اسلایدر 28 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

الحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد ارس موجب تحول اقتصادی استان خواهد شد

آوای ورزقان: الحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد ارس موجب تحول اقتصادی استان خواهد شد

به گزارش آوای ورزقان، الهوردی دهقانی عصر جمعه در نهمین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی جام ستارخان شهرستان ورزقان گفت: معدن مس سونگون و شرکت ملی مس ایران برای ۳۵ کیلومتر از بزرگراه ورزقان – خواجه مشارکت و تأمین هزینه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چهار پیمانکار به‌طور مستمر در بزرگراه ورزقان – خواجه فعال هستند، افزود: به‌تازگی معدن مس سونگون به یک شرکت مستقل تبدیل‌شده است که اختیارات آن به تدریج واگذار خواهد شد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس ادامه داد: نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان برای احداث کارخانجات صنایع جنبی مس اعتبار تخصیص‌یافته و این کارخانه‌ها تا پایان سال ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

دهقانی بابیان اینکه شهرک صنعتی مس در شهرستان ورزقان احداث خواهد شد، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این شهرک و و صنایع پایین دستی مس در شهرستان ورزقان شاهد ریشه کنی بیکاری در شهرستان ورزقان باشیم.

وی همچنین از تبدیل شهرستان ورزقان به منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس خبر داد و افزود: اقدامات لازم در این خصوص انجام یافته است که در صورت تحقق این امر شاهد تحول عظیم اقتصادی در شهرستان ورزقان و تبدیل استان آذربایجان شرقی به قطب صنعتی کشور خواهیم بود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلسبا تأکید بر اینکه در هیچ کجای ایران مناطق زلزله‌زده به این سرعت بازسازی نشده است، خاطرنشان کرد: استفاده از فرصت تهدید زلزله برای پیشرفت و توسعه شهرستان ورزقان مفید و مؤثر بوده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *