استانی 18 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اگر دانشگاه آزاد به کیسه انتخاباتی تبدیل شود، افشاگری خواهد شد/نظام در وضعیت مالک در ده قدمی خیمه معاویه است

آوای ورزقان:اگر دانشگاه آزاد به کیسه انتخاباتی تبدیل شود، افشاگری خواهد شد/نظام در وضعیت مالک در ده قدمی خیمه معاویه است
به گزارش آوای ورزقان ؛به نقل از آناج با توجه به برگزاری کنگره شهدای دانشجو و حواشی مراسمات روز دانشجو، گفت و گویی با عبدالله شادی، مسئول بسیج دانشجویی استان داشتیم که متن آن به شرح ذیل می باشد:

تمامی ابزارهای علمی،فرهنگی و هنری در خدمت کنگره شهدای دانشجو خواهد بود

آناج: به عنوان دبیر اجرایی کنگره شهدای دانشجو لطفا گزارشی اجمالی ارائه کرده و اهداف برگزاری این کنگره را بیان کنید:

انقلاب اسلامی با یک پایه ی ایدئولوژیکی برای آینده برنامه ای گسترده دارد. انقلابی که اصلی ترین سرمایه های خود را هزینه ی آرمان ها کرده و منابع انسانی خود را که  باارزش ترین دارایی آن مملکت محسوب میشود تقدیم انقلاب و اهداف فرهنگی حرکت عظیم جهانی  کرده است. قشری از این سرمایه ی عظیم به پرانرژی ترین و فهیم ترین انسانها مربوط میشود که نام آرمان خواه دانشجو را به خود ملبس کرده و در راه والای انقلاب اسلامی شهید شده اند. امسال، اراده دانشجویان بر این است که بزرگداشتی یک ساله و همه جانبه و در سراسر کشور برای دانشجویان شهید جبهه حق علیه باطل گرفته شود.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشجویان و نهادهای ذیربط،  استان ما ۳۱۱ شهید دانشجو داشته که افرادی مثل شهید محمد تجلی و حجازی فر در دوران انقلاب و شهدای بسیاری در لشکر همیشه سرافراز عاشورا حضور یافته و شهید شده اند. ۱۹ آذر افتتاحیه مرحله استانی این کنگره و بزرگداشت شهدای دانشجوی استان بوده و سخنران اصلی برنامه هم سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد.

این بزرگداشت یک ساله با هدف بسترسازی برای اشاعه فرهنگ پایداری و شهادت، یک پنجم برنامه های یکساله بسیج دانشجویی را در قالب کنگره شهدای دانشجو طرح ریزی و اجرا خواهد کرد. تمامی ابزارهای علمی و فرهنگی و هنری در خدمت کنگره بوده تا اینکه طیف های مختلف دانشجویی از معرفت اصیل شهادت بهره برده و خود بخود به فکر تولید محتوا باشند.
یادواره های شهدا و شمیم های پایداری، مسابقات ورزشی، جشنواره های علمی، تولیدات در ابعاد مختلف نرم افزاری، تصویری، مجازی و هنری، نشریات فرهنگی اجتماعی و سیاسی و المان ها با محوریت بصیرت و معرفت افزایی همگی فرصتی برای بهره مند شدن حداکثری از عطر پرنفوذ شهدا می باشد.
کنگره به سبک هیئات مذهبی نبوده و قشر مهم پژوهشگر و علمی دانشجو را هم در نظر گرفته است. مهمترین ویژگی کنگره، ایجاد فضای رقابت در حوزه های هنری و علمی و در قالب های متعدد، جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در سیر فکری دانشجویان می باشد.

آناج: با توجه به حساسیت روز دانشجو و حواشی بوجود آمده در آن روز، چرا ماهیت استکبارستیزی روز دانشجو در برخی از محافل رعایت نشده و در دانشگاه آزاد نیز بستر برای اشاعه فتنه بوجود آمد؟ شما به عنوان مسئول بسیج دانشجویی چه موضعی دارید؟

آقای رئیس جمهور نشان داد که علاقه ای به مفهوم استکبارستیزی ندارد

انتظار داشتیم که روز ۱۶ آذر روز استکبارستیز باشد و این موضوع را آقای دکتر پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز شخصا به من گفتند که روز ۱۶ آذر نماد روز استکبار ستیزی است و اصلا این روز نباید به نااهلان تقدیم شود. اما آقای رئیس جمهور نشان داد که علاقه ای به مفهوم استکبار ستیزی نداشته و محیط دانشگاهی را به فضای امنیتی تبدیل کرده و فرصت نقد حقیقی را از دستان دانشجویان مطالبه گر گرفته است.

اگر دانشگاه آزاد به کیسه انتخاباتی سال آینده تبدیل شود، جنبش دانشجویی قطعا افشاگری خواهد کرد

البته دانشگاه آزاد هم در این راستا خط شکنی میکند و جا دارد هشداری به روسای دانشگاههای آزاد داده شود. دانشگاه آزاد نباید وامدار جریان خاصی باشد و البته باید استقلال سیاسی و فرهنگی خود را حفظ کند. در دانشگاههای آزاد استان دو جریان ملی و استانی تاثیرگذار، فضای گفتمانی و مدیریتی را بدست گرفته اند که جای بسی تامل است. بسیج دانشجویی و در کل جنبش دانشجویی این دو جریان را رصد کرده و اگر احساس کنیم که دانشگاه آزاد به کیسه انتخاباتی سال آینده تبدیل شود قطعا افشاگری خواهد شد.

امروز برخی از مسئولین همان روند دوران طاغوت را ادامه می دهند

ما ضمن احترام به اساتید و هیئت امنای دانشگاه آزاد به هیچ وجه از خطوط قرمز انقلاب عدول نخواهیم کرد. امروز بعضی از مسئولین همان روند دوران طاغوت را ادامه داده و مورد انزجار مردم قرار گرفته اند. مردم از آقازاده پروری و آقازاده سالاری اعلام برائت کرده اند. از تبدیل کردن منافع دولتی به جیب شخصی اعلام برائت کرده اند. البته بعضی از نمایندگان مجلس در این باره به خطاهای بزرگی مرتکب میشوند که عاق مردم را به دنبال خواهد داشت.

بسیج دانشجویی در هر فرصتی که پروژه های مطالباتی خود را به اجرا بگذارد روز دانشجو تلقی میشود

البته هر روزی که دانشجو بتواند صدایش را به گوش مسئولین برساند و مطالبه کند آن روز، روز دانشجو است و روز دانشجو صرفا به ۱۶ آذر منتهی نمیشود.  از زبان برخی از سیاسیون محافظه کار شنیده میشود که کاری کنیم که این روز هم بگذرد. بسیج دانشجویی در هر فرصتی که پروژه های مطالباتی خود را به اجرا بگذارد روز دانشجو تلقی میشود. هیاهوی جریانی مبنی بر انحراف فضای روز دانشجو برخلاف جریان عمومی مردم میباشد. مسئولین باید متوجه بشوند که جریان کلی نظام و مردم به هیج وجه زیر بار ظلم نرفته و اگر روزی آمریکا راه خطا را انتخاب کند مردم در صحنه خواهند بود.

جرثومه ی استکبار بدست دانشجویان نسل انقلاب جمع آوری شد

در جریان روز دانشجو و شهادت سه دانشجوی عزیز، نیکسون فاتحانه در ایران حاضر شد و وضعیت کودتا را بر وفق مراد کرد و بازگشت. نسل انقلاب مانند نسل ۳۲ نبوده و در تمامی کودتاهای طرح ریزی شده علیه انقلاب حاضر بوده و جرات سفر مسئول آمریکایی را به دولتمردان ایالات متحده ندادند. نماد استکبارستیزی بعداز انقلاب  هم ۱۳ آبان بوده و جرثومه ی استکبار بدست دانشجویان نسل انقلاب جمع آوری شد. طوری که بعد از ۱۳ آبان امثال نیکسون ها جرات سفر به ایران را نداشتند.  مسئولین باید خود را با روحیه عمومی مردم تطبیق داده و در دریای عظیم انقلاب سرازیر شوند. وگرنه به سمت رو سیاهی خواهند رفت و این شامل خود من هم میشود.

جایگاه نظام در وضعیت مالک در ده قدمی خیمه معاویه است

امروز جایگاه نظام در تقابل استراتژیک در مرحله وضعیت مالک در ده قدمی خیمه معاویه است. البته درک این موقعیت شاید در وضعیت زد و بندهای سیاسی قدری مشکل باشد. برای درک این مطلب باید به اظهارات مضطرب و پریشان مقامات رژیم صهیونیستی نگریسته شود. فلذا در شرایطی که نظام ما تبدیل به سیستم کپی برداری انقلاب های دیگر شده است، نباید با کم کاری و دنیا پرستی و حب مقام، دچار خودزنی شویم.

تشکل های دانشجویی باید مانع نفوذ افراد و جریان هایی باشند که با هدف تقویت منافع شخصی و جریانی وارد عرصه ها شده اند

تشکل های دانشجویی باید مانع نفوذ جریان ها افرادی باشند که با هدف تقویت منافع شخصی و جریانی وارد عرصه ها شده اند. تشکل ها باید پرچم مطالبه را دردست گرفته و در تشخیص جبهه ی حق علیه باطل نهایت تلاش خود را به کار گیرند. البته در این راستا مسئول انجمن اسلامی که در قبال برنامه ی ارائه شده در دانشگاه آزاد اعلام انزجار میکند نشان دهنده ی طراوت روح دانشجویی در متن دانشگاه هاست. فلذا باید مراقب می بود که به جریان های سیاسی سواری ندهیم و چنین خطاهایی تکرار نشود و بازیچه ی اشخاص و جریان ها نباشیم.

تکرار چنین شرایطی نشان دهنده عمدی بودن و یا وابستگی بی قید و شرط به جریان ها و یا معامله ی روح حقیقت خواه دانشجویی با مظاهر دنیوی است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *