بازنشری 16 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اگر دولت لایحه ای به مجلس ندهد، مجلس طرحی برای بررسی برجام مصوب می کند

به گزارش آوای ورزقان، اللهوردی دهقانی در گفتگوآناج در خصوص بررسی متن برجام اظهار کرد: طبق اصول قانون اساسی هر گونه تعهد دولت باید به تصویب مجلس برسد وگرنه قابل اعتبار نیست.

وی با بیان اینکه وظیفه مجلس قانون گذاری در تمامی زمینه هاست، اعلام کرد: در خصوص برجام لازم است که دولت لایحه ای ارایه کند و مجلس با بررسی برجام طرحی را قانون گذاری کند.

وی افزود: اگر در خصوص برجام موردی باشد که منجر به خسارت شود، مجلس طرحی سه فوریتی مصوب می کند و دستگاه های دولتی را الزام به اجرای طرح می کند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه سیاست گذاری برجام توسط رهبر و شورای امنیت ملی صورت گرفته است، گفت: اگر توافقی با کشورهای غربی صورت گرفته تنها با اختیار دولت نبوده بلکه مجلس و شورای امنیت نیز در آن نقش داشتند.

وی تصریح کرد: مجلس قبل از توافق طرح دو فوریتی مصوب کرد و دولت را ملزم کرد که در جهت حفظ دستاوردهای هسته ای کشور اهتمام ورزد و بخشی از اختیارات را به شورای عالی امنیت ملی تفویض کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه تغییر توافق از سوی کشورهای غربی منجر به نقض توافق می شود، گفت: در برجام ذکر شده که هیچ موردی از توافق تغییر نمی کند و هر  طرف مذاکره کننده موظف است برای اجرای توافق تمام تعهدات را عملیاتی کند.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس قطعا ابعاد مسئله برجام را بررسی خواهد و فواید و مضرات آن را می سنجد و قانون گذاری می کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *