اسلایدر 09 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مردم ورزقان محروم از تماشای فیلم محمد رسول‌الله (ص)/ ضرورت وجود سینما در این شهرستان

آوای ورزقان: مردم ورزقان محروم از تماشای فیلم محمد رسول‌الله (ص)/ ضرورت وجود سینما در این شهرستان

به گزارش آوای ورزقان، اکران فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی و هنری کشور، از روز پنجشنبه(۵ شهریور) در سینماهای سراسر کشور آغازشده است.
سینمای ایران سال‌های سال در انتظار رونمایی از فیلمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) بوده است اما به دلایل مختلف این فیلم ساخته نشد تا اینکه مجید مجیدی تصمیم گرفت به خواست مردم و البته سینمای ایران لبیک گوید.

باوجوداینکه مردم اکثر نقاط کشور می‌توانند این اثر فاخر سینمایی را تماشا کنند؛ اما مردم شهرستان ورزقان به علت نداشتن سینما قادر به تماشای این فیلم نبوده و نیستند.
یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان ورزقان در حوزه فرهنگ نبود زیرساخت‌های فرهنگی چون سینما است که مردم شهرستان ۵۰ هزارنفری ورزقان از دیدن فیلم محمد رسول‌الله (ص) و سایر آثار سینمایی محروم کرده است.
شهرستان ورزقان تا قبل از این نیز سینمایی نداشته است ویکی از شهرستان‌های محروم کشور در این زمینه بشمار می‌رود. و باید دید مسئولین امر چرا در طول سال‌های گذشته و حال اقدامی در خصوص رفع این مشکل ننموده‌اند.
شاید بتوان گفت: محرومیت اقتصادی باعث شده تا مردم شهرستان ورزقان به فقر فرهنگی نیز دچار گردند و از حداقل امکانت زیرساختی درزمینهٔ فرهنگ برخوردار نباشند.
عوامل تولید فیلم «محمد رسول‌الله (ص)»
مجید مجیدی کارگردان این فیلم سینمایی برای ساخت فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» انگیزه‌های محکمی داشت و به گفته این کارگردان در نشست خبری این فیلم، آزرده‌خاطر شدنش از توهین به ساحت مقدس پیامبر در رسانه‌ای در دانمارک باعث شد عزم خود را جزم و چراغ ساخت این فیلم سینمایی را روشن کند.
انگیزه بالای مجید مجیدی برای ساخت فیلمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) به‌اندازه‌ای بالابود که تصمیم گرفت عید قربان سال ۱۳۹۰ دست‌به‌کار شود و اثری شایسته خاتم پیامبران بسازد و به گفته خودش، اجازه ساخت این فیلم را هنگامی که برای حضور در جشنواره فیلم «رویش» به مشهد مقدس رفته بود، از امام هشتم شیعیان گرفت.
لوکیشن اصلی فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» شهرک پیامبر اعظم (ص) بود و بیش از ۷۰ درصد از فیلمبرداری این فیلم سینمایی در این شهرک انجام شد و بخش های دیگری از فیلمنامه در کرمان و عسلویه مقابل دوربین رفت. تنها بخش این فیلم سینمایی که در خارج از ایران فیلمبرداری شد صحنه های مربوط به حمله سپاه ابرهه به مکه بود و تیم تولید نیاز به سفر به هند داشت اما پس از به توافق نرسیدن با هندی ها این بخش از فیلم «محمد رسول‌الله» در آفریقا فیلمبرداری شد.
فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابیطالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.
عوامل فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» عبارتند از کارگردان: مجید مجیدی، نویسنده فیلمنامه: کامبوزیا پرتوی، مجید مجیدی، با همکاری حمید امجد، مشاور کارگردان: رضا میرکریمی، کارگردان‌های یونیت دوم: بیژن میرباقری، سیروس حسن پور، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: لوکا لاچین، دستیاران کارگردان: علی سبزواری، حسن نجفی، بهزاد رفیعی، محسن قرائی، مدیر فیلمبرداری: ویتوریو استورارو، فیلمبردار: حمید خضوعی ابیانه، طراح تولید (مدیر طراحی صحنه، دکور و آکسسوار): میلژن کرکا کلژاکویچ، مدیران و طراحان هنری: محسن شاه ابراهیمی، حمید قدیریان، بابیک برانمیر (بانه)، طراحی هنری: اصغر نژادایمانی، بهزاد آدینه، طراحی آکسسوار: فرانکو فوماگالی، طراحی لباس: مایکل اوکانر، طراحی گریم: جیانتو دروسی، جلوههای ویژه کامپیوتری: اسکات اندرسون، هماهنگ کننده: امیررضا معتمدی، جلوه های ویژه میدانی: کوریدوری، جواد شریفیراد، مستندسازی پروژه: محمد مقدم، مهتاره علیزاده، امور بین الملل: رضا تشکری، امور مالی: مهدی نیرومند، هماهنگی امور مدیریت پروژه: نریمان شاداب، مدیران تولید: مجتبی متولی، محمد رضا منصوری، فرهاد کی‌نژاد، تهیه کننده های اجرایی: پروانه پرتو، علیرضا رضاداد، تهیه کننده و سرمایه گذار: شرکت سینمایی نور تابان، مدیر پروژه محمد مهدی حیدریان.
انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *