بازنشری 12 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چرایی انتشار یک پیام قاطعانه/چه کسانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را تفسیر به رای می کنند؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج، در چند روز اخیر روابط عمومی دفتر رهبر معظم انقلاب با انتشار بیانیه مبنی بر ” با توجه به انعکاس مطالبی در خصوص دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نسبت به جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور، به این وسیله رسماً اعلام می‌گردد: مواضع معظم‌له در رابطه با این موضوع، صریح، شفاف و بدون تأویل در سخنرانی‌ها و فرمایشات ماه‌های اخیرشان، خصوصاً در روز بیستم فروردین، دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان، و روز عید سعید فطر اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد. لذا انتساب هر مطلبی که خارج از این چارچوب باشد، فاقد اعتبار است.” منتشر کرد. پیامی که شاید سوالات و ابهامات بسیاری در اذهان عمومی بوجود آورد.

اما با کمی جست و جو اخباری به چشم می خورد که فرد خواننده را کاملاً در بطن ماجرا فرو می برد و صراحتاً علت پیام دفتر روابط عمومی بیت رهبر معظم انقلاب عیان می شود. علی اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از چهره هایی است که در سال های اخیر به اظهار نظر های جالبی پرداخته و همواره نظام مقدس جمهوری اسلامی را سیبل خود قرار داده است چند روز پیش اذعان داشته که “”پذیرش برجام با اذن رهبری بود”

البته این درحالی است که حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بارها و بارها در فرمایشات خود بر این مسئله تاکید داشته اند که هیچگاه در امور دولت دخالت نکرده و آنها کار خود را انجام می دهند.

از طرفی دیگر دولت یازدهم در بحث مذاکرات هسته ای از همان آغاز آن ، روند های متعددی در پیش گرفت ، روندی که برای توجیه حرکت های خود از آن استفاده می شد. یکی از این سیاست ها ، استفاده از فرمایشات رهبری برای پوشش مسائل مذاکرات بود که البته حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) در فرمایشات خود ، از دولت خواستند که مردم را نامحرم در نظر نگرفته و جزئیات مذاکرات را در اختیار آنها قرار دهند، ایشان همچنین در سخنان خود دوباره بر اینکه مواضعشان در رابطه با بحث هسته ای مشخص و معین است تاکید نمودند.

لازم به ذکر است هاشمی رفسنجانی نیز این بار با هزینه و تفسیر به رای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد بستری جدید برای جولان پیاده نظام رسانه ای در خصوص توجیه و تثبیت مذاکرات هسته ای بود که این پیام روابط عمومی بیت رهبر معظم انقلاب این اقدام را نقشه بر آب کرد.

عده ای از  اصلاح طلبان برای پوشاندن اشتباهات خود در بحث مذاکرات هسته ای، می خواستند که با انتشار کلید واژه ((پذیرش برجام با اذن رهبری)) جریان جدیدی در روزنامه ها و رسانه های زنجیری انجام دهند که این مهم بعد از این انتشار پیام مذکور، اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *