استانی 16 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مصوبه مجلس در مورد برجام خطوط قرمز دولت در مذاکرات هسته ای را مشخص می کند/ اگر تحریم ها برداشته نشود نظام جمهوری اسلامی توافق را قبول نمی کند

به گزارش آوای ورزقان، محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار آناج با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: برای بررسی متن برجام دو نظریه وجود داشت؛ یک اینکه این متن تعهد آور است و جزو مصداق های بارز اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی است و حتما باید مجلس ورود داشته باشد.

وی ادامه داد: نظر دیگر نیز این بود که موضوعات متنوع امنیتی و مسائل مربوط به سیاست های کلی نظام و نظائر مربوط به قوا جزو صلاحیت های شورای عالی امنیت ملی است و باید این شورا به برجام ورود پیدا کند و مصوبات شورا نیز طبق اصل ۱۲۶ ام قانون اساسی باید به تایید رهبر معظم انقلاب برسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتها نظر غالب این بود که باید مجلس ورود مستقیم داشته باشد و به همین خاطر بود که به محض اینکه آقای ظریف گزارش برجام را بعد از مرحله پایانی به مجلس ارائه کرد، همان روز مجلس رای گیری کرده و تصویب کرد که کمیسیون ویژه ای ایجاد و از این طریق خانه ملت به موضوع بررسی متن برجام ورود کند.

وی خاطر نشان کرد: کمیسیون ویژه دو نوع ورود به بررسی متن برجام خواهد داشت؛ یکی ارائه گزارش به صحن علنی مجلس و دیگری بررسی کردن مصوبه در غالب احکام دیگر قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس.

وی افزود: لذا فعلاً کمیسیون ویژه تشکیل داده شده و گزارش خود را به مجلس ارائه خواهد داد و مقام معظم رهبری نیز در این دیدار درباره نحوه ورود مجلس چیزی نگفتند و فرمودند که این نحوه توسط نظرات کارشناسی باید تبیین شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر منتظر عکس العمل و اقدامات طرف مقابل هستیم تا ببینیم آنها چگونه رفتار می کنند و بعد از مشخص شدن رفتار آنها مجلس تصمیم خواهد گرفت و به صورت مصوبه ای خطوطی که باید دولت وارد نشود را مشخص می کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان غربی ها در مورد حفظ ساختار تحریم ها بر علیه ایران گفت: تعلیق اگر به معنای رفع یک جای تحریم ها باشد و نه به صورت مرحله ای و زمان بندی شده، به معنای لغو است و روی الفاظ حساسیت زیادی وجود ندارد ولی اگر تحریم ها برداشته نشود و همانطور که آمریکایی ها اعلام می کنند ساختار تحریم ها حفظ شده و مزاحمت های قبل استمرار یابد، قبول این موضوع از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران معنایی ندارد.

فرهنگی در پایان با بیان اینکه به صورت متعارف دولت باید در مورد متن برجام هم لایحه به مجلس ارائه کند، گفت: در صورتی که این اتفاق نیافتد مانعی برای مجلس نیست و می تواند به صورت طرح به موضوع ورود داشته باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *