنگاران به اظهارات مشاور رسانه ای استاندار و خطاب کردن وی به عنوان ادامه دهنده شهیدانی چون باکری و مقایسه وی با آنان اعتراض کرد.

جبارزاده در پاسخ به این اقدام عنوان کرد: به آن مجری تذکر شفاهی دادم و وی را توبیخ کردم. دیگر چنین بیاناتی تکرار نخواهد شد.

از گروه های سیاسی با رعایت خطوط قرمز حمایت می‌کنم

همچنین خبرنگاران بابت دستگیری برخی از سخنرانان مجالس در تبریز سوال کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در این باره اذعان کرد: بنده از هر فرد سیاسی که برایش مشکلی پیش آید حمایت میکنم اما نظام اسلامی، رهبری، دفاع مقدس و خون شهدا از خط قرمزهای من است، فکر کنم منظورم را تا حد کافی رسانده باشم.

پرسش و پاسخ را دوست دارم اگر وقت باشد/ وقتی جبارزاده سخنگو می‌شود

وی همچنین در خصوص انتقاد خبرنگاران به تعداد اندک نشست های استاندار و عدم استفاده از سخنگو، تصریح کرد: بنده پرسش و پاسخ را دوست دارم و هر زمانی که روابط عمومی صلاح بداند آماده پاسخگویی به سوالات خبرنگاران هستم، بنده خودم سخنگوی خود و معاونانم هستم.

گفتنی است در این نشست اکثریت خبرنگاران به دنبال طرح سوال بودند اما زمان محدود جلسه اجازه مطرح کردن موضوعات بیشتری را به خبرنگاران نداد، استاندار هنگام افزایش سوالات از خبرنگاران خواست با وی مدارا کنند و مدیریت زمان را در دستور کار قرار دهند اما در این هنگام خبرنگاران گفتند: در نشست قبلی اجازه صحبت به اصحاب رسانه را ندادید و امروز سوالات انباشته شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *